GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

V drugo zrelejši in udobnejši

Nissan Juke 1.0 N-Connecta

Nissan Juke je v prvi generaciji na trgu vztrajal celo desetletje, kar je za avtomobilski svet spoštljiva starost. Sedaj je naprodaj naslednik, ki oblikovno ni tako poseben, a premore nekaj drugih pomembnih prednosti

fotografije Jure Kralj

Grd ali lep – to je subjektivna ocena vsakega posameznika. Pred desetimi leti so se nad Jukom nekateri zmrdovali, številni so ga na drugi strani sprejeli z odprtimi rokami. A Juke je tudi na račun posebne, nevsakdanje oblike postal uspešnica in je med manjšimi križanci oral ledino v svojem segmentu. 

Njegov naslednik je zadržal kar nekaj prepoznavnih potez, ne ponuja pa več tako razigrane podobe, kot njegov predhodnik. So pa zato ustvarjalci več pozornosti namenili uporabniški izkušnji nasploh. Predvsem je zrasel v vse smeri in je torej udobnejši in uporabnejši. To pomeni, da je sedaj lahko tudi prvi avtomobil mlade družine, saj prtljažni prostor meri 422 litrov, kar je v primerjavi s prvo generacijo za petino več. Notranjost je bistveno bolj zračna, nič več ni neprijetne utesnjenosti – še posebej ne na prednjih dveh sedežih. Položaj za volanom je bistveno bolj pravilen, prirezan volan je postavljen dovolj visoko in blizu telesa. Tudi na zadnji klopi je odmerjeno dovolj centimetrov za noge odraslih potnikov, otroci pa bodo zlahka preživeli daljše vožnje. In če se je prva generacija uspešno borila s karoserijskimi modnimi trendi vse do konca svojih dni, je zavidljivo avtomobilsko starost zadnja leta kazala predvsem armaturna plošča. Ta je v drugo prijetna in sodobna, z velikim osrednjim zaslonom, postavljenim na vrhu armaturne plošče. Stikala na volanskem obroču vozniku omogočajo lažje upravljanje s ponujenimi sistemi, gumbi klimatske naprave pa so postavljeni ločeno – kar tudi sam pozdravljam.

Na prvi pogled se zdi litrski prisilno polnjen trivaljnik povsem dobra izbira – za mnoge tudi je. A je žal tudi edina izbira, kar si ta avtomobil vsekakor ne more šteti v dobro. Vsaj še kakšen malenkost zmogljivejši štirivaljni bencinski agregat ne bi bil odveč, še manj turbodizelski. Navsezadnje – če je Juke zrasel in postal bolj uporaben, bi več pričakovali tudi na tem področju. Res je, da Juke z njim ne deluje podhranjeno, pa vendar s 86 kW (117 KM) moči kaj več kot povprečnih vrednosti tudi ne zmore. Ko voznik želi od njega kaj več kot le umirjeno vožnjo, ga je potrebno vrteti, to pa pomeni, da poraba lahko skokovito naraste. Sicer nekako v povprečju znaša dobrih šest litrov, a je ob nežni desni nogi lahko še nekaj nižja. Za veselje med vožnjo pa poskrbi šeststopenjski ročni menjalnik s kratkimi hodi prestavne ročice. Tudi volanski mehanizem ponuja dovolj informacij o dogajanju izpod koles ter ni moteče lahkoten, kar je tudi pozitivna lastnost. V primerjavi s predhodnikom so inženirji naredili še korak naprej pri podvozju – Juke glede lege na cestišču in vodljivosti za svojo konkurenco ne zaostaja, tudi nemško ne. Predvsem je dovolj udobja, tudi zavoljo višjih bokov pnevamtik (215/60 R 17). Sicer pa oprema N-Connecta vozniku ponuja izbor treh voznih programov, kjer so razlike občutne, a ne pretirane. Še največja razlika je pri odzivnosti pedala plina, bolj izrazita pa je verjetno v primeru, ko je Juke opremljen s samodejnim menjalnikom.

Vstopni Juke z opremo Visia stane 17.550 evrov, testni z opremo N-Connecta pa 21.000 evrov. Ni malo, a Juke vseeno ni več le avto za dva. V tem paketu opreme bi si morda že zaslužil navigacijsko napravo – ta je na voljo v paketu više.

Sebastijan Zorenč

Nissan Juke 1.0 N-Connecta
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 112 g/km Moč 86 kW (117 KM) pri 5.250 vrt./min Navor 180 Nm pri 4.000 vrt./min Zmoglivosti 10,4 s (0-100 km/h), 180 km/h Teža 1.232 kg (70 kW na tono) Cena 21.000 EUR
+
natančen menjalnik s kratkimi hodi
v drugi generaciji uporabnejši in zrelejši
-
le en pogonski agregat v ponudbi
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Med zadnjimi v igri