GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Vonj po R.S.-u

Renault Clio 1,0 Intense R.S. Line

Naj vas ne zavede kratica, to je le paket opreme in z njim si ne boste kupili vstopnice v prestižni svet Renault Sporta

foto Jure Kralj

Zunanjost tega Clia lahko preslepi – prednji odbijač z izrazitejšo odprtino za dovod zraka, kromiran zaključek izpušne cevi, 17-palčna platišča s pnevmatikami 205/45 R17. Tako na hitro lahko mimoidočega zlahka zmede, tudi ko pogleda skozi steklo v notranjost, kje padejo v oči sedeža s poudarjeno bočno oporo, aluminijasta pedala in dekoracijski elementi na armaturni plošči in volanu. Že prvi takti litrskega trivaljnika pa bodo razkrili skrivnost – to ni R.S., to je le paket opreme. No, tukaj je ob znani kratici dodan še Line. 

Notranjost spet in še vedno prepriča z izdelavo, videzom, v tem primeru tudi z opremo in predvsem sedeži.

Sicer je ta paket mogoče naročiti le kot dodatno opremo paketa Intense. In v glavnem gre le za izpopolnjen videz in delno tudi počutje zaradi sedežev in volana. Pa zaradi nižjih pnevmatik tudi nekaj več neposrednosti v zavoju – in manj udobja. Pri tem paketu je namreč tudi podvozje povsem serijsko, torej vzmeti niso nič krajše, le kolesa so 17-palčna z nizkimi boki pnevmatik, ki zaradi trdih bokov prenašajo v kabino več tresljajev na slabšem asfaltu. Med vožnjo po zaviti cesti pa znajo voznika celo zmesti, saj dobi občutek, da gre za čvrstejše vzmeti. A občutek tudi vara, kar spoznam, ko v zavoj zapeljem bolj ostro. Resda je zaradi trših bokov zvijanja manj, odziv je bolj neposreden, vendar zato ni nič manj nagibanja karoserije, lega na cestišču pa ne kaj bistveno boljša.

Litrski trivaljnik je sicer spodoben motorček, ki ga odlikuje prožnost, ponuja zmerno moč, kaj več pa tudi ne. Tudi močnejša različica tega agregata (74 kW/100 KM) je opremljena le s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ki je na žalost daleč od prepričljivosti šeststopenjske enote (iz dizla), saj ga ne dosega ne po lahkotnosti ne po hitrosti. Pet stopenj se pozna tudi pri porabi. Ta je v našem testnem obdobju znašala okoli sedem litrov, pri konkurenčnem francoskem modelu pa dobrih šest. Sam bi se v tem primeru vsekakor raje odločil za 1,33-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik, ki je resda za približno dva tisočaka in pol dražji, vendar s prepričljivejšimi 96 kW (130 KM), 260 Nm navora in samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. 

Avto leta je s paketom RS Line zagotovo vpadljiv in prepričljiv na cesti. Ampak s stališča vozne dinamike ne prinaša nobene resne dodane vrednosti.

Za zunanjost paketa R.S. Line s 17-palčnimi platišči je treba doplačati 600 evrov, za notranjost še dodatnega tisočaka. Z lahkoto bi žrtvoval nekaj videza za več udobja (in privarčeval). Navsezadnje, Clio ima že serijsko zelo urejeno podvozje in tudi z manjšimi kolesi pokaže povsem dobro lego na cestišču, s pnevmatikami z višjimi boki pa tudi ponuja občutno več udobja.

Sebastijan Zorenč

Renault Clio 1,0 Intense R.S. Line
TEHNIČNI PODATKI
Motor trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 116-130 g/km Moč 74 kW (100 KM) pri 5000 vrt./min. Navor 160 Nm pri 2750 vrt./min. Zmogljivosti 11,8 (0-100 km/h), 187 km/h Teža 1178 kg (63 kW na tono) Cena 16.190 evrov
+
paket R.S. Line v notranjosti poskrbi za boljši občutek,
prepričljivi sedeži
-
manjka šesta prestava
počasen in okoren menjalnik
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Obilo adrenalina, a premalo …