GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Kaj več od spornega nosu?

BMW M440i

BMW serije 4 ni bil še nikoli tako zmogljiv. A je zato izgubil nekaj karizme

Lahko bi rekli, da ni bolj bistvenega BMW-ja od kupejevske serije 4. Če odmislimo marketinško odločeno spremembo poimenovanja generacijo poprej, potem njegovi neposredni predhodniki pri avtomobilističnih entuziastih zvenijo kot veliko točeno na petkovo popoldne.

Po kontroverznem razkritju kupeja je sledil kabrio, v prihodnjih mesecih pa se jima bo pridružil še Gran Coupe. S kupejem so pri BMW-ju v ponudbi štirice prvič predstavili M Performance model z oznako M440i, ki predstavlja nekakšen “polmastni” M, dokler se mu marca prihodnje leto na cestah ne pridruži tisti pravi, “polnomastni” M4.

Elemente njegovega pogonskega sklopa poznamo že iz vrste drugih modelov – tako iz BMW-jeve ponudbe, kot zunaj nje. Motor z oznako B58, 3-litrski vrstni šestvaljnik ima turbino z dvojnim vhodom in zmore občudovanja vrednih 374 konjskih moči (275 kW) in 500 Nm največjega navora. Motor je modularne sestave z zaprtim blokom in se deloma zgleduje po motorju S58 iz M4, kot posledico BMW-jevega dobavljanja drugim proizvajalcem pa ga najdemo tudi v Toyoti Supri in Morganovem Plus Six.

Kot vsi ostali novi M Performance modeli, tudi M440i moč preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. V nasprotju s polnomastnimi M modeli pa v tem primeru ni mogoče odklopiti sprednje osi, seveda pa je kot običajno v BMW-jevem slogu tudi tukaj mogoče izbirati med naborom voznih nastavitev, ki se dotikajo različnih dinamičnih komponent avtomobila.

Novost v M440i je blago hibridni sistem, ki izkorišča v zadnjem času popularni 48V električni sistem in majhen električni motor, ki poganja nekatere pomožne porabnike, z majhnim prispevkom pa pomaga tudi pri pospeševanju. S trojčkom samodejnega menjalnika, štirikolesnega pogona in prisilno polnjenega motorja pa M440i od nič do 100 km/h udari v štirih sekundah in pol, nato pa vse do običajno omejene največje hitrosti – 250 km/h.

Nova serija 4 se od predhodnikov najbolj razlikuje po precej večjih merah, saj je kupe sedaj 128 mm daljši in 27 mm širši. Z 18 mm spredaj in 28 zadaj je razširjen tudi kolotek. V primerjavi z aktualno serijo 3 ima 21 mm nižje težišče, zahvaljujoč spremenjenim strižnim ploščam in opornikom pod karoserijo pa je ta štirica tudi precej bolj čvrst avtomobil – še posebej okoli zadnje osi.

Posebna lastnost M440i v ponudbi serije 4 je kombinacija že omenjenega štirikolesnega pogona in elektronsko nadzorovane zapore diferenciala zadaj, medtem ko so prilagodljivi blažilniki ter hitrostno občutljiv krmilni mehanizem z variabilnim razmerjem del serijske opreme. Del paketa so tudi večje zavorne čeljusti s štirimi bati spredaj ter cel kup aktivnih varnostnih pripomočkov.

Oblikovanje notranjosti je enako tistemu v cenejši seriji 3, enostavna in ergonomična razporeditev armaturne plošče je torej znana. Tisti, ki so vam všeč enostavni okrogli merilniki iz pretekli BMW-jev, boste razočarano ugotovili, da ima štirica enako načičkano neprivlačen digitalnik prikaz, kot ga najdemo v drugih BMW-jevih avtomobilih. Kvaliteta izdelave je sicer na visokem nivoju, sami materiali pa se ponekod zdijo ceneni, še posebej za dobrih 71.000 evrov, kolikor stane osnovni model.

Občutek debelega spužvastega obroča mi je neprijeten že ob prvem dotiku volana. Nato pogledam navzdol in vidim to opolzko svetlečo ročico menjalnika, frcnem krhko ročico za smerokaz in se sprašujem kako so lahko pri BMW-ju pozabili zakaj so te stične točke voznika z avtomobilom pomembne. Morda se sliši kot semantika, a tisti prvi vtis z M440i je zato padel v slabo luč. Začela sva torej z zaostankom.

