Sproščena vožnja s (pre)pogostimi postanki

BMW 530e xDrive

Je zasnova priključnega hibrida le korak k znižanju flotnih izpustov ali v resnici uporabna tehnologija? V praksi verjetno oboje

fotografije Jure Kralj

BMW-jeva serija 5 ni več novost in zato bodo tokratne vrstice osredotočene predvsem na pogonski sklop in smiselnost tega. Saj veste, da gostilniška prerekanja morda dobijo novo dimenzijo.

Na kratko le opis pogonskega sklopa, ki ga sestavljata bencinski štirivaljnik z močjo 135 kW (184 KM) in 83-kilovatni elektromotor s kar 290 Nm navora, ki je nameščen znotraj osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Sistemska moč znaša 185 kW (252 KM) in 420 Nm. Na papirju vsekakor dovolj tudi za pet metrov dolgo limuzino, ki tehta dva stotaka več kot podobno zmogljiva sestrska različica 530i. A baterije in e-motor pač terjajo svoj davek. Tudi na področju uporabnosti, saj je prtljažnik s prostornino 410 litrov manjši za 120 litrov. Paket baterij je tokrat mesto našel pod zadnjimi sedeži, a se je v dnu prtljažnega prostora znašel rezervoar goriva. Ta sprejme skromnih 40 litrov, kar je za daljše poti težko sprejemljivo.

Navzven je priključno-hibridno različico petice skoraj nemogoče ločiti od klasičnih izvedb. Še posebej s paketom M, ki nekako ne sovpada z domnevno zeleno tehnologijo pogona.

Še posebej pri avtocestnih hitrostih, ko je poraba goriva v povprečju približno devet litrov. Vprašanje je torej, kaj so prednosti tega pogonskega sklopa. S polno baterijo je mogoče v zimskih mesecih prevoziti od 25 do 30 kilometrov, saj je gretje v mrazu zunaj pravi sovražnik vsake baterije. Doseg se zmanjša tudi, če se vmes znajdejo avtocestni odseki. Razumljivo in pričakovano.

Sam sem baterijo polnil vsako noč, kar je za kupca te petice verjetno samoumevno. V kombinaciji popoldanskih poti in dnevno relacijo 27 kilometrov v eno smer ter pametno izrabo električne energije, torej med vožnjo skozi mestni vrvež oziroma pri manjših hitrostih, se je povprečna poraba spustila na 6,5 litra, kar je za tako velik avtomobil vsekakor pohvalno. A to hkrati pomeni skrbnost pri polnjenju, kar je vsaj zame obremenjujoče in nadležno. Sploh ko je treba v mrazu vsakič znova pospravljati kabel, ki je ob dežju še moker. 

Notranjost ponuja veliko in še več. Digitalni merilniki so z grafično podobo še vedno nadležni – ‘narobe’ obrnjen merilnik vrtljajev se tudi priključno-hibridni različici ne poda.

Kakšen način vožnje je potreben, da bi poraba v povprečju znašala 2,3 litra, kot velevajo tehnični podatki, je zame uganka, z gotovostjo pa lahko rečem, da ta v realnem svetu ni dosegljiva. Zato pa so s pomočjo štirikolesnega pogona brezskrbno dosegljive celotne zmogljivosti pogonskega sklopa. Ja, tale hibrid zna tudi suniti, a le dokler ima baterija v zalogi dovolj energije. Ko je ta na kritični spodnji meji in mora vse delo opraviti bencinski štirivaljnik, je zabave konec. Dobesedno. Takrat mora namreč ta prevzeti še nalogo generatorja in obremenitev se pri vožnji na regionalki kaže v trenutni porabi 12 litrov in več. 

Tudi to je ob vsem omenjenem povzročilo, da me v tem trenutku, ko besede zlivam na papir, prevevajo mešani občutki. Petica ostaja avtomobil, ki želi ponuditi sproščeno vožnjo predvsem na daljši razdaljah, a so postanki na bencinskih servisih zaradi majhnega rezervoarja prepogosti. Testni primerek je bil opremljen tudi s športnim paketom M in prilagodljivim podvozjem ter večjimi zavorami. Zakaj že? Prej bi mu morali nameniti ožje pnevmatike kot te s premerom 275 milimetrov zadaj. Baterijski sklop dopušča hitrost polnjenja le 3,4 kilovate in polnjenje pri polnilnicah je posledično nesmiselno – drago in počasno. Moram pa priznati, da lahko takšen pogon v mestu res pusti nizek ogljični odtis, čeprav se ne morem znebiti občutka, da je celota le še eden izmed poskusov proizvajalcev znižati flotne izpuste in z njimi povezanih kazni.

Peter Zorenč 

BMW 530e xDrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, turbo Elektromotor sinhroni CO2 47-57 g/km Sistemska moč 185 kW (252 KM) pri n. p. vrt./min. Navor 420 Nm pri n. p. vrt./min. Zmogljivosti 6,2 s (0-100 km/h), 235 km/h Teža 1845 kg (100 kW/tono)
+
udobje
kakovost materialov v notranjosti
-
skupni domet
električni domet
cena
3.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta