Spreten s kompromisi

BMW X1 xDrive25e

Vstopni bavarski SUV je dinamično med bolj prepričljivimi v razredu. Koliko tega slovesa mu uspeva ohranjati v novi priključno hibridni različici?

fotografije Janoš Pečnik

Tudi pri BMW-ju so elektrifikacijo svoje ponudbe SUV-jev resno zastavili. Po osvežitvi podobe je elektrificiran pogonski sklop prvič dobil tudi X1. In čeprav 1,5-litrski bencinski trivaljnik poganja le sprednji par koles, na zadku kljub temu piše xDrive. E-motor je namreč nameščen na zadnji osi in poganja zadnji par koles, ta priključni hibrid pa se v vrh ponudbe X1 uvršča že po zmogljivostih. Pa je tudi dobra alternativa najmočnejšim dizelskim in bencinskim različicam?

Priključni hibridi žonglirajo s kompromisi – dodatna teža in običajno omejena hitrost polnjenja z močjo 3,7 kW med njimi običajno najbolj bodeta v oči. V hibridnem X1 pa zaradi manjše baterije v primerjavi z X3 ali X5 že na papirju prideta manj do izraza. A tri ure in pol polnjenja je lahko še vedno precej časa – če polnilnega kabla na lastni grudi ne moreš potegniti do vtičnice, se je temu treba precej podrejati. Med kavico (americana, ne espresso) pridobiš kakšnih deset kilometrov dosega, med kosilom ob ugodni epidemiološki situaciji morda dvajset. Sam sem tako za polnjenje izkoriščal večerna druženja s prijatelji. Če sem imel srečo, da skušnjavi prostega polnilnega mesta v vročici poznopoletne Ljubljane ni podlegel lastnik avtomobila, ki tam ni imel kaj iskati. Po drugi strani se že na navadni vtičnici napolni v petih urah – če torej živite v hiši, je to dobro izhodišče. S ponavljajočim se vsakdanom pa že odlično.

Pri BMW-ju navajajo, da baterija s zmogljivostjo 9,7 kWh ponuja 52 kilometrov električnega dosega. Po mestu je šlo do slabih štirideset, kar zanesljivo pokrije moje dnevne potrebe. Če želiš z baterijo varčevati, enostavno pritisneš na gumb eDrive, sistem pa s pogonskim sklopom elegantno upravlja tudi samodejno. Še posebej, ko mu na daljši poti pri tem pomagaš z uporabo navigacije. Električni motor zmore 95 konjev ter 165 Nm navora in če so zmogljivosti za mestno vožnjo v e-režimu solidne, pa so – tudi zavoljo dobre usklajenosti med obema pogonoma – po vklopu bencinskega motorja, ko je skupaj na voljo 220 konjskih moči (162 kW), že kar resne. Ta se spretno vklaplja tudi ob močnejšem pritisku stopalke za plin ali ob preklopu v način Sport. Ko sem tako zapeljal izven mesta, sem v dinamični vožnji z uporabo obeh pogonov povprečno rabil okoli šest litrov goriva in štiri kWh elektrike na 100 km. Sicer pa tudi za občasno vožnjo brez polnjenja ne bo treba k spovedi – poraba ostaja med sedmimi in osmimi litri.

Svoje dinamične lastnosti ohranja tudi z dodatno težo hibridne tehnologije – v vožnji je všečen in lahkoten, čeprav na trenutke precej čvrst.
Testni avtomobil je bil obut v 18-palčna platišča, kaj več od tega pa bi že lahko bilo nepotrebno neudobno.

Priključno hibridni X1 se s svojo okretnostjo in udobjem električnega pogona v mestu odlično počuti.

Pri 1.820 kilogramih je 125 kilogramov težji od primerljive dizelske različice, za hibridni pogon pa se je potrebno odpovedati 55 litrom prtljažnika (450 l). Pritikline električnega pogona se nahajajo nizko, v zadnjem delu vozila, kar je pri konfiguraciji sprednjega pogona ugodno za razporeditev teže. Zaradi tega zato nisem pričakoval težav. In res – ni panike! Tudi z dodatno težo je X1 v vožnji všečen in razmeroma lahkoten. V mestu se s svojo okretnostjo in električnim navorom odlično počuti, zunaj naselja pa zopet dokazuje, da je dinamično med najbolj nadarjenimi v razredu. Nagibanje karoserije je pod nadzorom, z odzivnostjo in dovolj naravnim občutkom mi prija tudi volanski mehanizem. Da se malce težje upira podkrmarjenju, opazim šele na vlažni podlagi – nič dramatičnega. Ko k dobri vodljivosti dodam še odločne pospeške, je v takšnem X1 celo več BMW-jevske pristnosti, kot bi pričakoval. Pri tem običajno obstaja druga plat zgodbe – kompromis je za moj okus sprejemljiv, a že osnovno podvozje je nastavljeno precej čvrsto, kar se odraža v potresavanju na slabših cestah. Testni X1 je bil obut v 18-palčna platišča, kaj več od tega pa bi za družinski avtomobil že lahko bilo nepotrebno neudobno.

Osnovni sedeži imajo premalo bočne opore in prekratek sedalni del – priporočam izbiro športnih, ki nudijo tudi več udobja.

Do odličnega vtisa v vožnji manjka boljša izoliranost cestnega hrupa, v testnem primerku pa sem najbolj pogrešal boljše sedeže z daljšim sedalnim delom – če ne nameravate obkljukati opreme M Sport, potem priporočam izbiro športnih (553 evrov), ki nudijo več prilagodljivosti in opore. V notranjosti se mu pozna pet let – še posebej v primerjavi z GLA-jem. A najnovejši bonbončki me ne ganejo toliko, da bi to zapisal med minuse – gre za kvalitetno in pregledno razporeditev. Na okrogle merilnike, kot so tile, pa v BMW-jih še vedno raje pogledam. No ja, visoka ročica menjalnika, ki jo je potrebno vračati v položaj P, ni ravno premijska (pri hibridu gre za šeststopenjski Steptronic). Velik 10,25-palčni osrednji zaslon je v sklopu opcijskega paketa inovacij na majhno armaturno ploščo privijačen naravnost iz sedmice, zato je izkušnja s sistemom iDrive kar najbolj izkoriščena. A na koncu se ne morem znebiti vtisa, da je osebnost X1 pod BMW-jevo značko le preveč vsakdanja. Kot je nekoč priznal legendarni igralec: “S sončnimi očali sem Jack Nicholson, brez njih pa sem samo, …”

V notranjosti se mu počasi poznajo leta, a gre za kvalitetno in pregledno razporeditev, na okrogle merilnike prejšnjih generacij v BMW-jih pa še vedno raje pogledam.

Ob pogledu na osnovno ceno 45.150 evrov, ki je v tem primeru z nekaj razumno izbrane dodatne opreme hitro presegla 60 tisočakov, bo zato marsikdo stisnil zobe. A priključni hibrid je le dva rezervoarja goriva dražji od najmočnejšega dizla (25d) in zato z njim ni tako težko priti do zmagovite računice. Če k temu prištejem še prepričljiv kompromis pri voznih lastnostih in udobje elektrike v mestni vožnji, ima lahko izbira priključnega hibrida pri vstopnem bavarskem SUV-ju dovolj smisla. Za nekaj več individualnosti pa je tu prav tako osveženi X2, ki je na voljo z enakim pogonskim sklopom.

Janoš Pečnik

BMW X1 xDrive25e
TEHNIČNI PODATKI
Motor trivaljnik, 1.499 ccm, prisilno polnjenje, e-motor CO2 39 g/km Sistemska moč 162 kW (220 KM) Sistemski navor 220 Nm + 165 Nm Zmogljivosti 6,9 s (0-100 km/h), 178 km/h Teža 1.820kg (90 kW na tono) Cena 45.150 evrov
+
udoben in dobro usklajen pogonski sklop
enostavnost uporabe (če imate doma dostop do vtičnice)
vodljivost (dodatni teži navkljub)
-
počasno polnjenje
nezadovoljivi osnovni sedeži
cena
4
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta