GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2021

Več potovalnega udobja

Renault Koleos dCi 190 X-tronic 4WD Initiale Paris

dav

Prenova ni prinesla bistvenih kozmetičnih sprememb. Je pa zato dvolitrski turbodizel zmogljivejši

fotografije Sebastijan Zorenč

Časi se tudi v avtomobilski industriji hitro spreminjajo. Pa ne le na področju povezljivosti, varnosti in drugih tehnologij, pač pa tudi glede filozofije karoserijske zasnove. Naj le spomnim na uspešnost velikoprostorskega Espace-a, ki so mu takrat sledili tudi drugi proizvajalci. Danes velikoprostorci umirajo in prostor prepuščajo športnim terencem in križancem. Tako je Koleos postal nekako največji Renaultov potovalnik, saj je tudi prihodnost Talismana (in še kakšnega modela) menda pod velikim vprašajem.

Koleos je sedaj največji Renault. Z močnejšim turbodizlom pa ponuja še nekaj več potovalnega udobja.

Manjše kozmetične spremembe pri Koleosu niso izrazite, pač pa so dovolj sveže, da skrijejo prve starostne gube. Te pa so še zmeraj vidne na armaturni plošči s pokončno postavljenim osrednjim zaslonom. S prijetnimi in udobnimi usnjenimi sedeži v opremi Initial Paris pa vendarle pokaže, da želi razvajati z udobjem. Ja, prostora za sedenje je dovolj tudi v drugi vrsti, čeprav so to dosegli z višje postavljeno klopjo, na kateri se udobno sedi tudi s skrčenimi nogami.

Dvolitrski turbodizel je s 140 kilovati za deset kilovatov močnejši, kar pomeni, da zmore dobre 1,9 tone teže vozila še bolj odločno premikati. Prenos je speljan preko brezstopenjskega samodejnega menjalnika, ki je sposojen iz koncernskega Nissana. Ta deluje predvsem udobno in je s sedmimi prednastavljenimi stopnjami prej podoben delovanju klasičnega menjalnika s pretvornikom navora. Poraba goriva pa v povprečju znaša dobrih sedem litrov na sto prevoženih kilometrov. 

Dinamična vožnja po zaviti cesti mu ni pogodu, veliko bolje se počuti v vlogi potovalnika na avtocesti. Težišče je pač višje, vzmetenje je nastavljeno mehko, nagibanja je ob morebitnih hitreje odpeljanih zavojih kar nekaj in tako zmore predvsem udobno premagovati manjše grbine in slab asfalt. Štirikolesni pogon po potrebi prenaša navor tudi na zadnjo os. Kakšen klanec po makadamu bo zlahka premagal, vseeno pa v njem ne gre iskati izrazitih terenskih zmogljivosti. Cena ni prav nizka, a gre v tem paketu za dolg spisek opreme, kar bi pri večini drugih evropskih znamk pomenilo verjetno bistveno višjo ceno.

Sebastijan Zorenč

Renault Koleos dCi 190 X-tronic 4WD Initiale Paris
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, turbodizel CO2 183 g/km Moč 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrt./min Navor 380 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 10,1 s (0-100 km/h), 198 km/h Teža 1.915 kg (73 kW na tono) Cena 40.500 EUR
+
razmerje med velikostjo in opremo za odštet denar
-
pogrešam več vozne dinamike
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Obilo adrenalina, a premalo …