Mišice Trofea za Maseratijevi limuzini

Po približno sedmih letih na trgu bodo pri Maseratiju pokazali, kaj v resnici zmore Ghibli. Različica Trofeo tudi za Quattroporte

Maseratijevi limuzini, Ghibli in Quattroporte, sta v že precej zrelih letih. Lahko bi že mislili, da se to ne bo nikoli zgodilo, a pri Maseratiju so naposled le presenetili, vanju namestili Ferrarijev V8, novi različici pa poimenovali – Trofeo. Ghibli je sploh prvič dobil izrazito potentno različico – kot se za slovito znamko s simbolom trizoba spodobi. Hkrati sta doživela tudi osvežitev, ki je pri Ghibliju prinesla tudi prvo Maseratijevo elektrificirano pogonsko različico in odnesla šestvaljni dizel.

Pri Trofeu gre torej za različico dvojno prisilno polnjenega, 3,9-litrskega V8 motorja, ki ga Ferrari v drugačni specifikaciji uporablja v svojih vstopnih modelih Portofino in Roma. Sicer pa je le malenkost posodobljena različica tistega, ki je zadnji dve leti že poganjal Levante Trofeo (posodobitve bo prejel tudi slednji – med drugim nove bate, odmični gredi in ventile, nova turbopolnilnika…). V Ghibliju in Quattroporteju zmore 427 kW (580 KM) moči in 730 Nm največjega navora. S takšnim motorjem bo Ghibli do 100 km/h pospešil v 4,3 sekundah, Quattroporte v 4,5 sekundah, najvišja hitrost pa v obeh primerih znaša 326 km/h. Tako sta Ghibli in Quattroporte Trofeo z lahkoto prevzela tituli najhitrejših Maseratijevih limuzin vseh časov. Moč se prenaša preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika proizvajalca ZF na zadnji par koles, Ghibli pa ima tudi staro dobro mehansko zaporo diferenciala. Gre sicer za težkokategornika – Ghibli Trofeo tehta 1969 kilogramov, Quattroporte Trofeo pa natanko dve toni.

V različicah Trofeo je serijsko Maseratijevo prilagodljivo blaženje Skyhook, konfiguracijo sprednjega vzmetenja z dvojnimi trikotnimi vodili pa so s prihodom osemvaljnika seveda prilagodili novim razmerjem v povezavi s težo in močjo. S pritiskom na gumb Corsa bosta limuzini najbolje pripravljeni na športno vožnjo, prvič pa je tukaj tudi sistem za nadzor pri hitrem speljevanju (Launch Control).

O novostih ob nedavni osvežitvi Ghiblija smo že pisali, podobne oblikovne osvežitve je bil deležen tudi Quattroporte. Športni dodatki, značilni za model Trofeo, pa so subtilni. Limuzina pravzaprav v celoti ohranja svojo elegantno podobo. Da vendarle gre za potentno različico, pa še najbolj odločno nakazujejo manjši spojler in difuzor zadaj ter razdelilnik zraka spredaj, pa potem tudi rdeči dodatki na karoseriji in v notranjosti. Navkljub navidezni treznosti v primerjavi z njima pa bi lahko Ghibli Trofeo predstavljal zanimivo alternativo BMW-jevemu M5 in AMG-jevemu E 63.

Preberite tudi
Audi iz recikliranih plastenk?