GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Nova Porsche Panamera poudarja svoje poslanstvo

Prenovljena Panamera je hkrati udobnejša in dinamično bolj izpopolnjena, kar je v novi različici Turbo S že dokazala – kje drugje, kot na Nurburgringu

Porsche nam je ob koncu letošnjega poletja predstavil osveženo Panamero, ki najbolj izrazite izboljšave prinaša na ključnem področju – pri pogonskih sklopih namreč. Kupci različice 4S E-Hybrid bodo najbolj veseli kar 30 odstotkov večjega električnega dosega – s takšno priključno hibridno Panamero je sedaj na elektriko z enim polnjenjem mogoče prevoziti 54 kilometrov. Sicer pa gre za najmočnejšo Panamero doslej – njenemu pogonskemu sklopu namreč pripisujemo kar 514 kW moči (700 KM).

Dodatno moč in navor pa sta pridobili tudi izraziteje dinamično nastrojeni različici v ponudbi. Dvojno prisilno polnjeni V8 s prostornino štirih litrov v Panameri GTS sedaj zmore 480 KM / 353 kW in 620 Nm navora. Različica Turbo S pa je v primerjavi s predhodnim Turbom pridobila novih 80 konjskih moči (630 KM / 463 kW) in 50 Nm dodatnega navora. Do 100 km/h sedaj potrebuje le 3,1 sekunde (Turbo prej 3,6), zato je bilo edino primerno, da imenu Turbo dodajo še črko S, s posodobljenim izpušnim sistemom pa poudarijo tradicionalne karakteristike zvoka V8 motorja.

Tovrsten prirast je seveda treba preizkusiti na stezi in še pred uradno predstavitvijo se je nova Panamera Turbo S morala izkazati tam, kjer največkrat pade sodba potencialu zmogljivih avtomobilov, kot so Porschejevi – na Nurburgringu. S “severno zanko” se je za volanom štirivratne Panamere spoprijel testni voznik Lars Kern. Več kot 20-kilometerski krog je prevozil v rekordnih 7 minutah, 29 sekundah in 81 stotinkah. Rekordnih zato, ker je Panamera Turbo S z njim zasedla vrh kategorije prestižnih avtomobilov in seveda tudi zato, ker je tako kar za 13 sekund popravila čas, ki ga je Kern tam pred štirimi leti (po 200 metrov skrajšanem krogu!) postavil s Panamero Turbo. Razlika je torej očitna. In če postavimo čas še v širši kontekst – 911 Carrera S za krog po legendarnem Nurburgringu potrebuje šest desetink več.

Nova Panamera Turbo S je najhitrejši prestižni avtomobil na Nurburgringu, pri tem pa je Panamero Turbo prekosila za 13 sekund.

Lars Kern je ob tem izpostavil, kako so k rekordnemu času pripomogle novosti ob nedavni prenovi.

“Izboljšave, ki so jih naredili na podvozju in pogonskem sklopu nove Panamere sem opazil v vsakem odseku tega kroga, ki je prepoznan kot najzahtevnejše dirkališče na svetu.”

Kje pa mu je prišlo to najbolj najbolj prav?

“Še posebej skozi Hatzenbach, pa tudi Bergwerk in Kesselchen, je bil novi aktivni stabilizator dosledno učinkovit. Panamera je zato neverjetno stabilna tudi čez grbine. V zavoju Schwedenkreuz mi je prav prišla izboljšana bočna dinamika, pa tudi oprijem novih Michelinovih športnih pnevmatik. Pravzaprav sem skozi tisti zavoj dosegel hitrosti, ki jih Panameri nikoli ne bi pripisal.”

Rekorderka je bila tisti poletni dan, ko je bila temperatura zunaj 22 stopinj, obuta v opcijske pnevmatike Pilot Sport Cup 2. Te so pri Michelinu skupaj s Porschejem prilagodili posebej za Panamero. V avtomobilu pa sta bila nameščena še dirkaški sedež in varnostna kletka.

Še izrazitejša kombinacija udobja in športnosti

Panamera združuje lastnosti prestižne potovalne limuzine in pravega športnega avtomobila. Z njo lahko v udobju s kupom prtljage premagujete resne razdalje, vedno pa je pripravljena tudi za hiter krog po Nurburgringu. Ob prenovi so pri Porscheju s prilagoditvijo podvozja to uspeli še dodatno poudariti. S pomočjo nadzornih sistemov so razširili območje delovanja – s prenovljenim sistemom za nadzor aktivnega vzmetenja Porsche Active Suspension Management so občutno izboljšali udobje blaženja, z elektronskim sistemom stabiliziranja Dynamic Chassis Control Sport pa hkrati zagotovili izboljšano stabilnost karoserije. Prenovili so tudi sistem, ki upravlja s krmiljenjem.

Več o novi Panameri ⏎

Preberite tudi
Tu je novi Clubsport!