GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Raj za velike družine

Volkswagen T 6.1 Multivan 2,0 TDI DSG 4Motion

S prenovo je Transporter zapeljal v dobo digitalizacije, medtem ko z zmogljivim pogonskim sklopom, udobjem in prostornostjo še naprej predstalja raj za velike družine

fotografije Jure Kralj

Še dobro pomnim predstavitve prejšnje generacije Porschejevega kultnega modela 911. Takrat je oblikovalski oddelek izpostavil težavnost ohranjanja osnovnih oblikovnih potez in hkrati celoti vliti svežino. Verjamem, da se z enakimi težavami ubadajo tudi pri Volkswagnu, ko je na sporedu nova generacija ali pa samo prenova prav tako kultnega Transporterja, ki svoje začetke beleži iz podobnega obdobja – torej iz začetka 50-ih let prejšnjega stoletja. 

In če se pri Porscheju ne morejo ogniti znamenitemu zaobljenemu zadku z motorjem za zadnjo osjo in prepoznavnemu obrazu s okroglima žarometoma, mora Transporter vseskozi ohranjati škatlasto zasnovo za čim boljši izkoristek tovornega ali v tem primeru potniškega prostora. Zato ni nič čudnega, da bodo nove žaromete in masko motorja po prenovi prepoznali le redki. Zato pa novosti ne ostanejo skrite, ko sedem za volan. In takrat se zdi oznaka prenove 6.1 povsem smiselna. Spominja namreč na operacijske sisteme iz sveta informatike, kar sovpada z digitalizacijo tega kombija.

Digitalizacija je svoje mesto našla tudi v Volkswagnovem kultnem kombiju. Ja, tudi brezžična povezava Apple CarPlay. A klasični gumbi klimatske naprave so ostali, kar vsekakor lajša življenje.

Da pogled na osrednji zaslon in digitalno instrumentno ploščo spominja na hišno limuzino Passat ni prav nič narobe, saj je ostalo upravljanje s klimatsko napravo povsem ločeno, ostale so tudi bližnjične tipke multimedije, čeprav občutljive na dotik. In mednje sodi tudi brezžično delovanja vmesnika Apple Carplay, ki ima sicer nekaj porodnih težav, kot je na primer občasna prekinitev povezave ob uporabi Applovega asistenta (oziroma asistentke) Siri in zahteva ponovno vzospavitev. Sodobnost kaže tudi z dvema USB-C priključkoma, kar pomeni, da bo moral marsikateri uporabnik seči po pretvorniku ali dodatnemu kablu, ki pa so na srečo cenovno ugodni. A zato ponuja možnost brezžičnega indukcijskega polnjenja, ki bolj kot polni le vzdržuje trenutno napolnjenost baterije. Vsaj v primeru omenjene brezžične povezave z vmesnikom Apple CarPlay. Najbolj pa celoten sistem prepriča s tekočim delovanjem, natančnim sledenjem upravljanja zaslona na dotik, prilagodljivostjo instrumentne plošče in še bi lahko našteval.

Dvobarvna karoserija testnega Multivana spominja na pradeda, ki ga sam povezujem s časi hipijevske revolucije. Kultno!

Malo manj voznikov prostor prepriča z uporabo cenejših materialov v obliki trdih plastik, kar je v tem segmentu sicer dokaj običajno, a kombiju s ceno srednje velikih poslovnih limuzin vseeno ne pritiče. Prav tako ne prepriča s preveč položno postavitvijo volanskega obroča, kar je, vsaj zame, hiba tega avtomobila že od prvega stika z njim pred skoraj dvema desetletjema. Na tem področju je konkurent iz Stuttgarta zagotovo v prednosti.

In kako je zadaj? Če vprašate moj naraščaj ga ni osebnega avtomobila, ki na obraz narisal tako širok nasmeh. “Ga bomo imeli lahko imeli tudi za morje?” je bilo najbolj pogosto vprašanje. Saj veste, ko otroci nemudoma pomislijo na vse svoje igrače, kolesa in še kaj. Vse to je seveda mogoče, a le, če vam brez bolečin v hrbtu uspe odstraniti klop v tretji vrsti. Svetujem, da se v izogib obiska pri kiropraktiku tega podviga lotita para močnih rok.

Prostornost? O tej temi ne gre izgubljati preveč besed. Družinski dopust z vso prtljago je možen brez dodatnih nosilcev za kolesa – ti namreč mesto najdejo v notranjosti.

In če Multivan navzven z dvobarvno karoserijo spominja na hipijevske čase, ki so podobno kot jaz, prav tako cenili uporabnost, to ni mogoče reči za pogonski sklop. Turbodizel z dvojnim prisilnim polnjenjem se celoti namreč odlično poda. Kljub izdatni teži 2,2 tone deluje suvereno in nikoli resnično obremenjen. Vseh 450 Nm navora je namreč na voljo še pri skromnih 1.400 vrt./min, kar pomeni nenaporno speljevanje. Pravzaprav motor z mesta sune do te, da se zdi štirikolesni pogon nuja, saj ob naglem spleljevanju predni kolesi z lahkoto izgubita oprijem. A v tem primeru le za tren, saj se že isti trenutek navor prenese tudi na zadnjo os. In prepričan sem, da ima tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik pri speljevanju zaradi obilo navora povsem v vrtljajski kleti lažje delo. Manj je tistega oklevanja pri speljevanju, kar sem lahko skoraj istočasno izkusil za volanom Tiguana s šibkejšim dizlom pod motornim pokrovom. Da je poraba goriva venomer blizu desetih litrov, a nikoli čez, ni mogoče pripisati zmogljivostim, temveč prej teži in aerodinamični neučinkovitosti takšne karoserijske zasnove.

A Multivan ne prepriča le na pogonski strani, temveč tudi s podvozjem. To deluje predvsem dovolj udobno, a hkrati dovolj dobro nadzori je prečno in vzdolžno gibanje karoserije, da vožnja ni podobna plovbi. Pravzaprav bi bili presenečeni, kako hitro je mogoče Multivana zapeljati na bolj tekoči regionalki. O športnosti resda ni mogoče govoriti, prej o skromni dinamičnosti.

Nujno potrebna digitalizacija je Transporterja zapeljala v sedanjost, medtem ko ga tale pogonski sklop postavlja v sam vrh ponudbe v segmentu. Ko le ne bi bila v napoto cena. Ta že v osnovi presega 55 tisočakov, z vsemi dodatki testnega primerka pa se nevarno približa številki 70 in jo je seveda mogoče preseči. Kot z na primer električno gnanimi stranskimi vrati in še čem. 

Peter Zorenč

Volkswagen T 6.1 Multivan 2,0 TDI DSG 4Motion
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, turbodizel CO2 190-199 g/km Moč 146 kW (199 KM) od 3.800 do 4.000 vrt./min Navor 450 Nm od 1.400 do 2.400 vrt./min Zmogljivosti 10,3 s (0-100 km/h), 198 km/h Teža 2.265 kg (64 kW/tono) Osnovna cena 55.710 EUR
+
uporabnost
prostornost
sodobnost
pogonski sklop
-
položaj volana
cena
ponekod ceneni materiali
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Rezultat strasti