GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

iNEXT je postal iX

BMW-jev naslednji korak proti električni prihodnosti prihaja naslednje leto. Na področju oblikovanja pa zopet deli mnenja

Če sta i3 in i8 prišla precej hitro in potem vsak na svojem koncu BMW-jeve ponudbe električnih vozil precej časa samevala, pa novi iX pri BMW-ju ob pravem času napoveduje intenzivno širitev le te. Na ceste prihaja konec prihodnjega leta, na trgu pa se bo vmestil ob bok Mercedesovem EQS-u.

Novi SUV sicer ne nadaljuje s konstrukcijo iz ogljikovih vlaken, kot je narejen i3, ampak se vrača k aluminijastemu okvirju z BMW-jevo “karbonsko sredico”. To pomeni, da ogljikova vlakna uporabijo le na ključnih mestih – z namenom zmanjšanja teže, ohranjanja čvrstosti in nižanja stroškov. Sicer pa se iX po velikosti primerja X5, njegova medosna razdalja je pri točno treh metrih celo malo daljša. To pa je tudi edini podatek, ki so ga pri tem doslej izdali. Predvidevamo pa, da gre za precej težko vozilo.

Poganjata ga dva električna motorja – po en na vsaki osi, ki skupaj zmoreta več kot 370 kW (500KM), iX pa bo do 100 km/h pospešil v manj kot petih sekundah. Z baterijskim sklopom s kapaciteto 100 kWh in porabo, manjšo od 21 kWh na 100 kilometrov, naj bi ponujal več kot 600 kilometrov avtonomije. Hitro polnjenje bo teoretično omogočeno z močjo 200 kW, tako bo iX mogoče do 80% kapacitete napolniti v približno 40 minutah. Realnost je zaenkrat seveda drugačna. Na 7 kW polnilnici bo za polnjenje potrebnih okoli 11 ur.

Seveda so novi iX pri BMW-ju izkoristili tudi za izraz prihodnosti svojega oblikovalskega jezika – vsaj ko gre za električna vozila. Obliko opisujejo kot inovativno. Ne glede na to kaj si mislite o njej, pa nas pri BMW-ju nagovarjajo naj bomo odprti za nove oblike in sprejmemo prihodnost. Če si podrobneje ogledate fotografije, je karoserija pravzaprav oblikovana precej čisto in poudarja nekatere lastnosti, ki so jih pri BMW-ju gojili skozi svojo zapuščino. Tu pa sta seveda tudi novi ledvici v vsej svoji veličini. Precej revolucionarna se v svoji minimalističnosti zdi tudi notranjost. Tu sta dva velika zaslona z novim uporabniškim vmesnikom, ki verjetno slej kot prej čaka vse modele. Predvsem gre pa za radikalnejši in sodoben poskus, ki gradi na BMW-jevem oblikovanju notranjosti v aktualnih modelih.

Preberite tudi
Povsem posodobljen SUV z izjemno zunanjostjo in inovativno notranjostjo