GLASUJ ZA SLOVENSKI AVTO LETA 2022

Juke in samodejni menjalnik?

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT Tekna

Druga generacija Juka je naprodaj zgolj z enim pogonskim agregatom in dvema menjalnikoma, pri čemer je enega precej lažje priporočati kot drugega

fotografije Peter Zorenč

Tudi v razredu manjših križancev morajo proizvajalci pomisliti na bolj razvajeno klientelo in ponuditi eno od verzij samodejnosti v menjalniku. Podobno kot večina njegovih konkurentov, tako tudi Juke ponuja samodejnost – robotiziran menjalnik s sedmimi stopnjami. Zanj je potrebno plačati približno tisočaka in pol več kot za ročni menjalnik. 

A moram priznati, da me je delovanje samodejnosti menjalnika razočaralo. Trivaljnik je resda skromne prostornine, vendar tudi konkurenca pri podobnih zmogljivostih ponuja prepričljivejše pogonske sklope z robotiziranimi menjalniki. Ob dodajanju plina pri speljevanju se namreč nekaj trenutkov ne zgodi nič. Ravno dovolj časa, da voznik postane celo nekoliko nemiren. Po dodatnem pritisku pedala plina možgani desni nogi pošljejo še kakšen impulz, nato pa se le sunkovito odzove menjalnik. Občasno se zmede tudi pri zaviranju pred križiščem, ko je še pred popolno ustavitvijo potrebno spet dodati plin. A najbolj moteče ostaja predvsem speljevanje. Tudi ko je potrebno počasi poravnati avtomobil – pri parkiranju na primer – se menjalnik obnaša precej nerodno. Res pa je tudi, da med vožnjo deluje gladko in hitro. V voznem programu Sport dovoljuje vrtenje motorja v višje vrtljaje, v programu Eco prestavlja pri nižjih vrtljajih in skrbi za nižjo porabo goriva.

Tako zunanjost kot notranjost ostajata moderno oblikovani, a tokrat manj izzivalno. 

Juke je v drugi generaciji večji in prostornejši – z bistveno več serijske in dodatne opreme. Kamere s 360-stopinjskim pogledom olajšajo delo pri parkiranju. Prav tako koristen dodatek je sistem radarskega tempomata, ki sicer deluje zelo solidno, ni pa seveda nujen. Žal pnevmatike z nizkimi boki na večjih platiščih niso ravno najbolj primerne za avtomobil, pri katerem iščem predvsem vsakodnevno udobje. Na slabem cestišču je preveč udarjanja podvozja in potresavanja, zaradi večje nevzmetene mase velikih platišč pa imajo posledično težave tudi blažilci. Če boste torej izbrali manjša, ob tem pa dovolj hiter ročni menjalnik, vas Juke ne bo razočaral. Podvozje zagotavlja dovolj dinamike, prostornosti v kabini je več kot pri predhodniku, prtljažnik pa s 422 litri prostornine zmore zlahka pogoltniti dopustniške torbe para ali tričlanske družine.

Carglass

Sebastijan Zorenč

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT Tekna
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 148 g/km Moč 86 kW (117 KM) pri 5.250 vrt./min Navor 180 Nm pri 4.000 vrt./min Zmogljivosti 11,1 s (0-100 km/h), 180 km/h Teža 1.328 kg (65 kW na tono) Cena 24.700
+
oblika
prostornost
-
moteča neodločnost menjalnika pri speljevanju
3
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta