Maseratijev ponos

Pri Maseratiju je končno čutiti srčni utrip. Predstavili so namreč MC20 – čistokrvni športnik s sredinsko nameščenim motorjem, ki so ga razvili samostojno

Legendarna znamka iz Bologne in Modene začenja novo poglavje. Po obdobju limuzin, GT-jev in SUV-jev se Maserati z novim MC20 postavlja ob bok tudi modelom, kot sta McLaren 570S in Audi R8, predvsem pa je MC20 povsem Maseratijev, saj so ga razvili v Modeni (brez Ferrarijeve pomoči), kjer ga bodo tudi izdelovali.

Že ime (MC je krajše za Maserati Corse) nam pove, da je MC20 pripravljen na dirkališče. Tako kot na primer McLarenova serija Sport ali pa Alfa 4C, ki je bila za MC20 sprva testna mula, ima tudi Maseratijev superšportnik školjko iz ogljikovih vlaken (podvozje so razvili v sodelovanju z Dallaro). Ogljikova vlakna pa so uporabili tudi na karoseriji in težo ohranili na zelo znosnih 1.500 kilogramih. Njegove dinamične lastnosti so sicer največ razvijali v novem Maseratijevem dinamičnem simulatorju in kar 96% dela opravili s simulacijami. Vzmetenje spredaj in zadaj sestavljajo dvojna trikotna vodila, precej nenavadna rešitev pa je “polvirtualno” krmiljenje, ki omejuje previs kolesa ob dodajanju volana. Tako pnevmatike ohranjajo stično površino s podlago ne glede na odklon sprednjih koles, kar se bo verjetno najbolj poznalo pri stabilnosti avtomobila ob zaviranju proti vrhu zavoja.

Pri Maseratiju so posebej ponosni na motor, ki so ga prvič po dvajsetih letih izdelali povsem sami. Novi trilitrski dvojno prisilno polnjeni “pravokotni” šestvaljnik so poimenovali Nettuno in je trenutno najmočnejši serijski šestvaljnik brez električne pomoči na trgu. Proizvede namreč 463 kW (630 KM) moči, kar je 215 KM na liter delovne prostornine. Največji navor znaša 730 Nm, s takšno zmogljivostjo pa Nettuno avtomobil do 100 km/h požene v 2,9 sekundah, medtem ko najvišja hitrost znaša preko 325 km/h. Motor se poslužuje dvojnega izgorevanja – na delovni takt se pripravi s prvo eksplozijo, ki se že v času nastajanja kompresije zgodi v manjši komori nad valjem. Pri tem pri Maseratiju omenjajo bolj prefinjeno in ekonomično delovanje. Prav tako uporablja dve vžigalni svečki na valj (Twin Spark).

Tudi pri aerodinamiki so si pomagali z Dallarinim vetrovnikom in dosegli “neverjetno aerodinamično učinkovitost”, kot so poudarili v italijanskem slogu, koeficient upora pa naj bi bil pod 0,38. Večina tega se dogaja pod karoserijo, saj na njej razen diskretno oblikovanega spojlerja zadaj in difuzorja ni videti veliko tradicionalnih aerodinamičnih elementov. Lahko bi rekli, da je oblika karoserije precej generična in namenska. A tu je kup podrobnosti, ki mogočno razkazujejo Maseratijevo osebnost in spominjajo na njegovo zapuščino. In seveda – dvižna vrata, ki morda ne bodo vsem po godu. Notranjost je medtem dirkaško minimalistična in že pogled na stikalo za izbiro voznih programov, med katerimi je Corsa, požene kri po žilah. Tu pa so tudi pritikline, ki omogočajo nekaj udobja in konzumacijo zabavnih vsebin – vključno z dvema 10-palčnima zaslona.

Po daljšem spancu se Maserati torej zanesljivo prebuja. Pred kratkim so osvežili svoji limuzini in jima dodali različici Trofeo, za MC20 napovedujejo tudi kabrio ter povsem električno pogonsko različico, danes pa so potrdili še Grecale – drugi, manjši SUV v ponudbi. Pričakujemo pa tudi (še vedno) Alfierija, v katerega bi se naj reinkarniral ostareli Gran Turismo, a bi naj ohranil ime. Povsem električno različico bi naj predstavili še letos, priključno hibridno pa v prihodnjem letu.

Preberite tudi
Zanimivost – prihaja M3 Touring!