Odzivnejši in ostrejši, a za visoko ceno

Seat Leon Cupra R

Ali najnovejši Leon s 310 konji in športnim podvozjem lahko dokaže, da ima znamka Cupra še vedno svoj čar?

Seatova visokozmogljiva (in sedaj tudi samostojna) podznamka Cupra je v zadnjem času postala nekakšna uganka. Pred desetletjem je bila sinonim za hitre, zabavne in cenovno dostopne avtomobile, trenutno pa je pri Cupri pravzaprav kar nekaj zmede. Ki so jo povzročili z lanskim Leonom Cupro 300. Športnik zmore 221 kilovatov (300 konjskih moči), vendar so ga prikrajšali za dodatni športni paket Performance. Potem so pri španskem proizvajalcu povedali, da ne bo hitrejše športne različice nove Ibize. In slednjič je pricurljala vest, da bo Cupra postala samostojna znamka za športne avtomobile. To je bila dobra novica vsaj do trenutka, ko smo izvedeli, da bo prvi model pod novo taktirko nastal na osnovi športnega terenca Ateca.

S takšnimi mislimi se sprašujem, kaj je sploh mogoče doseči z novim Leonom Cupra R. Na papirju se ponuja precej odgovorov na kritike o Cupri, ki je ostala v senci talentiranih nasprotnikov, kot sta na primer Honda Civic Type R in Hyundai i30 N. Leon Cupra R je res močnejši od običajnega brata, ima prirejeno vzmetenje in aerodinamične dodatke. Lahko si omislite tudi Michelinove gume Pilot Sport Cup 2, ki so jasen dokaz, da so avtomobili predvsem posel.

“Michelinove gume Pilot Sport Cup 2 so jasen dokaz, da so avtomobili predvsem posel.”

Vse lepo in prav, toda Seat je izdelal le 799 primerkov Leona Cupre R in večina je že prodanih. No, in če tudi vam še uspe ujeti kakšnega, je zelo verjetno, da boste morali zanj odriniti več kot 35.000 evrov. Kaj nam torej sporoča avtomobil, ki ga pravzaprav ni mogoče kupiti? Nedvomno je R videti drugačen, sprednji odbijač je bolj masiven in ima spodnji rob iz ogljikovih vlaken, na vrhu prtljažnih vrat je večji spojler in razširjeni kolesni izrezi so prirejeni za 20 milimetrov raztegnjeni širini koles. Zraven je še precej elementov v bakrenem odtenku, ki vam bodo zlezli pod kožo ali pa vam sploh ne bodo všeč.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 78)

James Disdale

Seat Leon Cupra R
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1984 ccm, turbo CO2 170 g/km Moč 228 kW (310 KM) od 5.800 do 6.200 vrt./min Navor 380 Nm od 1.800 do 5.700 vrt./min Zmogljivosti 5,8 s (0–100 km/h), 250 km/h (omejeno) Teža 1.378 kg (165 kW/tono) Cena ni znana
Bolj odziven in oster v zavojih
Prepričljive zmogljivosti
Visoka cena
Nedosegljivost
4
EVO OCENA
Preberite tudi
V drugo zrelejši in udobnejši