Prevelik? Okoren? Požrešen?

BMW X7 M50d xDrive

Po skoraj desetletju in pol samevanja na vrhu segmenta SUV-ov je Mercedesov GLS le dobil dostojnega tekmeca. Ta prihaja iz Bavarske in nosi oznako X7. In masko motorja, ki polarizira …

fotografije Jure Kralj

V trenutku, ko sem izvedel, da v testno floto uredništva prihaja največji BMW v zgodovini (morda ne z dolžino, a vsekakor z maso in višino), sem segel po telefonu, s svetlobno hitrostjo poiskal številko urednika in ga začel prepričevati, da sem za tokratno nalogo zagotovo primeren le jaz. Seveda to zadnje ne drži, pa vendar ni bilo potrebnega veliko prepričevanja, da sem že prvi dan stal pred ogromno masko, ki razdvaja.

Škatlasti zadek je tisti, ki daje celoti videz mogočnosti in hkrati zagotavlja, da je prtljažni prostor velik kot običajna garsonjera.

Na nekaterih fotografijah sta ‘ledvički’ videti preveliki, vendar lahko zatrdim, da se BMW-jev najbolj prepoznavni element X7 dobro poda. Tudi zato, ker je avtomobil resnično velik. V primerjavi z njim daje X5 vtis mladostnika, ki ima pred seboj še nekaj let rasti. In verjemite, ko to masko z jeznim pogledom v vzvratnem ogledalu zagledate na avtocesti, boste podzavestno zavili nazaj na desni vozni pas in počakali, da ‘nevarnost’ mine. Dobro, nekaj pretiravanja še nikoli ni škodilo, vendar je X7 s polnim zunanjim športnim M-paketom videti resno, če ne že grozeče. Testni primerek namreč nosi oznako M50d in z zmogljivim turbodizlom predstavlja nekakšno vmesno stopnjo v bavarski hierarhiji športnosti. 

Vse na tem avtomobilu je veliko – kolesa so 22-palčna, vrata za dostop do druge (in tretje) vrste sedežev daljša kot pri največjih kupejih, širina z več kot dvema metroma jasno kaže, da morajo mestni arhitekti merila za parkirne prostore začrtati na novo. Za boljšo predstavo naj povem, da je X7 na parkirišču povprečnih avtomobilov videti kot enodružinska hiša. In tudi vstopa se kot v nekoliko privzdignjeno pritličje. V višino merim 190 centimetrov, a se moram za volan vseeno nekoliko povzpeti v okolje prefinjenih materialov in zvočno zatesnjenostjo studijske sobe. Čas za sprostitev! Usnje, kamor seže oko, z izjemo kakšne podrobnosti povsod prefinjeni materiali, masažni sedeži, ki so tudi zračeni (in seveda ogrevani) in nastavljivi v več smeri, kot jih zmore pokazati kompas. Osrednji zaslon multimedije prepriča z boljšo ločljivostjo kot večina domačih televizorjev, na hrbtnih straneh prednjih sedežev sta dodatna zaslona. Na volanu značka M, na digitalnih merilnikih izpis M50d, pod stopaloma aluminijasti stopalki in nato ročica menjalnika … Ki me z brušenim steklom spominja na stare lestence z visečimi obeski. Še dobro, da je za stekleno ‘umetnino’ treba doplačati, saj je povsem v nasprotju s športno-elegantnim pridihom celote.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)

Peter Zorenč

BMW X7 M50d xDrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, turbodizel CO2 235/248 g/km Moč 294 kW (400 KM) pri 4.400 vrt./min Navor 760 Nm od 2.000 do 3.000 vrt./min Zmogljivosti 5,4 s (0-100 km/h), 250 km/h omejena Teža 2.535 kg (116 kW/tono) Cena 128.800 EUR
+
Videz
Prostornost
Pogonski sklop
Udobje
-
Cena
Manj kilogramov ne bi škodilo
4.5
EVO OCENA