GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Sedmo poglavje za razred S

Nova generacija Mercedesove referenčne limuzine je zunaj še vedno imenitna, v notranjosti pa predvsem digitalizirana

Novi razred S pri Mercedesu ne pomeni samo nove generacije najprestižnejše limuzine iz Stuttgarta. Pomeni tudi predstavitev Mercedesovih tehničnih, pa tudi nekaterih oblikovnih novosti, ki si bodo počasi utrle pot v naslednjo generacijo modelov. Najprej bo na voljo z vrstnimi šestvaljniki – bencinskimi in dizelskimi, ki se jim bosta v prihodnjem letu pridružila še V8 in priključni hibrid. Pričakujemo tudi priključno hibridno AMG različico, kasneje pa še podaljšano Maybach izvedenko z V12 pod pokrovom.

Bencinske različice imajo enak prisilno polnjen vrstni šestvaljnik z 270 kW (367 KM) ali 320 kW (435 KM) moči, kot ga najdemo v razredu E. Obe različici sta blago hibridni, močnejši S500 pa ima tudi električno gnani tlačni polnilnik, ki izboljša odzivnost v spodnjem delu vrtljajev. Dizelski različici zmoreta 210 kW (286 KM) in 250 kW moči (340 KM). Vse različice z izjemo šibkejšega dizla moč prenašajo na vsa štiri kolesa, devetstopenjski samodejni menjalnik pa je tudi edina opcija. Povsem električnega pogona pri razredu S v takšni obliki ne bo. Pričakujemo namreč predstavitev električne limuzine EQS, ki bo narejena na namenski platformi za električne avtomobile.

Vse različice imajo kombinacijo zračnega vzmetenja in prilagodljivih blažnilnikov, novost pa je sistem nadzora karoserije E-Active, ki na zračnih vzmeteh prinaša dodatno hidravlično podporo črpalke, gnane s pomočjo 48V električnega sistema. S sistemom je mogoče natančneje in hitreje nadzirati udarce in odboje ter hitro spustiti ali dvigniti karoserijo v primeru bočnih udarcev. Tu je tudi tehnologija, ki poznamo že iz prejšnjih generacij Mercedesov – skeniranje ceste, prilagajanje posamičnih blažilcev ter aktivno nagibanje karoserije v zavoj. Novost pa je krmiljenje zadnjih koles, kjer sta na voljo dva sistema – osnovni lahko zadnje kolo obrne za 4,5 stopinje, napredni pa za že precej izrazitih 10 stopinj, kar obračalni krog limuzine skrajša za 1,8 metra. V primeru izbire slednjega je omejena tudi velikost koles – na 20 palcev.

Oblika novega razreda S tokrat sicer pri Mercedesu ne odpira povsem novega poglavja, saj tokrat vsebuje manj elementov, ki jih doslej še ne bi videli na drugih Mercedesovih modelih. Na drugi strani pa so novo smer začrtali v notranjosti, ki smo jo pred dnevi že lahko spoznali. Spremembo filozofije prvič narekuje velikanski zaslon na dotik, ki je zamenjal dosedanji dvojni in bo vsekakor delil mnenja, saj pomeni manj fizičnih stikal. Voznikov zaslon lahko informacije prikazuje s tridimenzionalnim učinkom. Deluje z zaznavanjem voznikovega pogleda in prilagajanjem pik na zaslonu. Med zanimive novosti spadajo tudi novi žarometi s tehnologijo Digital Light z natančnejšo projekcijo svetlobe na cesto. Pravzaprav toliko natančno, da lahko sistem na podlago projecira grafiko, kot so na primer prometni znaki, ki jih sicer zazna ob cesti, ali pa prikaže širino avtomobila, kar je uporabno pri parkiranju ali vožnji po ožjih cestah. Novi razred S je sicer vsaj v tehničnnem smislu pripravljen na tretjo stopnjo avtonomne vožnje. Spredaj ima med drugim nameščen LiDAR senzor, ki z laserskimi žarki meri razdaljo do ovir in objektov in s tem ustvarja zemljevid okolice.

Preberite tudi
Mišice Trofea za Maseratijevi limuzini