Prislužena pravica do obstoja

Mercedes GLB 220 d 4MATIC

Z večjo in škatlasto oblikovano karoserijo se je GLB v Mercedesovo ponudbo vrinil kot prostornejša alternativa GLA-ju. V svojem nastopu pa v marsičem spominja tudi na svoje večje brate

fotografije Janoš Pečnik

Najprej: zakaj mi nihče ni povedal, da je ta zadeva v živo toliko večja, kot se zdi na sliki? Priznam, nisem naredil domače naloge. Ta novi Mercedes sem doslej poznal le kot škatlast in posledično malenkost prostornejši GLA. A gre za konkreten kos SUV-ja! Po svoji pojavnosti je prej mini GLS, kot večji GLA – pravi Mercedes torej. Sicer pa so mu – četudi je SUV-je tam že težko prešteti – v Mercedesovi ponudbi našli smiselno mesto. Uporabnost, s katero prekaša celo GLC, in to za prijaznejšo ceno podaljšane Mercedesove platforme MFA2 s sprednjim ali enostavnim štirikolesnim pogonom, ki jo uporabljajo izvedenke okoli razredov A in B.

Dodatnih 2.500 evrov ti v primerjavi z GLA-jem prinese 22 cm daljši Mercedes (4,634 mm) z 10 cm daljšim medosjem, več prostora v kabini in prtljažnik, ki se pri 570 litrih meri s predstavniki D segmenta. Testni avtomobil pa ima v rokavu še lasten trik – 70 litrov prtljažnika in 1.177 evrov lahko namreč zamenjaš za možnost dodatnih sedežev v tretji vrsti. V sili priložnosti sta sicer  namenjena predvsem mlajšim otrokom, med uporabo obeh pa v prtljažnik spraviš le še manjšo nakupovalno vrečko. Je pa vzdolžno pomična tudi druga vrsta, zato je možnosti, ki jih GLB ponuja, precej. Napolniš pa ga z lahkoto.

GLB ponuja uporabnost, ki prekaša celo GLC, in to za prijaznejšo ceno podaljšane Mercedesove platforme MFA2 s konfiguracijo sprednjega ali enostavnega štirikolesnega pogona.
Paket AMG Line s črnimi 20-palčnimi platišči se v kulski kombinaciji s polarno belo barvo karoserije GLB-ju dobro poda.

Je torej eden tistih Mercedesov, pri katerem gre – vsaj v teoriji – najprej za uporabnost. Primerjava z 10 tisočakov dražjim GLC-jem zato ni na mestu. Izkušnja omenjene platforme je pri tej velikosti pač manj prefinjena. A moramo se razumeti. Uporabnosti podrejeni avtomobili namreč nimajo AMG Line paketa z 20-palčnimi črnimi platišči in karbonskimi dodatki v kulski kombinaciji s polarno belo barvo. Ali pa na primer stilske armaturne plošče z dvema velikima zaslonoma in navigacijo, ki napotke kaže s pomočjo navidezne resničnosti. Pa tudi cene, ki z dolgim spiskom opreme v tem primeru po ceniku preseže 67 tisočakov, običajno ne (220d 4MATIC z se sicer prične pri 45.260 evrih). Čeprav je GLB-jev namen racionalnejši, mu hkrati torej uspeva biti tudi trendovski. Pri Mercedesu pač ne znajo narediti škatle, ki ne bi bila hkrati tudi kul. V tem podrejanju uporabnosti pa so poskrbeli še za kakšen element, ki spominja na prvaka te discipline, na ikono z oznako G – sovoznikova stran armaturke na primer. Mimogrede, tudi v GLB-ju je položaj za volanom visok in poveljniški, nudi dobro mero prilagodljivosti, sedeži pa solidno podporo. Armaturna plošča je vzeta iz razreda A in njeni elementi v večji GLB-jevi kabini ne učinkujejo več tako intenzivno – kot aroma v zelo podaljšani kavi. Izkušnja z Mercedesovim infozabavnim sistemom MBUX na čelu je kljub temu še naprej elegantna in zanimiva.

Pri Mercedesu ne znajo narediti škatle, ki ne bi bila hkrati tudi kul.

Tudi ponudba motorjev je večinoma enaka GLA-jevi. Preizkušam močnejšo različico dvolitrskega dizelskega štirivaljnika s štirikolesnim pogonom 4MATIC. S svojimi 190 konjskimi močmi (140 kW) in 400 Nm največjega navora se GLB-ju dobro poda in z osemstopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom sta suveren par za potovalno udobje. Motor z zagotavljanjem uporabnega navora v srednjem območju vrtljajev, menjalnik pa s spretnim delovanjem in odločnostjo na zahtevnejši cesti, kot je prelaz čez Vršič. Med sproščeno vožnjo v načinu Comfort na menjalnik skoraj pozabim. Počasnejši pa je pri prestavljanju v vzvratno, ko ga s priročno hitro obvolansko ročico pri neučakanem obračanju tudi kdaj prehitim. V način Sport ne prestavim prav rad. Takrat GLB postane malce domišljav, motor pa hitro zaide izven svojega območja udobja.

Ko je podvozje sproščeno, je vožnja udobna. V zavojih pa včasih pride do izraza dejstvo, da so GLB-jevo kombilimuzinsko osnovo vendarle raztegnili do meja njenih zmožnosti.

Prej kot kak dizelski ropot zaradi oglatejše oblike karoserije in velikih stranskih ogledal opaziš izrazitejši piš vetra. To moram pač pripisati ceni “utilitarnosti” in je precej daleč od tega, da bi kvarilo zadovoljstvo potnikov. Podvozje se skupaj z občutki pri upravljanju večino časa izkazuje v sproščeni izkušnji tudi za voznika. Velika platišča in pnevmatike z nizkimi boki udobne vožnje niti ne kompromitirajo – vsaj takrat ne, ko je podvozje sproščeno. V hitrejših zavojih je dogajanje malenkost bolj zapleteno, ko je podvozje zaposleno z razmeroma uspešnim omejevanjem nagibanja karoserije, blaženje pa ni več tako suvereno. Takrat morda še najbolj pride do izraza dejstvo, da so GLB-jevo kombilimuzinsko osnovo vendarle raztegnili do meja njenih zmožnosti. Pri tem precej pomaga prilagodljivo blaženje, ki je pogoj pri izbiri 20-palčnih platišč. Ta veliki mali SUV je vodljiv v odzivni maniri, kar je priročno tudi v mestnem okolju. V zavojih zna ohranjati dobrodošlo nevtralnost. Kar je nagibanja karoserije, pa se dogaja na predvidljiv, postopen in predvsem sprejemljiv način.

GLB je všečen in prepričljiv novinec v Mercedesovi ponudbi, ki si zna prislužiti svojo pravico do obstoja. Če le niste pikolovske narave in se ne boste preveč prepustili ideji, da gre prej za podaljšano priredbo, kot za namensko zasnovan SUV.

Janoš Pečnik

GLB 220 d 4MATIC
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 1.950 ccm, turbina CO2 142 g/km Moč 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt./min Navor 400 Nm pri 1.600 vrt./min Zmogljivosti 7,6 s (0-100 km/h), 217 km/h Teža 1.735 kg (95 kW na tono) Cena 45.260 evrov
+
uporabnost
všečna oblika
prožen motor
udobno upravljanje
urejena vodljivost
-
tu in tam pokaže svojo kombilimuzinsko osnovo
vprašljiva uporabnost tretje vrste sedežev
4
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta