Hibridizacijo pričenja C5 Aircross

Kot priključni hibrid ponuja še več udobja od brata z zgolj motorjem na notranje izgorevanje, je varčnejši in zmogljivejši.

To je šele začetek hibridizacije in posledično elektrifikacije, zatrjujejo pri Citroënu. Do leta 2025 želijo ponuditi celotno paleto vozili z električnim ali hibridnim pogonom. Športni terenec C5 Aircross pa tako odpira vrata drugim sorodnikom s hišnim emblemom zobnika na maski. In v svojem razredu ni sam, še več. Že v letošnjem letu se mu bodo kot hibridi pridružili Peugeot 3008, Opel Grandland X in Ford Kuga.

Citroën C5 Aircross kot model ni novinec na trgu, a je z drznimi oblikovnimi potezami vsaj malo posebneža. Je pa sedaj, ko se je moč zapeljati zgolj na elektriko približno 50 kilometrov, še bolj udoben. Toliko električne energije pač zmore shraniti 13,2-kilovatna baterija, nameščena pod zadnjo klopjo. Seveda to povsem zadostuje povprečnim vsakodnevnim potrebam. V kolikor je potrebno prevoziti večjo razdaljo, pa služi še 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor z notranjim izgorevanjem. Sicer pa sistemska moč obeh motorjev električnega in termičnega) znaša 168 kilovatov (225 KM).

Delovanje pogona je mogoče spremljati na osrednjem zaslonu.

Seveda 43 tisočakov, kolikor ta hibrid znaša po ceniku, ni malo denarja. Še posebej ne zato, ker pri nas trenutno država ne ponuja subvencij. V kolikor se kupec odloči za hišno financiranje, cena za C5 Aircross Hybrid znaša 38 tisočakov.

Zaradi zadaj nameščene baterije je prtljažnik manjši za 120 litrov in tako pogoltne za 460 litrov prtljage, pod njegovim dnom pa sta skrita predala za polnilne kable. Zadnjo klop sestavljajo trije enako veliki sedeži, vzdolžno pomični in z nastavitvijo naklona naslonskega dela. Prav tako serijsko je hibrid opremljen z večplastnimi stekli za boljšo zvočno izolacijo, pred voznikom se informacije izpisujejo na 12-palčnem digitalnem zaslonu, tisti osrednji je velikosti osem palcev in z bližnjičnim stikalom omogoča tudi ogled delovanja pogona. Za udobje ali pa več športnosti poskrbi tudi sistem z naborom treh voznih programov, ne manjka niti funkcija za pospešeno rekuperacijo energije pri zaviranju oziroma odvzemanju plina. Se pa C5 Aircross Hybrid lahko pohvali tudi s funkcijo ogrevanja potniške kabine v času polnjenja baterije. Tako lahko uporabnik nastavi čas odhoda, 45 minut pred tem pa sistem prične s toplotno energijo, ki se ustvarja med polnjenjem, ogrevati potniško kabino do temperature 21 stopinj Celzija.

Nakup polnilne postaje za domačo uporabo za tisočaka ponujajo tudi Citroenovi trgovci.

V prihodnjem letu v vodstvu Citroënove prodajne mreže pri nas načrtujejo prodati deset C5 Aircross Hybridov. Nedvomno pa je prodaja električnih in priključnih hibridnih vozil tesno povezana s subvencijami države. Prav zato so ob ugodnem razpletu te številke lahko precej drugačne.

Preberite tudi
Audi je predstavil novi S3