4WD in samodejnost za samo …

Mitsubishi ASX 2,0 MIVEC 4WD

dav

Temeljito prenovljen in z novim bencinskim motorjem, ki stavi na preverjeno zasnovo brez prisilnega polnjenja. In tokrat spet s štirikolesnim pogonom

fotografije Jure Kralj

Mitsubishijev križanec, katerega osnova sega desetletje v preteklost, ima za seboj že nekaj prenov, če se ne motim, je ta že tretja. A hkrati tudi najbolj temeljita. Prednji konec je končno prejel izrazit videz, kot ga premorejo večji hišni terenci. Bolj sodoben je tudi zadek, očitno pa za notranjost ni bilo več toliko časa. 

Takoj je mogoče opaziti poteze, ki so enostavnejše, medtem ko nekateri gumbi jasno kažejo, da so svojo nalogo opravljali tudi v modelih, ki so bili predstavljeni pred ASX-om. Takšen je tisti potovalnega računalnika, ki je še vedno nameščen na armaturni plošči levo od merilnikov. Nerodno in danes redko. Tudi barvni zaslon instrumentne plošče ni ravno tehnološki presežek, vendar je vse ostalo na svojem mestu ter enostavno za upravljanje in pregledno. Ročica samodejnega brezstopenjskega menjalnika je še vedno vpeta v stopničasto vodilo in zahteva resen poteg iz pozicije P v D. Ob tem pa dogajanje spremlja tisti značilni zvok, ko se ročica zaletava ob posamezne stopnice. 

Notranjost jasno kaže sledove let, a premore ASX verjetno najboljši obvolanski ročici menjalnika daleč naokrog – ti sta še zapuščina legendarnega modela Lancer Evolution X.

[hide]Nenavadno je tudi, da so se pri Mitsubishiju odločili ohraniti atmosferski bencinski stroj, ki je s prenovo večji, saj moč črpa iz dveh litrov prostornine. Je edini v ponudbi in je tokrat (spet) na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Seveda ga od navora ne razganja, a je med običajno vožnjo udoben sopotnik. Takrat uglajeno deluje tudi brezstopenjski menjalnik, ki pri speljevanju zagotavlja odzivnost in nato udobje, ko se lahko štirivaljnik vrti s skromnimi vrtljaji. Torej povsem po okusu tistih resnično umirjenih voznikov. A zakaj le umirjenih? Ker je menjalnik glavni povzročitelj, da se že pri prvem resnem pospeševanju dvolitrski stroj zavrti proti petim tisočakom in tam vztraja. Rezultat je veliko hrupa. Jasno, ko pa zmore motor dokaj skromnih 195 Nm navora pri danes ‘stratosferskih’ 4200 vrt./min. Največjo moč doseže pri šestih tisočakih in, verjemite, dinamična vožnja je bolj kot ne mučno opravilo. Tudi v ročnem načinu menjalnik deluje samovoljno, predprogramirana prestavna razmerja pa so bolj akademskega značaja.

Prednji del deluje resnično možato, kot se za znamko vozil s poreklom o terenski klenosti spodobi.

Brez potrebe, saj tudi podvozje voznika vabi k sproščeni vožnji. Sicer je prečno nagibanje dovolj dobro nadzorovano, vendar ima raje sproščeno vožnjo skozi ovinke. A to še ne pomeni, da je povsem osredotočeno na udobje. Prečne in kratke grbine vzmetem in blažilnikom povzročajo kar nekaj težav, še posebno zadnji osi.

Nedvomno je štirikolesni pogon resna dodana vrednost, tudi prostorninsko večji motor je prijeten sopotnik. Ampak konkurenca je v zadnjem desetletju naredila velik korak naprej, kar je za volanom ASX-a zelo očitno. A tudi pri cenovni politiki – ASX namreč štirikolesni pogon in samodejnost ponuja že za 21 tisočakov. In na tem področju je v svojem segmentu res brez prave konkurence.[/hide]

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 86)

Peter Zorenč

Mitsubishi ASX 2,0 MIVEC 4WD
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1998 ccm CO2 108 g/km Moč 110 kW (150 KM) pri 6000 vrt./min. Navor 195 Nm pri 4200 vrt./min. Zmogljivosti 12,2 s (0-100 km/h), 190 km/h Teža 1470 kg (75 kW/tono) Osnovna cena 20.990 evrov
+
preprostost uporabe
cena
-
zmogljivosti
hrupnost ob težjem desnem stopalu
3
EVO OCENA
EVO 088
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta