GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Osvežitev za navdušujoči i30 N

Prenova Hyundaijeve športne kombilimuzine i30 N ob manjšem prirastu moči prinaša tudi samodejni osemstopenjski menjalnik

Hyundai i30 N je avtomobil, ki je ob prihodu pretresel sceno športnih kombilimuzin, Hyundai pa je z njim dokazal, da je tudi brez dolgoletnih izkušenj in zapuščine mogoče navdušiti kupico avtomobilističnih zanesenjakov. Aktualna generacija i30 je pred meseci sredi svojega življenjskega cikla doživela okusno prenovo, tokrat pa so pokazali še prenovljeni N.

Oblikovne spremembe tako večinoma že poznamo, N pa ima tokrat še malce bolj izpostavljen športni karakter. Simbol Hyundaijeve podznamke N, ki se je samo v nekaj letih obstoja že dobro vsedla v naša srca, je med novimi žarometi sedaj še bolj izrazit. Nove so tudi zadnje luči, izpušne cevi pa še nekoliko bolj izpostavljene. Z nastavitvami podvozja se pri Hyundaiju razumljivo niso poigravali, prav tako pa je enak tudi zavorni paket.

Prenova pa prinaša mini prirast moči – 5 konjskih namreč. Torej 184 kW / 250 KM moči in 353 Nm največjega navora v osnovi in 206 kW / 280 KM s paketom Performance. Pri slednjem pa je sicer občutnejši prirast navora – 39 Nm namreč (sedaj 392 Nm), ki se kaže tudi v dve desetinke hitrejšem pospešku do 100 km/h – 5,9 sekund je torej novi podatek za i30 N Performance. Najvišja hitrost je še vedno 250 km/h. Verjetno najpomembnejša novost različice Performance pa je novi opcijski samodejni menjalnik, in sicer osemstopenjski N-DCT.

Samodejni menjalnik z mokro sklopko je nov in razvit namensko, pri Hyundaiju pa pravijo, da so se veliko ukvarjali z občutki in izkušnjo pretikanja. Tako so na koncu v povezavi s tem sestavili tri načine delovanja. Predvsem je zanimiv način N Grin Shift, ki – kot pove že ime – privablja nasmeške. Ob vklopu stikala na volanu se za 20 sekund maksimira moč motorja, med prestavljanjem navzgor se dobava navora ne prekinja, rezultat pa je izrazit sunek ob menjavi prestave. V načinu N Power Shift se navor nato ne prekinja takrat, ko voznik doda več kot 90 odstotkov plina. V načinu N Track Sense Shift avtomobil samodejno prepoznava razmere na cesti – vklopi se na primer na dirkališču in nato pravo prestavo vedno izbere ob pravem trenutku. Zanimivo? Brez skrbi – tisti hiter in natančen ročni menjalnik s kratkimi hodi še vedno ostaja.

Več o Hyundaijevi športni podznamki N si lahko preberete na tej povezavi.

Preberite tudi
Enyaq je Škodin električni SUV