GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Več zabave in zadovoljstva?

Audi S3

Še pred prihodom Golfa R je najboljšo rešitev za pridobitev potentnih zmogljivosti v vseh vremenskih razmerah ponujal Audi – v obliki modela S3

Čokat in privlačen S3 je svojo prisilno polnjeno moč vedno pošiljal na vsa štiri kolesa. Morda mu je včasih manjkalo vznemirljivosti nekaterih primerljivih športnih kombilimuzin, po svoje pa je bil vedno všečen. Sedaj pa je čas, da prvič preizkusimo četrto generacijo Audijeve stare formule.

Novi S3 z 228 kW (310 KM) moči (med 5450 in 6500 vrtljaji/min.) in 400 Nm največjega navora (med 2000 in 5450 vrtljaji/min.) cilja naravnost v območje sodobnih športnih kombilimuzin, prihajajoči RS3 pa bo brez dvoma zapolnil prostor tudi vse do močnejših superkombilimuzin, kot je AMG A45. Vsekakor so konkurenčne tudi zmogljivosti – 4,8 sekund do 100 km/h in elektronsko omejenih 250 km/h, moč pa se na vsa štiri kolesa prenaša preko sedemstopenjskega samodejnega dvosklopčnega menjalnika S Tronic.

V primerjavi z običajnim A3 sedi 15 mm nižje, vpetje na zadnji osi je štiritočkovno, mogoče pa je izbrati tudi prilagodljive blažilnike z nastavitvama Comfort in Dynamic. Čeprav nima vektoriranja navora (morda pa bo v RS3?), se navor zahvaljujoč hidravlični večlamelni sklopki porazdeljuje med obema osema.

Morda so sicer pri Audiju naredili napako, ko so nas na istem dogodku posadili za volan S3 ob boku SQ7 in SQ8, saj se je S3 ob obeh monstrumih – ne glede na to kako impresiven vtis sta pustila – zdel seveda izjemno okreten in nagel. Še preden bi pomislil, da to od kombilimuzine sploh pričakujem.

Res je, da je v ozadju veliko tehnologije, a novi S3 je v vožnji naraven, ne glede na hitrost vožnje. Krmiljenje je natančno, a tudi umirjeno. Pusti ti, da intuitivno izbereš linijo, volan pa z dodajanjem smeri postopno postaja vedno bolj obtežen. V primerjavi s predhodniki se S3 zdi lažji, spremembe smeri ga ne zmedejo, sicer pa skoraj nima teženj k neprimernemu vedenju – tipičen Audi pač. Kako pa blaži udarce? Na urejenih nemških cestah je temu težko soditi. A na enem odseku ali dveh, kjer so lokalne oblasti popustile tudi pred lastnimi visokimi standardi, ni bilo videti kakšnih znakov težav. K potovalni lahkotnosti pa prispevata tudi kvaliteta in urejenost notranjosti.

Zmogljive zavore dobro podpirajo lepo uravnoteženo krmiljenje. Tudi tu je postopen odziv zelo dobro usklajen z zmogljivostmi avtomobila. Potem pa bi seveda moral priti na svoj račun motor in ravno dvolitrska enota je morda najšibkejši člen v celotnem paketu. Pa niti ne toliko kvantitativno, kot čustveno zaznavno.

Ob tem imam opombo: Audijevega sistema za izbiro voznih programov “drive select” na testnem avtomobilu ni bilo mogoče uporabljati. Niti ne s pomočjo skritega gumba, ki ga je težko najti, niti z uporabo možnosti na zaslonu na dotik – ikona je bila onemogočena. Tako smo bili prikrajšani za največjo odzivnost stopalke za plin, najglasnejši zven izpuha in najhitrejše prestavljanje samodejnega menjalnika, kar bi iz pogonskega sklopa morda izvleklo nekaj več karakterja. Tudi takšen S3 je bil še vedno uporabno močan, nikoli ni ostal brez oprijema, v zgornjem območju delovanja pa sem pogrešal nekaj iskrenja, ki bi ga morda prineslo tisto nekaj več odzivnosti ob pritisku z desno nogo. Tisti naraven občutek med zavoji pa je zato še večji testament dobro nastavljenemu podvozju.

Bil bi pravzaprav presenečen, če bi S3 sedaj naenkrat ponujal obilico zabave, ob kateri bi kričal v smehu. Četudi bi bil nastavljen za ubijanje, namesto za uspavanje. Prvi vtis pa je takšen – v vožnji z njim je v primerjavi s predhodnikom nekaj malega, a vsekakor občutno več zadovoljstva.

Antony Ingram

Audi S3
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, turbo CO2 184 g/km Moč 228 kW (310 KM) od 5.450 do 6.500 vrt./min Navor 400 Nm od 2.000 do 4.500 vrt./min Zmogljivosti 4,8 s (0-100 km/h), 250 km/h omejena Teža 1.575 kg Cena 46.302,53 evrov v Nemčiji, v Sloveniji še ni znana
+
bolj večplasten od predhodnika
-
ni veliko napredka
motor ne navdušuje
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Tiguan XL!