GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Hyundaijev novi športni malček

Novi i20 N se predstavlja v prepoznavni barvi in polni tehnični opravi Hyundaijeve podznamke N

Najmanjši član naraščajoče družine N je kot izstrelek v ponudbo malih športnih kombilimuzin, kjer prednjači Ford Fiesta ST. Podobno, kot se je to zgodilo z modelom i30, tudi i20 dobro postavljajo na zemljevid šele z različico N. In če sklepamo po predstavi njegovega večjega brata, si lahko tudi v tem primeru veliko nadejamo.

Novi i20 N poganja Hyundaijev 1,6-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik in je izvedenka tistega, ki ga poznamo iz Kie Ceed GT. Za večjo odzivnost so mu namenili zmogljivejši sistem vbrizga goriva in izboljšan turbopolnilnik. Zmore 204 KM (150 kW) in 275 Nm največjega navora, z njim in težo 1.190 kg, ki je enaka dirkalniku i20 WRC pa i20 N do 100 km/h pospeši v 6,7 sekundah. Pri Hyundaiju omenjajo plosko krivuljo moči – višek doseže med 5.500 in 6.000 vrtljaji na minuto, največji navor pa že od 1.750 pa vse do 4.500 vrtljajev. Moč se na sprednja kolesa prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika, izbrati je mogoče mehansko zaporo diferenciala tipa Torsen, tu pa je tudi funkcija izenačevanja vrtljajev. Na 18-palčna platišča so obute v Pirellijeve P Zero pnevmatike. Na dvanajstih točkah so učvrstili in dodelali tudi podvozje, kar vključuje posebne vzmeti, blažilnike in stabilizatorje, na zadnji osi pa je sicer še vedno poltoga prema. Izboljšali so tudi zavore in jim spredaj namenili 40 mm večje kolute.

Tudi i20 N ponuja vozne nastavitve, kot sta N in N Individual, a v primerjavi z i30 N, ki ima več aktivnih elementov, v vožnji ne ponuja tako temeljite prilagoditve oziroma je v tem smislu s pasivnimi blažilniki in mehansko zaporo diferenciala še vedno precej enostaven. Na evropske ceste naj bi zapeljal v pomladnih mesecih prihodnjega leta.

Preberite tudi
Maseratijev ponos