Nova generacija Hyundaijeve uspešnice

Hyundai je predstavil novi, elektrificirani in ambiciozni Tucson

Gre že za četrto generacijo modela, ki je od predstavitve leta 2004 postal prava uspešnica – prodali so jih namreč že 7 milijonov, od tega 1,4 milijona v Evropi. Tucson je pravzaprav najbolj prodajan SUV v Hyundaijevi ponudbi. Že iz fotografij in podatkov pa je jasno, da so se pri Hyundaiju tudi tokratnega modela lotili sila ambiciozno. Pod drzno oblikovano karoserijo bodo na voljo namreč tako blago hibridni in hibridni pogonski sklopi, prihaja pa tudi priključni hibrid. S tem je Hyundai sklenil krog elektrifikacije svoje evropske ponudbe. Tudi tokrat bodo Tucsona izdelovali v čeških Nošovicah. V primerjavi s predhodnikom je v dolžino zrasel za 20 mm (4,5 m), v širino 15 mm (1,865 mm), malenkost daljša pa je pri 2,680 mm tudi medosna razdalja (+10 mm). Pri prostornini prtljažnika je tokrat malce bolj zapleteno – od 546 litrov prostornine pri blago hibridnem dizelskem sklopu do 620 litrov, če izberete bencinski agregat.

Pri Hyundaiju pravijo, da bodo s Tucsonom ponudili najširši nabor pogonskih sklopov v razredu. Na voljo bodo sicer tri blago hibridne različice – dve z 1,6-litrskim prisilno polnjenim bencinskim T-GDI Smartstream (110 kW / 150 KM ter 132 kW / 180 KM) ter ena z 1,6-litrskim prisilno polnjenim dizelskim motorjem CRDi Smartstream (100 kW / 136 KM). Pri tem sta na voljo sedemstopenjski samodejni ali pa šeststopenjski inteligentni ročni menjalnik s samodejnim sklapljanjem (iMT), kar se ponavadi prepleta z izbiro štirikolesnega pogona. Šibkejšega od omenjenih bencinskih agregatov ter 1,6-litrski dizelski CRDi Smartstream s 85 kW / 115 KM moči bo mogoče dobiti tudi brez 48 voltnega blago hibridnega sistema, moč pa se lahko na sprednja ali vsa štiri kolesa prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. Vrh ponudbe – 169 kW / 230 KM moči – bo do prihoda priključnega hibrida zasedal hibridni pogonski sklop z bencinskim 1,6-litrskim T-GDI, 44,2 kW električnim motorjem in baterijo kapacitete 1,49 kWh. V prihodnjem letu nato prihaja še priključno hibridna različica s 195 kW / 265 KM moči. Novi bencinski motorji (T-GDI Smartstream) imajo tehnologijo, ki dolžino odprtja ventilov prilagaja voznim razmeram.

Tucson je prav tako ambiciozen v notranjosti ter na področju varnostnih in asistenčnih tehnologij. Pri slednjih Hyundai zopet omenja najbolj celovit paket v razredu. Spisek naprednih rešitev je res dolg. Od naprednega tempomata, ki hitrost prilagaja glede na omejitve in topografske podatke – s pritiskom na gumb HDA (highway driving assist) Tucson na avtocesti ob temu tudi sledi voznemu pasu – do naprednih opozoril vozniku v povezavi z dogajanjem okoli vozila, tudi pri vožnji vzvratno ali pa izstopanju iz vozila na primer. Avtomobil je iz parkirnega prostora mogoče pripeljati izven vozila s pomočjo ključa – nekaj, kar smo še pred komaj nekaj leti občudovali pri BMW-ju serije 7.

Preberite tudi
“Najboljša vozniška izkušnja vseh časov”