Hibrid brez sklopke

Renault Captur E-tech

Napredna in zapletena hibridna tehnologija omogoča prijetno in varčno vožnjo z električnim pogonom, s klasičnimn bencinskim motorjem ali s kombinacijo obeh

fotografije Janoš Pečnik

Pri Renaultu ne skrivajo tehnološke naprednosti tega hibridnega sklopa. Pravijo, da so znanje, pridobljeno iz sveta F1 sedaj pretvorili v serijske modele. Seveda tudi Capturja ženeta elektro- in termični motor. Pravzaprav dva elektromotorja. Funkcijo enega opravlja zagonski alternator z močjo 25 kW (34 KM), ki zmeraj skrbi za speljevanje. Drugi, pogonski e-motor zmore 36 kW (49 KM), oba skupaj pa z 1,6-litrskim bencinskim atmosferskim štirivaljnikom zmoreta 117 kW (160 KM) sistemske moči. Nazanimivejši del celotnega inženirskega sklopa pa predstavlja štiristopenjski samodejni menjalnik, ki nima niti sklopke, niti sinhronov in zato deluje z minimalnimi izgubami. Hitrenje menjalniških gredi ob prestavljanju pa usklajuje drugi e-motor. Prav zato menjalnik omogoča, da Capturja lahko žene le elektromotor, le bencinski motor, oba hkrati ali pa motor ob delovanju elektromotorja služi kot generator.

Vendar se vozniku s tem resda ni potrebno ukvarjati. Preprosto sede za volan, pritisne stikalo za zagon in se neslišno odpelje s parkirnega prostora. No, ali se bo neslišno vozil tudi naprej pa je odvisno od količine električne energije shranjene v bateriji z zmogljvostjo 10,5 kWh. Pri Renaultu pravijo, da je s polno baterijo mogoče po mestnih ulicah prevoziti celo nekaj več kot 60 kilometrov zgolj na elektriko. Morda, ob pravih temperaturah zraka, ko sistem ne potrebuje dodatne energije za ogrevanje ali hlajenje kabine ter ob drugih izklopljenih porabnikih elektrike. V teh zimskih dnevih sem brez pomoči termičnega motorja s polno baterijo prevozil približno 45 kilometrov. To je za dnevne potrebe povsem dovolj, zaradi omejene hitrosti polnjenja pa je takega hibrida najbolje polniti na domači vtičnici v nočnih urah.

Capturjev sistem voznih programov omogoča tri načine: Pure, Sport, My Sense. Pure predstavlja vožnjo zgolj na električno energijo, program Sport je dobrodošel le v primerih, ko je potrebno prehiteti kakšen tovornjak na regionalki. Program My Sense pa skrbi za najbolj optimalno kombinacijo vseh kombinacij pogonov in izrabe energentov. Je nekakšen pameten in skrben nadzornik. Namreč, če v programu Pure odločno pritisnem pedal plina, računalnik zazna potrebo in samodejno preklopi v program My Sense. In šele, ko avtomobil ustavim pred naslednjim semaforjem, znova samodejno preklopi na način vožnje s pomočjo električne energije. Sem pa po nekaj dnevih spremenil filozofijo vožnje – najbolje se je namreč čim manj obremenjevati s tem, v katerem programu, kako in zakaj. Elektronika v avtomobilu je pač bolj pametna – hibridizacija za telebane torej.

Glede na to, da je Captur kot priključni hibrid najzmogljivejši v svoji družini, se mi zdi smiselno koristiti tudi vozni program SportZaradi njega Captur nikoli ne bo športnik, vendar pa omogoča vrtenje motorja v višje vrtljaje, pospeševanje je sunkovitejše, stopalka za plin je občutljivejša. Tako z največjo sistemsko močjo pridobiš tisto, čemur si se odrekal v vožnji zgolj na električno energijo.

Sebastijan Zorenč

Renault Captur E-tech
TEHNIČNI PODATKI
Motor elektromotor, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm CO2 37,3 g/km Sistemska moč 117 kW (160 KM) pri n.p. vrt./min Navor 349 Nm pri n.p. vrt./min Zmogljivosti 10,1 s (0-100 km/h), 173 km/h Teža 1.564 kg (75 kW na tono) Cena 29.690 EUR
+
prostornost
preglednost
enostavnost uporabe hibridnega sistema
-
preveč sintetičen občutek volanskega mehanizma
4
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta