GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Nadkombi

Mercedes-Benz V 300d 4Matic

Tole je kar ‘nadkombi’ v svojem razredu, vsaj dokler ne bo na trgu resne konkurence z motorjem, močjo in pogonom

fotografije Klara Kulovec

Seveda vas kombiji ali pravilno kombinirana vozila verjetno ne zanimajo najbolj in roke se vam ne zatresejo od s tem povezanimi novicami, kaj šele testi. Ampak kar priznajte – vsake toliko bi verjetno dali marsikaj, da bi lahko s sabo popeljali prtljago, kot jo naložijo otroci, kljuko, da bi v miru pripeli prikolico s kartingom ali z motokros motorjem. Ali pa vanj morda potisnili gorsko kolo (ali dva) in se zapeljali do prvega resnega hriba. Če se zaradi tega ni treba odpovedati vsemu veselju za volanom, še toliko bolje!

Prednji del je povsem prenovljen, pogonska tehnika še bolj. 

Mercedes zdaj, torej po nedavni prenovi, ki se je dotaknila tudi zunanjosti (le poglejte žaromete, odbijač, boke …), ponuja tudi najbolje motorizirano verzijo, ki nadomešča šestvaljnika. Gre za dvolitrskega dizla iz najsodobnejše družine OM654, ki s pomočjo dvojnega prisilnega polnjenja zmore kar 176 kW (240 KM) in še bolj zabavnih 500 njutonmetrov navora (celo 530 pri kratkem nadpritisku). Od prenove naprej je v paketu vedno tudi sodoben devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-tronic, vse skupaj pa je mogoče nadgraditi s stalnim štirikolesnim pogonom, ki je glede na zadnji pogon in več kot darežljivi navor več kot priporočljiv (ampak velja skoraj šest tisočakov).

Joj, kako suvereno suva tale dvolitrski štirivaljnik že malo nad dva tisoč vrtljaji in je tokrat čisto spodobno sparjen z novim menjalnikom. Spet pa deluje najbolje takrat, ko voznik od njega ne zahteva preveč. Takrat tudi seganje po prestavnih obvolanskih ročkah ne pomaga, saj v fazi pospeševanja obvelja njegova logika. Ampak v programu C (za Comfort) delujeta dobro uigrana, menjalnik tudi ne prestavlja navzdol preveč hektično in vedno malce počaka, da se sproti cel val navora. Motor je res izjemen in zmore marsikaj, ampak ob pospeševanjih je še vedno tudi kovinsko in hreščeče glasen, toda pri potovalnih hitrostih pod 2.000 vrtljajev je prijetno tih sopotnik. 

Z najmočnejšim motorjem in pogonom 4Matic je tudi vožnja skozi zavoje lahko zabavna, predvsem pa je mogoče izkoristiti ves navor.

Ne glede na precej impresivne zunanje mere lahko V ponudi tudi – ob upoštevanju vsega povedanega – zelo spodobno vozno dinamiko, pa seveda tudi v razredu nadpovprečno vodljivost, sploh z vodenim blaženjem (Agility Control) in 19-palčnimi platišči s pnevmatikami preseka 45, ki v tem primeru res dodajo nekaj ostrine prednji osi. No, pri izbiri takih koles je nadzor blaženja nujen za več udobja, prav gotovo pa bi lažja in manjša platišča še manj obremenjevala sicer v glavnem zelo dobro delo podvozja. Pogon je v tem modelu prijazno nevsiljiv, lahko pa postane zabaven, ko je zadek iz zavoja preveč obremenjen. Petmetrski kombi, ki z zadkom sili navzven? Ja, nekaj metrov gre tudi to …

Vsekakor je kombinacija več kot le zanimiva in tak model res lahko nadomesti večji osebni avto (še raje terenca) tudi zato, ker zmore kombinirati večnamensko prostornost z vozno dinamiko, ki tak avto dvigne na neko čisto drugo raven. Če vam pri tem cena ne pokvari računov …

Matjaž Korošak

Mercedes-Benz V 300d 4Matic
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.950, turbodizel CO2 179-172 g/km Moč 176 kW (239 KM) pri 4.200 vrt./min. Navor 500 Nm od 1.600 do 2.400 vrt./min. Zmogljivosti 8,6 s (0-100 km/h), 214 km/h Teža 2.220 kg (79 kW/tono) Osnovna cena 59.430 evrov
+
odličen motor in menjalnik
homogeno podvozje
prostornost in obdelava
-
občasno samovoljen menjalnik
kratke grbine mu niso po godu
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Raj za velike družine