Skandinavsko hladen

Volvo S60 T5 R-Design

Je največji med premijsko konkurenco v srednjem avtomobilskem razredu. Prisilno polnjen štirivaljnik je zmogljiv, ampak – ali premore tudi druge atribute, da se lahko kosa z najboljšimi?

fotografije Klara Kulovec, Jure Kralj

Sam menim, da je zunanjost S60 nekakšna pomanjšava S90. Je s tem kaj narobe? Očitno ne. Pa vendar, če mi je pred leti malce zastal dih, ko sem prvič ugledal notranjost S90, sedaj ob pogledu na armaturno ploščo v S60 ostanem precej ravnodušen. Delno tudi zavoljo preproste grafike pokončno postavljenega zaslona. No, če bi ta avtomobil primerjal z nepremijsko konkurenco, bi to še nekako preživel. A v primerjavi z Mercedesom razreda C, BMW-jevo serijo 3 in Audijevo štirico je notranjost v S60 videti tako, kot bi Volvo kmalu predstavil novo generacijo S60 – niti modni gumb za zagon motorja na podaljšku osrednje konzole ne more spremeniti mojega mnenja. In ker je najdaljši v razredu premijcev, postreže tudi z največ prostora za kolena na zadnji klopi, kar je tudi dobro vedeti.

Še vedno tipičen Volvo – prečiščene poteze, solidni materiali, velik osrednji zaslon, ki deluje kot tablica in zahteva nekaj privajanja.
Po drugi strani sta glavna merilnika še vedno analogna.

Ampak v naši reviji v ospredje postavljamo zmogljivosti in dinamiko. In oznaka T5 in paket R-design vsaj nakazujeta željo za vstop v svet dinamike pri S60. Namreč, vrh piramide športnosti pri tem modelu označuje T8, pri katerem štirivaljnik zmore celo 288 kilovatov oziroma 390 konjev. Paket opreme R-design ne prinaša kakšnih posebnih športnih dodatkov, izjema je centimeter nižje podvozje s tršimi in krajšimi vzmetmi. In če to združim s potentnostjo štirivaljnika, so pričakovanja razumljivo višja, kot če bi to bil S60 z vstopnim motorjem (140 kW/190 KM).

[hide]Ta pogonski agregat namreč seveda ne razočara. Od približno 1500 vrtljajev naprej je odziven, odločen, suveren, četudi bi marsikdo pričakoval več trenutne sile v hrbet pri odločnem pospeševanju. Prirastek moči je namreč precej enakomeren, kar pomeni, da voznik v vsakem trenutku ve, kaj pričakovati ali kaj ga čaka. Nekako v tem smislu je tudi zvok motorja. Nikakor noče prebiti pridušene zvočne kulise in se oglasiti z bolj prodorno melodijo. Ne, tudi v športnem voznem programu ni nič boljše. Je pa takrat pedal plina bolj odziven, menjalnik dovoljuje motorju vrtenje v višje vrtljaje, še zmeraj pa prestavlja počasi, tudi v ročnem načinu. Pravzaprav je tako počasen, da zasenči dobre lastnosti pogonskega agregata. 

Trše vzmetenje v paketu R-Design še ne pomeni športne čvrstosti podvozja v celem, vseeno pa ne more brez manjšega udarjanja blažiti grbin na mestnem asfaltu, seveda pri nizkih mestnih hitrostih. Nekaj bolje deluje pri višjih hitrosti, še najbolje na avtocestah na daljših neravninah. Je pa res, da prednja kolesa zmorejo relativno suvereno prenašati navor motorja na asfalt. Še posebno na suhem asfaltu je lega nasploh dolgo časa nevtralna. V ostrih zavojih se pokaže, da je podkrmarjenje nekoliko izrazitejše, zadek pa suvereno sledi zastavljeni smeri tudi pri hitri vožnji po zaviti cesti. Med takšno vožnjo me ne prepriča volanski mehanizem, saj deluje nekoliko preveč sterilno, premalo je informacij izpod koles in nikdar nisem povsem prepričan, ali vozim na meji zdrsa ali je vseeno še nekaj rezerve. Volanskemu mehanizmu manjka tudi nekaj neposrednosti in natančnosti, kar je spoznati ob odločnejših vstopih v ostre zavoje.

Volvo S60 T5 je prej udobna limuzina kot športna, zato morda ni smiselno tega kvariti s paketom R-design in tršim podvozjem. Tudi cenovno ni kaj prida ugodnejši od podobno zmogljivega BMW-ja serije 3 ali Mercedesa razreda C. Vsekakor pa je drugačen od nemške trojke – skandinavsko hladen!

Sebastijan Zorenč

Volvo S60 T5 R-Design
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, turbo CO2 161 g/km Moč 190 kW (250 KM) pri 5500 vrt./min Navor 350 Nm od 1800 do 4800 vrt./min Zmogljivosti 6,5 s (0-100 km/h), 240 km/h Teža 1686 kg (113 kW na tono) Cena 51.048 EUR
+
prožnost motorja
prostorna notranjost
kakovost izdelave
-
preveč sterilen volanski mehanizem
slabše blaženje pri nižjih hitrostih
dolgočasnost osrednjega zaslona
4
EVO OCENA
EVO 088
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta