Nekaj za vsak okus

Mazda CX-5 CD150

Športni terenec ponuja nekaj za vsak okus, voznika pa nikakor ne zapusti ravnodušnega – ne glede na izbran motor ali menjalnik

fotografije Sebastijan Zorenč

Pred tremi leti je na ceste pripeljala druga generacija Mazde CX-5. Športni SUV, ki velja za tipičen družinski avtomobil, tako glede prostora v notranjosti, kot tudi navzven. Potrebno pa je priznati, da je s svojo obliko zelo blizu stopnji izzivalnosti, ki jo ponujata manjši Mazdi CX-30 in CX-3.

Pri tem SUV-ju je potrebno omeniti, da lahko kupci v njegovi ponudbi najdejo vse, kar si želijo: po dva različna bencinska in dizelska motorja, ročni ali samodejni menjalnik, pogon na sprednja ali vsa štiri kolesa. No, nekateri boste pogrešali kakšen elektrificiran pogonski sklop.

Testna Mazda v beli karoserijski barvi skriva 2,2-litrski turbodizelski agregat z manjšo vrednostjo moči – 110 kilovatov oziroma 150 konjev. Preko šeststopenjskega ročnega menjalnika poganja le prednji kolesni par. Osnove torej, ko je govora o pogonskem sklopu. Najprej vedno pomislim, da bi si želel še močnejšega dizla, morda celo štirikolesni pogon ter odličen samodejni menjalnik. Vendar se zelo dobro počutim tudi v tej, bolj skromni različici.

Notranjost prepriča z minimalistično obliko, materiali in končno izdelavo. Instrumentna plošča je oblikovno bolj zadržana.

Že iz prvega odstavka ste verjetno razbrali, da mi je avtomobil oblikovno všeč. A še bolj kot zunanjost me prepriča notranjost tega avtomobila. Resda je odeta v črnino, ki jo nekoliko razbijajo aluminijaste letve. Vendar minimalistična podoba in materiali poskrbijo, da potnik nikakor ne ostane ravnodušen. Osrednji zaslon večfunkcijskega sistema je postavljen na vrh armaturne plošče, instrumentna plošča pa je bolj zadržana. Veseli tudi, da se s klimatsko napravo upravlja samostojno in ne v sklopu vmesnika na osrednjem zaslonu. Občutek za volanom je eden boljših v tem razredu. Sedeža spredaj sta namreč udobna, z dovolj dolgim sedalnim delom, delovni prostor pa je nasploh zelo urejen. Prav tako pozdravljam vrtljivo stikalo za upravljanje večfunkcijske naprave – to se mi zdi bistveno boljša rešitev kot drsna ploščica ali pa pritiskanje po samem zaslonu (tudi slednje je omogočeno). Na zadnji klopi ne bodo trpeli niti odrasli, saj je prostor za noge relativno bogato odmerjen – seveda glede na zunanje mere, ki niti niso tako velike. Da bo družina zadovoljna tudi na dopustovanju, pa poskrbi 494-litrski prtljažnik. 

Če bi se sam odločil za nakup tega avtomobila, verjetno niti ne bi posegel po zmogljivejši različici 2,2-litrskega turbodizla. Mazda CX-5 ni športni avtomobil, kupce želi prej razvajati z udobjem. Šibkejši dizel zmore tem zahtevam povsem korektno ugoditi. Moči za dobro tono in pol teže vozila ni nikoli preveč, zato pa motor razvaja s 380 njutonmetri navora med 1.800 in 2.600 vrtljaji glavne gredi. A tudi dva turbinska polnilnika ne zmoreta preprečiti turboluknje v spodnjem režimu delovanja, zato pa za dizla deluje izjemno uglajeno. Ob pomoči turbin motor vleče relativno enakomerno tja do približno 4.500 vrtljajev. In kljub obilici navora na prednjem kolesnem paru, je oprijem pri speljevanju presenetljivo dober. Navsezadnje ta Mazda kljub višjemu težišču in ne prav zmogljivem motorju premore tudi nekaj tistega športnejšega DNK zapisa manjših modelov. Volanski mehanizem ponuja povsem dovolj informacij o dogajanju izpod koles in je tudi ravno prav obtežen. Podvozje je mehkeje nastavljeno kot denimo pri CX-3 in veliko bolj kot pri Mazdi3. Torej je veliko bolj prizanesljivo na slabem cestišču in odlično blaži napake asfalta. Stabilizatorja nista čvrsto nastavljena, zato je tudi nekaj nagibanja karoserije v zavojih, a spet ne toliko, da bi bilo moteče med vožnjo. Predvsem se izkaže z udobjem na daljših, avtocestnih vožnjah. Resda v testnem primerku za prenos moči skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, a motor zagotavlja dovolj prožnosti, da po prestavni ročici ni potrebno veliko posegati niti na regionalki. Ročni menjalnik pa v tem avtomobilu ponuja tudi kar nekaj veselja. Hodi prestavne ročice so za avtomobil tega kova in namena relativno kratki, pretikanje med prestavami pa hitro.

Ročni menjalnik opravičuje ime znamke in ponuja kar nekaj veselja.

Kljub temu, da je CX-5 družinsko udoben in uporaben avtomobil, sem na prazni cesti stopil na plin, saj sem želel izvedeti, če je v njem ob prijetnem ročnem menjalniku morda še kaj značilne Mazdine dinamike. Seveda sem že pred prvim zavojem vzel marsikaj v zakup, a vseeno iskal predvsem meje oprijema podvozja. Velikosti navkljub se pokaže za okreten in natančno vodljiv avtomobil. Pri izstopu iz ovinka bi seveda včasih želel zmogljivejši agregat, a sem se s tem hitro sprijaznil in zato raje iskal hitrejši vstop v zavoj. Več podkrmarjenja se je pokazalo šele pri pretiravanju skozi ozke zavoje, medtem ko zadka tudi z izzivanjem plina v zavojih nisem spravil iz smeri. Na koncu sem ugotovil, da zmore tudi ta Mazdin model ponuditi nekaj dinamike, četudi se najbolje počuti in znajde med nabiranjem potovalnih kilometrov.

Bočna silhueta kaže na položno postavljeno zadnje steklo – kot bi CX-5 želel med kupejesko oblikovane SUV-e.

Mazda CX-5 ne sodi med cenejše primerke svoje vrste. Vstopna cena za šibkejši dizelski motor znaša 31.490 evrov. To pri CX-5 pomeni drugi nivo paket opreme Challenge, ki sicer ponuja vse najnujnejše, a marsikdo si bo želel še kakšen dodatek. V paketu opreme Revolution, ki v kombinaciji s tem motorjem znaša 36.190, na primer za kakovost zvoka skrbijo zvočniki priznanega proizvajalca Bose, vozniku podatke med vožnjo spremlja tudi na projekcijskem zaslonu, 360-stopinjska kamera lajša parkiranje, …

Sebastijan Zorenč

Mazda CX-5 CD150
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 2.191 ccm, turbodizel CO2 151 g/km Moč 110 kW (150 KM) pri 4.500 vrt./min Navor 380 Nm od 1.800 do 2.600 vrt./min Zmogljivosti 9,9 s (0-100 km/h), 204 km/h Teža 1.580 kg (70 kW na tono) Cena 31.490 EUR
+
kakovostni materiali in zgledno urejena notranjost
-
v opremi Revolution bi lahko bila navigacija že na serijskem spisku opreme
3.5
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta