GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Tu je novi Clubsport!

Volkswagnova prva nadgradnja Golfa GTI – Clubsport – prinaša 300 konjskih moči, elektronsko zaporo diferenciala in poseben profil, prilagojen Nürburgringu

Ko smo pred meseci spoznali novi Golf GTI, smo takrat že vedeli, da to še ni največ, kar bo tokrat ponudil legendarni “hot hatch” iz Wolfsburga. Komaj štiri leta so minila, odkar so pri Volkswagnu GTI-ju prvič dodali oznako Clubsport, več moči in izrazitejšo vozno dinamiko. Tudi tokrat gre za občuten prirast – 55 dodatnih konjskih moči za okroglih 300 (221 kW), pri 400 Nm pa dvolitrski prisilno polnjeni štirivaljnik zmore tudi nekaj več navora. “Prava reč” si morda mislite, tudi GTI Clubsport Edition 40 pred tem je zmogel 300 konjev, vseeno pa gre pri novi izvedenki motorja EA888 z oznako “evo4” za učinkovitejšo enoto z višjim pritiskom vbrizga goriva in novo turbino. Karoserija v primerjavi z običajnim GTI-jem sedi 10 milimetrov nižje.

Moč se prenaša izključno preko sedemstopenjskega samodejnega dvosklopčnega menjalnika DSG in elektronske zapore diferenciala na sprednji par koles, ki jo skupaj z opcijskim prilagodljivim nadzorom karoserije (DCC) upravlja sistem Vehicle Dynamics Manager, kjer v primerjavi z običajnim GTI-jem tiči ena izmed večjih razlik. Novi Clubsport so seveda preizkušali na Nürburgringu, v omenjeni sistem pa dodali tudi profil, ki avtomobil prilagodi za vožnjo po legendarni severni zanki. K temu bodo na serijskih 18-palčnih platiščih spadale tudi kakšne bolj namenske pnevmatike, kot so Michelinove Pilot Sport Cup 2s. Tovrstnih podatkov pri Volkswagnu sicer še niso izdali, pričakujemo pa, da bo Clubsport do 100 km/h pospeših v slabih šestih sekundah.

Svoj namen kaže tudi navzven. S še vedno prepoznavno, a dirkaško navito GTI podobo, ki vključuje agresivnejše odbijače in pragove, zadaj pa potem tudi difuzor in krilce, ki tam po Volkswagnovih besedah ni le za okras. Notranjost ohranja minimalističen pridih novega Golfa z rdečimi poudarki, tokrat pa na sedežih ni znamenitega tartanskega vzorca, ki sicer marsikomu ni najbolj po godu.

Preberite tudi
Individualizacija v ospredju