Naslednji kamen spotike je odrevenelo krmiljenje, ki je okoli sredinske točke tako brez življenja, da med vožnjo naravnost z miganjem preverjaš, ali se premiki tvojih rok sploh kakorkoli odražajo v premikanju sprednjih koles. Če se zapodiš v vozne nastavitve in izbereš normal ali sport, ima obtežitev krmiljenja v primerjavi z načinom comfort več smisla, a omenjeni občutek ni zato nič manj očiten.

A v nasprotju s tem neprepričljivim prvim vtisom, pa so občutki, ki jih s svojimi 374 konji ponuja pogonski sklop, nemudoma dobri in povsem primerni konjenici. Pri nižjih hitrostih se motor zdi poslušen in nabit z navorom skozi celotno območje vrtljajev. Je navdušujoče odziven, razveseljuje pa tudi odsotnost kakšne turbo luknje. Vrti se sproščeno, z njim pa se zdi štirica celo hitrejša, kot namigujejo podatki.

Z naraščanjem tempa in primernejšimi voznimi nastavitvami postaja dinamični talent M440i precej očiten. Karoserija je dobro privezana proti tlom, nadzor koles je odličen, v mehkejši nastavitvi blažilniki hitro najdejo ritem s cesto, pri tem pa dobro filtrirajo tudi najbolj nenadne cestne brazgotine. V teh trenutkih krmiljenju zaupam malenkost bolj, še vedno pa ni posebej komunikativno.

Uravnoteženost pogonskega sklopa pa je tu za BMW-je nekaj novega. V nasprotju drugimi sistemi xDrive v večini BMW-jev, se težnja proti zadnji osi ne zdi tako očitna. V suhih razmerah je potrebno kar nekaj provokacije, da zadek prične plesati – na spolzki cesti bi bilo vsekakor drugače. Sprednji del avtomobila je bolj zagnan – tam je dovolj oprijema po celotni osi tudi za rameroma hitro krmiljenje, ki pa ni v neskladju z gibanjem karoserije. Tudi za kakršnokoli obliko podkrmarjenja se bi moral na suhem res potruditi. Močno izboljšan je tudi prenos moči na cesto – pri odločnem dodajanju plina ni izvijanja zadnje osi, kot pri močnejših predhodnikih z oznako F32.

Pod vsem tem pa še vedno tiči problem – ne glede na objektivno navdušujoče dinamične lastnosti, me M440i pusti hladnega. Enostavno ni ostalo dovolj tiste duše, ki je v preteklosti tako močno definirala BMW-jev dvovratni kupe. Motor, čeprav močan, se po občutku in zvenu v primerjavi s hropečimi vrstnimi šestvaljniki predhodnikov zdi brez pravega življenja. Krmiljenje ne ponuja prave interakcije, samemu ravnotežju v vodljivosti pa manjkajo nianse in teksture, ki so takšne BMW-je včasih zaznamovale. Zato se M440i zdi kot dovršen in dobro izdelan kandidat v razredu premijskih kupejev, a ne več kot model, ki svoj razred tudi opredeljuje. Lahko bi rekli torej, da je odrasel, a je zrasla tudi cena. Pri 71.451 evrih je dobro opremljen, a če mu želiš dodati še kakšno zanimivo tehnološko rešitvev – laserske žaromete, kamere, boljše ozvočenje, head-up zaslon, bo cena z opcijskimi paketi hitro narasla.

Jordan Katsianis

BMW M440i
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, turbo CO2 170 g/km Moč 275 kW (374 KM) od 5.500 do 6.500 vrt./min Navor 500 Nm od 1.900 do 5.000 vrt./min Zmogljivosti 4,5 s (0-100 km/h), 250 km/h Teža 1.815 kg (136 kW/tono) Osnovna cena 71.451 EUR
+
hiter
dovršen
natančno in hitro krmiljenje
-
pridušeno krmiljenje
pogonskemu sklopu manjka osebnosti
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Prej hiter potovalnik, kot športnik