GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Huracan STO je GT3 za na cesto

Novi Lamborghini Huracan STO se zgleduje po dirkalnikih skupine GT3. Po zmogljivostih pa se vmešča med Performante in dirkalnik GT3 Evo

Pri Lamborginiju so se odločili za izziv Porscheju 911 GT3 RS v obliki Huracana Super Trofeo Omologao oz. krajše STO. Kot pove že ime, gre za Huracana, ki je prejel tehnologijo dirkalnikov GT3 in tako postal najskrajnejši cestni Huracan.

Pri Lamborghiniju so vzeli Huracana Evo in se poigrali z njegovo težo in aerodinamiko. Projektu se je pridružila tudi Lamborghinijeva dirkaška divizija – Squada Corsa. Osredotočenje na aerodinamiko je prineslo precej dogajanja. “Confango” – pokrov motorja, ki se skupaj z blatniki in odbijačem v enem kosu dvigne naprej in stran od avtomobila. Na pokrovu je par zračnikov za večji pretok zraka skozi osrednji hladilnik za boljše hlajenje in več potisne sile k tlom. Tu so tudi sprednji razdelilnik, ravno dno in agresivnejši zadnji difuzor, prav tako pa so za manj zračnega upora okoli sprednjih koles preoblikovali stranski profil. Zadaj je prilagojen odbijač dirkalnika Super Trofeo, na zadnjem blatniku NACA zračnik, ki dovaja zrak motorju, zračnik na strehi pa pomaga pri hlajenju zadnjega dela motornega prostora.

Plavut na pokrovu motorja je namenjena stabilnosti pri višjih hitrosti, nastavljivo zadnje krilce pa pomaga pri razmerju stabilnosti in zračnega upora. V primerjavi s Huracanom Performance je vse to prineslo kar 53 odstotni prirast potisne sile k tlom in 37 odstotkov boljšo aerodinamično učinkovitost. Aerodinamiko so sicer razvijali v Dallarinem vetrovniku.

V nasprotju s Huracanom Evo je STO dobil 5,2-litrski V10 s 640 konji (470 kW). Tu je prav tako novi karbonski zavorni paket, ki je zmogljivejši za 25 odstotkov. Kar se da približano dirkaškim različicam je tudi podvozje. Razmerje krmilnega mehanizma je fiksno, koloteka sta širša (10 mm spredaj in 16 zada). Sistem za nadzor oprijema so na novo nastavili skupaj z vektoriranjem navora, krmiljenjem zadnjih koles in blažilci Magnaride. Prav tako je 75 odstotkov karoserijskih delov narejenih iz ogljikovih vlaken, kolesa so iz magnezija, skupaj z dirkaško pusto notranjosto in lahkimi paneli vrat pa je STO od Performanteja pri 1339 kilogramih lažji še za dodatnih 43.

Vodenje Lamborghinija sicer ponovno prevzema dolgoletni predsednik Stephan Winkelmann, ki bo na položaju zasledil Stefana Domenicalija. Hkrati pa Winkelmann ostaja tudi na čelu Bugattija.

Preberite tudi
Enyaq je Škodin električni SUV