GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Sedaj tudi družinski SUV

Mercedes-Benz GLA 200 d

Oblikovno me precej spominja na večjega GLC-ja. Če ga primerjam s predhodnikom, pa se mi zdi, da je ostala enaka le oznaka

fotografije Sebastijan Zorenč

Zato se ne dajte zmesti iz strani medijev, ki so pisali, da gre za prenovo. Mercedes GLA je namreč postavljen na novo modularno platformo, ki si jo deli z razredom A. Ne le, da je za 23 centimetrov daljši in 14 centimetrov višji od predhodnika, tudi medosna razdalja je z 273 centimetri za tri centimetre daljša. Posledično je notranjost bistveno prostornejša, za volanom je počutje v vse smeri zelo podobno večjemu GLC-ju. Torej ne gre za prenovo, pač pa za povsem novo generacijo.

V vseh pogledih je GLA postal bolj postaven in družinsko uporaben. Prostora na zadnji klopi je dovolj, pa ne le za noge otrok, tudi za odrasle. V primerjavi z GLC in GLB je največja razlika prav v prtljažnem prostoru – ta je s 435 litri občutno manjši kot pri večjih dveh sorodnikih. A še zmeraj je v svojem razredu v tem smislu vsaj povprečen, če ne tudi nadpovprečen.

Kot sem že omenil – GLA je postavljen na enako platformo kot razred A. Pogon v GLA-ju je namreč v osnovi speljan na prednji kolesni par. No, za dobra dva tisočaka doplačila je na voljo štirikolesni 4matic. Izjemi sta le najšibkejša bencinar in dizel, saj ponujata le dvokolesni pogon.

Oznaka GLA 200 d po moči pomeni srednjo vrednost dvolitrskega dizla, torej 110 kilovatov (150 KM) in 320 Nm navora. V močnejši različici sem ta dvolitrski motor, ki je zamenjal 2,1-litrskega, prvič preskusil v razredu E Allterain. Spomnim se ga po elegantnem, mirnem in tihem delovanju. V GLA-ju pa je v kabini nekoliko bolj slišen. Predvidevam, da na račun manjše količine zvočne izolacije. Očitno že mora biti kakšna razlika med črkami, ki pri Mercedesu označujejo modele. Vseeno pa je vožnja v kombinaciji z osemstopenjskim menjalnikom prijetna, še posebej na urejenem asfaltu. Menjalnik prestavlja hitro ne glede na izbran vozni program, motor pa omogoča dovolj dinamike, četudi po moči sodeč morda ni tako prepričljiv.

Kot vsi Mercedesi v zadnjih letih, tudi novi GLA prepriča z vodljivostjo. Po eno strani je volanski mehanizem dovolj lahkoten, po drugi strani ponuja obilo informacij o dogajanju izpod koles. Še toliko bolj v voznem programu Sport, ko je volan bolj obtežen, pedal plina odzivnejši, menjalnik pa prestavlja še hitreje. Tudi podvozje je takrat nekaj trše, a prav nič moteče. Še najbolj me je pri tem avtomobilu motilo delovanje podvozja na slabšem asfaltu. Je namreč nekoliko preglasno, na trenutke celo nekoliko udarja. To seveda nikakor ni značilno za druge Mercedesove modele, ki sem jih vozil v bližnji preteklosti. Zato sem prepričan, da so povzročitelj tega velika 20-palčna platišča, ki prinašajo več nevzmetene mase. Kljub temu, da so izrezi blatnikov z velikimi kolesi lepo zapolnjeni, bi predlagal za palec ali celo dva manjša platišča in višje pnevmatike. Ta SUV pač ni športen avtomobil, zato ne vidim posebne potrebe po pnevmatikah z nizkimi bokih, ki “skrbijo” za manj udobja. Resda se te manj zvijajo in je lega v zavojih zelo dobra, brez pretiranega podrkmarjenja. Bi pa bila vožnja z manjšimi platišči in višjimi boki pnevmatik vsekakor bolj udobna. 

Je pa res, da je GLA-ju ob vsem tem zrasla tudi cena. Vendar naj opozorim – že serijsko ponuja določeno opremo, ki bi jo prej pričakoval na seznamu doplačil. Na primer: kartični ključ, MBUX, digitalno instrumentno ploščo, sistem možnosti izbire voznih programov, …

Sebastijan Zorenč

Mercedes-Benz GLA 200 d
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.950 ccm, turbodizel CO2 121-126 g/km Moč 110 kW (150 KM) od 3.400 do 4.400 vrt./min Navor 320 Nm od 1.400 do 3.200 vrt./min Zmogljivosti 8,6 s (0-100 km/h), 208 km/h Teža 1.540 kg (71 kW na tono) Cena 36.900 EUR
+
prostornost
vodljivost
oprema in napredna tehnologija
-
visoka vstopna cena
hrupnost podvozja
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Raj za velike družine