GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Novi dvojec z veliko črko M

Tu je težko pričakovana naslednja generacija BMW-jevih športnikov M3 in M4 – z enakimi ikoničnimi oznakami in novimi mejniki moči in zmogljivosti

BMW je predstavil dva izmed svojih najbolj pričakovanih modelov – limuzinski M3 in kupejevski M4. Tokrat smo jih pričakovali v strahu pred tistim novim, radikalnejšim karoserijskim elementom… pa saj veste, o čem je govora. A novi dvojec že z agresivno oblikovanima pokrovoma motorja izda, da gre vendarle za vrh športne ponudbe njunih modelnih palet in da se pod njima skriva precejšnja zaloga moči. Sicer sta obe različici motorja znani že nekaj časa. Gre za dvojno prisilno polnjeni vrstni šestvaljnik, ki zmore 353 kW (480 KM) oziroma 375 kW (510 KM) v različici Competition. Tako M3 kot M4 sta s slednjo prvič prilezla pod štiri sekunde – do 100 km/h potrebujeta natančneje 3,9 sekunde, “običajni” različici pa 4,2 sekunde. Izvirnik, ki so ga predstavili pred 35 leti, je imel na primer le 39 odstotkov moči novih modelov Competition. Še vedno je tu šeststopenjski ročni menjalnik, izbrati pa je mogoče tudi osemstopenjski samodejni M Steptronic s tremi programi pretikanja, medtem ko bo različice Competition prvič mogoče dobiti tudi s štirikolesnim pogonom M xDrive – z možnostjo preklopa pogona na izključno zadnji par koles.

O tem, da so pri BMW-ju novi športni dvojec na ta prirast moči tudi dobro pripravili, priča že dejstvo, da so ju testirali in nastavljali kar med programom testiranja za dirkalnik BMW M4 GT3. Konfiguracija podvozja je v osnovi nespremenjena, so pa učvrstili in ojačali vpenjalne elemente tako na podvozju, kot v motornem prostoru, razširili kolotek spredaj in uporabili dodatne elemente na obeh podokvirjih. Prilagodljivi blažilniki s tremi stopnjami delovanja so serijski – skupaj z nastavitvami delovanja volanskega mehanizma, zavor, diferenciala, motorja, sistema za nadzor stabilnosti in po novem torej tudi štirikolesnega pogona, pa jih bo mogoče nastavljati v meniju ali pa do njih hitro dostopati z značilnima rdečima bližnjicama M1 in M2. Pri tem je na voljo nekaj prednastavljenih programov, in sicer standardna Road in Sport ter Track, ki pa prihaja v sklopu novega paketa M Drive Professional za najbolj intenzivne navdušence, ki se bodo kdaj podali tudi na dirkališče – vključuje pa analizo drsenja, štoparico in poseben sistem za nadzor oprijema.

V notranjosti je razpoloženje sicer lahko še vedno predvsem imenitno, z izbiro opcij sedežev iz ogljikovih vlaken ter elementov volanskega obroča, vratnih oblog, armaturne plošče in celo obvolanskih ročic iz merino usnja in ogljikovih vlaken pa postane notranjost hitro tudi zanimiva in športna. Paket M Race Track vključuje na primer ob omenjenih športnih sedežih tudi zavore iz keramike in ogljikovih vaken ter lahka platišča. Platišča so sicer deljenih velikosti – spredaj 18-palčna, zadaj pa 19, medtem ko so pri modelih Competition palec večja. Nova M3 in M4 bi naj na ceste zapeljala marca prihodnje leto.

Preberite tudi
Variant in Alltrack različici za novega Golfa