GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Labodji spev

Seat Leon Cupra 2,0 TSI DSG

Zadnja izvedba z okroglo 300 (nekdanjimi) konji je labodji spev tega kompaktnega športnika

fotografije Jure Kralj

Tiste znamenite izvedbe R seveda ne štejem, ker gre za omejeno izdajo. In dokler Leon ne dobi naslednika, bo tako tudi ostalo. To bi se sicer lahko zgodilo že jeseni, vsekakor pa Leona s takšno oznako ne bo več. Kajti športno izvedenko bo moč najti samo še pod novo znamko Cupra, s polnim imenom – Cupra Leon. Počakajmo, torej.

Zadnja izvedba z okroglo 300 (nekdanjimi) konji je labodji spev tega kompaktnega športnika

Še vedno gre za dvolitrski TSI-motor, ki zmore zdaj že izjemnih 300 konjev (221 kW), kar ni omembe vredno zgolj zaradi litrske moči, pač pa tudi zavoljo dejstva, da je Leon v osnovi še vedno gnan le na – prednji kolesni par. Kar je seveda prednost in pomanjkljivost, kakor pač gledate na ta avtomobil. S povsem vozno-dinamičnega kota je to seveda prednost, saj je avtomobil lažji in okretnejši od štirikolesno gnanega. Pogon namreč poleg boljšega oprijema v vseh okoliščinah s seboj prinaša tudi skoraj sto kilogramov dodatne teže – kar se odraža tudi v porabi. Pri Seatu sicer ponujajo štirikolesni pogon za Cupro – ampak le za kombijevski model ST. Pri petvratnem še vedno stavijo na prednji pogon, ki mu pri delu pomaga še zapora diferenciala, brez katere bi imelo še tako dodelano podvozje resne težave. Gre za hidravlično enoto, ki je računalniško vodena in z nadzorom oprijema razporeja zaporni moment oziroma navor med kolesoma. Kar je najbolje – deluje elegantno, mehkobno prijema in intenzivnost je mogoče uravnavati. Prek treh voznih programov ali prek četrtega, kjer lahko voznik sam nadzoruje vse, kar je moč prilagajati.

V notranjosti nič dramatično novega, ročna zavora je z zadnjo prenovo izginila, sedeži so zgolj povprečni

V tem primeru gre tudi za prilagodljive blažilnike, odločnost odzivanja motorja, hitrost prestavljanja menjalnika (DSG) in še kaj. Sicer sem precej kombiniral, ampak na koncu prišel do preproste ugotovitve, da je za večino časa najboljši športni program ali celo tisti nad njim (Cupra), le podvozje (blažilniki) mora ostati v udobnem položaju. Potem je motor vedno dovolj napet, menjalnik dovolj odziven, čeravno včasih (pre)dolgo zadržuje motor v vrtljajih (kar je s pritiskom na obvolansko stikalo menjalnika enostavno rešljivo). Ah, in še – pri pospeševanju in predvsem pojemku doda globokemu baritonu iz športnega izpuha prijetno, ne preglasno pokanje.

Oprijema je kljub le prednjemu pogonu zares dovolj, sploh v suhem vremenu. Zapora diferenciala odigra ključno vlogo

Cupra povsem zaživi šele na odprti cesti, ko je treba podvozju nastaviti najbolj čvrsto podporo, saj sicer samo vzmeti ne zadržijo nagibanja. Potem se izkaže z natančnostjo vodenja in enostavno obvladljivostjo – tudi na meji in seveda z eksplozivnostjo motorne zmogljivosti, ki odločno požene avto od zavoja do zavoja. Oprijem je v večini primerov pravzaprav izjemen, zapora pa zanimivo nevsiljiva in le ob grobem dodajanju plina pred vrhom zavoja je mogoče čutiti, kako navor na notranjem kolesu pomaga usmerjati prednji konec, ko pravzaprav blago sili v zavoj. No, na vlažni podlagi ima fizika seveda svoje meje – in takrat se to lahko spremeni v divje podkrmarjenje. Zavore so odločne, ampak namesto kupa asistenčnih sistemov in digitalnih igračk (v testnem modelu vrednih skoraj šest tisočakov) bi raje izbral paket Performance in dodal zmogljivejše Brembove zavore z oprijemljivejšimi Michelinovimi pnevmatikami Pilot Sport. Še raje pa odlične školjkaste sedeže, saj serijski niso pojem športnosti.

Če Cupro razumete kot zmogljiv vsakdanji avtomobil, potem ste se itak dobro odločili, saj ga na tem področju cenovno težko kdo poseka. Toda njegovo pravo in vznemirljivo osebnost boste izbezali na plano samo z nekaj prej omenjenimi športnimi dodatki.

Matjaž Korošak

Seat Leon Cupra 2,0 TSI DSG
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, turbo CO2 156 g/km Moč 221 kW (300 KM) od 5.500 do 6.200 vrt./min Navor 380 Nm od 1.800 do 5.500 vrt./min Zmogljivosti 5,7 s (0–100 km/h), 250 km/h Teža 1.421 kg (156 kW/tono) Cena 32.918 EUR
Homogeno delovanje pogonskega sistema
Odličen oprijem
DSG zna biti svojeglav
Serijski sedeži
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Kakšen je Golf v osmo?