To je (daleč) najdražji Polo

In seveda je govora o dirkaški verziji R5, s katero se Volkswagen vrača v reli. Na žalost ne na način, ki si ga želimo

Zaenkrat gre le še za koncept, toda prva ‘delovna’ verzija menda že pridno nabira testne kilometre na asfaltu in makadamu, tako da je več kot očitno, da oblikovno novi Polo GTI RT5 ne bo bistveno drugačen, ko bo poleti 2018 končno homologiran za uporabo na regionalnih tekmovanjih in v drugi ligi svetovnega prvenstva v reliju (WRC2).

Za prvo leto načrtujejo pri VW Motorsportu, kjer so se po štirih zaporednih naslovih prvaka nepričakovano poslovili od najvišjega razreda ob koncu leta 2016, kakšnih 15 primerkov, ki jih bodo verjetno hitro razprodali. Sploh glede na ekipo, ki je snovala nov dirkalnik, saj gre v glavnem za inženirje, ki so naredili tudi zmagovalnega Pola WRC za Ogierja pod vodstvom Francoisa Xavierja Demaisona.

Glede na zahtev FIA bi naj stal R5 največ 190.000 evrov, vendar je treba prišteti še kak nujni paket opreme, kot sicer tudi pri drugih proizvajalcih. Za pogona tega dirkalnika skrbi 1,6 litrski TSi štirivaljnik z okoli 200 kW (272 KM), ki je spojen s petstopenjskim sekvenčnim menjalnikom, moč pa se na podlago prenaša preko vseh koles (dva diferenciala). Za razliko do koncernskega sorodnika Škode pri VW ne načrtujejo tovarniške ekipe, zagotovo pa bo eden prvih, ki bo lahko dobil ta bolid avstrijski prvak Raimund Baumschalger, davno tega tudi tovarniški voznik in trenutno edini privatni voznik, ki je uspel najeti zmagovalnega Pola WRC (sicer pa bo tudi sodeloval pri testiranju).

VW se bo tako priključil znamkam, ki bolj ali manj uspešno tržijo velik potencial tega razreda, zanimivo – verjetno bo najtrši konkurent prav iz lastne hiše in sicer Škoda Fabia R5.

Več v naslednji številki EVO magazina!