GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Razkrit je novi Golf R

Volkswagen Golf R z novo osredotočenostjo na dinamiko vedno bolj postaja kot močnejši in naprednejši GTI. Tokrat tudi z vektoriranjem navora na zadnji osi, ki omogoča način “drift”

Športni del ponudbe osmega Golfa je z novo različico R zaenkrat popoln. Ta nadaljuje z receptom, ki se je v prejšnji generaciji dodobra uveljavil – prisilno polnjeni štirivaljnik s preko 300 konji in prenosom na vsa štiri kolesa s sklopko Haldex ter subtilnimi karoserijskimi dodatki. Natančneje – novi Golf R zmore 236 kW (320 KM) in 420 Nm največjega navora, ki je na voljo že od 2000 vrtljajev na minuto in vse do 5800. Ročni menjalnik ne bo na voljo, saj je med kupci zanj premalo zanimanja, zato pa bo edina opcija sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik, ki ima tokrat krajša razmerja, zato novi R do stotice pospeši v 4,7 sekundah. Zopet bo na voljo tudi tovarniško nameščen Akrapovič, ki je sedem kilogramov lažji od osnovnega izpušnega sistema.

Ob tem se obeta izostren dinamičen značaj, ki vedno bolj hodi v zelje tudi GTI-ju. Na zadnjo os se lahko sicer prenese največ 50 odstotkov moči, a se bo tam prvič dogajalo vektoriranje navora, s katerim bi lahko novi R v primerjavi z do vratu zapetim predhodnikom postal bolj igriv. To so podprli z 10 odstotkov čvrstejšimi vzmetmi zadaj in lažjo zasnovo vpetja ter izrazitejšim previsom koles spredaj, namen pa je doseči več oprijema spredaj in okretnejši zadek. Prilagodljivi blažilniki so serijski, R pa je pridobil tudi GTI-jev krmilni mehanizem s progresivnim in bolj neposrednim razmerjem.

Tudi zavore so enake kot tiste na GTI-ju Clubsport – 357 mm spredaj. Serijska platišča so 18-palčna, 19-palčna so opcija, pri slednjih pa je mogoče že pri nakupu izbrati Michelinove pnevmatike Cup 2. Vse našteto se pozna tudi v čisti hitrosti – novi R je svojega predhodnika na Nurburgringu prehitel za 17 sekund.

Na voljo je tudi precej opcijskih elementov, ki še razširijo Golfov dinamični potencial – R Performance Pack na primer poviša najvišjo hitrost iz 250 km/h na 270 km/h, doda Clubsportovo dvojno zadnje krilce, nova vozna načina sistema Vehicle Dynamics Manager – “special” (primerno za dirkališče) in “drift” (navor se prenese na zunanje zadnje kolo za vragolije, kar namiguje že ime), 19-palčna platišča pa so pri tem serijska.

Preberite tudi
Enyaq je Škodin električni SUV