Eden najboljših električnih modelov

Hyundai Kona Electric

Prvi električno gnan SUV model na trgu in še vedno eden najbolj prepričljivih 

fotografije Klara Kulovec

Govoriti o pionirskem projektu, ko je avto star slabi dve leti, je resda malo čudaško. Ampak Kona je bila res prvi baterijsko električno gnan SUV nove dobe in takrat, leta 2018, je presenetila s porabo, dosegom in zmogljivostmi. Da je pri nas še vedno redek primerek, ne gre pripisati le počasni prodaji električnih vozil, pač pa tudi temu, da dobave ne dohitevajo povpraševanja, saj imajo večji trgi, kjer je Kona praktično razprodana, pač prednost. Logično …

Kona je pred kratkim sicer doživela še rahlo prenovo, doslej pa smo o tem kompaktnem terencu ali križancu zapisali že kar nekaj besed. Ne glede na to, da ponuja široko paleto motorjev, je bil najbolj homogen paket tisti z dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom. Ampak električno gnana Kona je tudi na zunaj drugačna od sorodnikov, a ne le zaradi maske in sprednjega dela v celoti, pač pa je tudi (komaj opazno) daljša in širša. Ampak večino tega gre na račun ojačitev, saj je v dno vgrajena baterija, ki tehta skoraj pol tone. Sicer pa je kljub vsemu takoj jasno, da je kompaktni križanec Kona, četudi z drugačnim pogonom. So pa to tudi mere, ko je vendarle še v segmentu kompaktnih vozil, vendar z notranjo prostornostjo, ki zmore prepeljati tudi štiri ljudi in nekaj prtljage, hkrati se z manj kot 4,2 metra dobro znajde v mestu. Strateško odlično pozicioniranje za tovrstni pogon … Ki je še vedno najbolj prepričljiv pač v mestu in okolici.

Čeprav Kona tudi sicer prijetno preseneti – ne le, da je obljubljen doseg zelo spodoben, pravzaprav s 480 kilometri celo vrhunski, ampak je podobno prepričljiva tudi tam, kjer večina električnih vozil s porabo dobesedno poklekne – na avtocestnih ravninah. Jasno, naša mantra je razdalja Maribor-Ljubljana in nasprotno. Običajno se teh poti z električnim testnim modelom kar malo izogibam, sploh na službenih poteh, ko moraš biti na cilju pravočasno in ni veliko časa za polnjenje. Pri Koni me je čakalo prijetno presenečenje – ne le, da sem čez čas brezskrbno vozil z dovoljeno hitrostjo, pač pa je tudi predviden doseg upadal skoraj natanko s številom prevoženih kilometrov. Odlično! Ob tem se je poraba gibala v grobem nekaj nad 17 kWh, za avto s 150 kW in 1640 kilogrami pa vsekakor zelo spodobno. 

Seveda pa je to tudi avto, ki vas s svojimi voznimi lastnostmi hitro zasvoji. Jasno je, da vozna dinamika že zaradi teže ne more povsem tekmovati z lažjimi, klasično gnanimi modeli, čeprav moram priznati, da težo dobro skriva, predvsem pa je dobro razporejena in potisnjena povsem v dno, na najnižjo točko torej. Zato v kombinaciji s temeljitim podvozjem pomeni tudi malo nagibanja in na splošno precej pozitiven občutek za volanom. Ampak usta pa povsem raztegne v nasmeh v trenutku, ko pohodiš stopalko ‘plina’, posebno še pri nizkih hitrostih. Eksplozija navora res v trenutku povsem obremeni prednja kolesa, ki komajda še zmorejo (s pomočjo varnostne elektronike) brzdati silo 320 Nm, ki se sprosti skoraj v trenutku. Ja, tudi v prazno se zavrtijo … In tako se Kona s takšno voljo in nenavadno tišino (no, skoraj) požene v sprint, da je treba biti za volanom res zbran. Teh 7,6 s do 100 km/h morda ne deluje izjemno, saj je osupljiv predvsem pospešek do 60 ali morda 80 km/h.

Simpatična oblika kompaktnega križanca z ravno še dovolj prostora za skromno družino.

S takšno (priznam zapeljivo) zabavo je mogoče seveda uspešno zmanjšati praktični doseg, ki je sicer vsaj okoli 350 km, pri čemer mislim tudi na avtocestne vožnje. Zmerna regionalka z nekaj regeneriranja še več. Seveda je treba vedeti tudi, da baterija s 64 kWh potrebuje ustrezno moč polnjenja in pri domači vtičnici je polnjenje skoraj jalovo početje. Zatorej je treba iskati hitro polnjenje (DC), ki omogoča do 100 kW polnjenje, ampak že 50, kar je pri nas neki standard, je zelo v redu. Hišna polnilnica pa bi morala ponujati vsaj 7,2 kW, da bi čez noč napolnila baterijo.

Da so vse druge lastnosti, vključno z ergonomijo in prostornostjo, podobne klasično motoriziranim modelom, je jasno. Razen da je prostora v prtljažniku nekaj manj, na zadnji klopi so pač podobno skromne razmere. In voznega udobja je morda res nekaj manj zaradi čvrstejšega podvozja, ki mora pač nadzirati več mase. To sicer uspešno počne, to že moram reči. Zagotovo eden najboljših električnih modelov na trgu, če seveda ne iščete tudi prostornosti ali predvsem to.

Matjaž Korošak

Hyundai Kona Electric
TEHNIČNI PODATKI
Motor električni, sinhroni CO2 0 g/km Moć 150 kW (204 KM) pri n. p. vrt./min. Navor 320 Nm pri n. p. vrt./min. Zmogljivosti 7,6 s (0-100 km/h), 167 km/h Teža 1640 kg (91 kW/tono) Osnovna cena 43.900 EUR
+
odličen pogon in nadzor porabe
kompaktna oblika
pospešek
-
skromen prtljažnik
sterilen volanski mehanizem
cena
4
EVO OCENA
EVO 088
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta