Filozofija ostaja, tehnologija se spreminja

Dacia Sandero in Sandero Stepway

Sodobna zasnova ponuja več varnosti, prvič je Sandero na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom

Karavana mednarodne predstavitve novega Sandera in njegovega derivata Stepway je obiskala tudi Slovenijo. Zato sem v sončnem, a mrzlem januarskem jutru sedel v avto in se odpeljal v Mirno Peč, kjer stoji sodoben Renault-Nissanov center za usposabljanje. Po skoraj dveh urah vožnje sem parkiral pred centrom in pod strogimi korona-predpisi sedel najprej v Sandera. 

Že prvi vtis je v primerjavi s predhodnikom bistveno prijetnejši, četudi so nekateri plastični materiali ostali trdi, saj pri Dacii tudi novo generacijo Sandera ponujajo po ugodni ceni. Je pa občutiti nekoliko prostornejšo notranjost ob enakih zunanjih dimenzijah. Obe različici potnikom zadaj ponujata za 42 milimetrov več prostora za kolena kot predhodnika. Tokrat je volanski obroč nastavljiv po globini in višini, po višini je nastavljiv tudi voznikov sedež, kar seveda ne prispeva le k udobju, temveč s pravilnejšim položajem tudi k večji varnosti med vožnjo. V serijski opremi je držalo za telefon, več je odlagalnih površin, ne manjka zaslon potovalnega računalnika, samodejni vklop žarometov, tempomat z regulacijo na volanu, … Kupec lahko izbira med tremi multimedijskimi napravami (z zasloni velikosti 3,5 in 8 palcev) – najboljša je opremljena tudi z navigacijsko napravo ter povezljiva z Apple CarPlay in Android Auto. 

Ob postanku pred gradom Otočec sem se sprehodil okoli Sandera. In priznam, da me na predhodnika še najbolj spominja prednja maska. Karoserijske linije so sodobno odrezane, prav tako podoba žarometov in luči zadaj, streha je centimeter nižja, oddaljenost od tal (13,3 cm) pa ostaja enaka. Med vožnjo ni težko prepoznati izboljšanega volanskega mehanizma, ki ponuja več informacij o dogajanju izpod koles. Podvozje je še zmeraj mehko nastavljeno v prid udobju, vsekakor je izboljšana tudi vodljivost. 

S svojo podobo v notranjosti me je še nekoliko bolj navdušila različica Sandero Stepway, predvsem zaradi barvno obrobljenih ventilacijskih šob in šivov na sedežnih prevlekah. Pri obeh konstrukcijska zasnova zagotavlja večjo čvrstost, nižjo težo in več pasivne varnosti. Novi senzorji v vratih omogočajo hitrejšo zaznavo bočnih trkov in posledično hitrejše sprožanje stranskih varnostnih blazin. Seveda so glede na izbran paket opreme in doplačila možni tudi drugi varnostni sistemi kot je samodejno zaviranje v sili, opozorilnik mrtvega kota, sistem za pomoč pri parkiranju, …

Boljša aerodinamika in učinkovitost motorjev prinašata nižjo porabo goriva. Ponudba motorjev šteje tri litrske trivaljnike. Najšibkejši zmore 49 kW (66 KM), srednji 67 kW (90 KM), najmočnejši z možnostjo pogona na plin pa 74 kW (100 KM). Vstopna cena za Sandera znaša 8.990 evrov, z motorjem srednje vrednosti moči ali najmočnejšim trivaljnikom v kombinaciji s pogonom na plin (LPG) pa 10.790 evrov. Vstopni Stepway je že opremljen s 67 kilovatnim motorjem in stane 12.290 evrov, enaka cena pa velja tudi za močnejši agregat z možnostjo delovanja na plin.

EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta