Verodostojna alternativa

Polestar 2 Performance

Teslin Model 3 si je prisvojil trg zmogljivih električnih avtomobilov. Polestar 2 pa si prizadeva, da bi to spremenil

Če bi se stavili, pri katerem proizvajalcu bodo prvi na trg poslali pravega rivala Teslinemu Modelu 3, nas ne bi prav veliko stavilo na Volvo. A Švedi so storili prav to. S svojim prvim električnim avtomobilom – Polestar 2. Na kitajskem ga izdeluje Polestar, Volvov poganjek električnih avtomobilov, dvojka pa je narejena na osnovi švedskega XC40. Uporabili so njegovo  jekleno platformo, na vsako os so dodali električni motor z močjo 150 kW, v tunel, kjer običajno tiči prenos in deloma pod sedeže pa namestili baterijski sklop s kapaciteto 78 kWh.

Ne glede na to, da nastaja na daljnem vzhodu, ima njegova oblika očiten skandinavski vpliv. To za privabljanje kupcev, ki šele prehajajo na električne avtomobile, sploh ni slabo. Pri tem pa se ne zgledujejo po skicah Franza von Holzhausena, ki vodi oblikovanje pri Tesli. In kot je izpostavil eden naših uredniških prijateljev, ki ima Model 3: »Lepo je videti, da vrata in prtljažnik že na videz obljubljajo, da se avto ne bo spremenil v mlako ob vsakem deževju.«

Polestar 2 je presenetljivo visok in masiven (tudi zavoljo platforme, namenjene križancu). Za dobrih 52 tisočakov oziroma slabih 58 v različici Performance (v Sloveniji Polestar 2 še ni naprodaj, zato natančne cene še niso znane) dobiš veliko avtomobila, pri 2.048 kilogramih pa tudi veliko teže. To težo vleče 300 kW (408 KM) moči in 460 Nm največjega navora, ki je na voljo skoraj od nultega »vrtljaja«. Posledičnih 148 kW na tono je primerljivih z Meganom 275 Trophy. Seveda pa slednji Polestaru ni enakovreden nasprotnik pri pospeških z mesta. S takojšnjim naovorom do 100 km/h potrebuje 4,7 sekunde.

Udobje v vožnji je skromno, Öhlinovi blažilniki z 20 stopnjami delovanja pri tem ne pomagajo.

Kot pri vsakem električnem avtomobilu, se tudi tukaj pritisk na stopalko za »plin« odraža v takojšnjem potisku in skoraj absolutni tišini – slišati je le nekaj šuma vetra in pnevmatik ter pisk motorjev. Kar 201 kilogram lažji Teslin Model 3 se zdi živahnejši, odziva se odločneje in siloviteje. A Polestar se pač ne bori za oglede na YouTube-u. Kar je osvežujoče, saj so brutalni pospeški v električnih avtomobilih lahko precej neudobna izkušnja.

Pa vseeno – vendarle zmore 408 konjev, v različici Performance pa je opremljen tudi z Brembovimi zavorami v velikosti krožnika, na katerem dobiš glavno jed, in – zanimivo – mehansko nastavljivimi Öhlinsovimi blažilniki z 20 stopnjami hitrosti pretoka skozi ventil. Medtem, ko pri Polestaru v mislih niso imeli ravno lahkotnega dirkalnika, pa je določena namenjenost vozniku očitna.

Določen namen ugajati zahtevnemu vozniku je očiten.

Okoli izbire Öhlinovih blažilnikov je veliko govora, a bolj malo učinka, kar je resnično in nepredstavljivo obupno. Vožnja je neudobna in po tovrstnih blažilnikih enostavno ni potrebe (pri Polestaru so jih na našem testnem avtu nastavili na raven, ki jo dojemajo kot »običajno«). Celo v PR službi pravijo, da so se z njimi ukvarjale le tri skupine ljudi (torej PR, strokovnjaki za podvozje in novinarji, ki sprašujemo o tem). Za avtomobil, ki naj bi voznike odpeljal v mobilnost 21. stoletja, se zdi nenavadno uporabiti kos tehnologije iz 20. stoletja. Ta kos pa za potrebe vodljivosti svojih nišnih športnih avtomobilov cenijo le vozniki, ki vedo za kaj gre. Ko bi le pri Geelyju, ki je Polestarov lastnik, v lasti le imeli še podjetje, kjer veljajo za najboljše specialiste, ko gre za kombinacijo udobja in vodljivosti. Morda bi jim lahko pomagali pri nastavitvah …

Volvovo oblikovanje je v notranjosti nezgrešljivo.

Sicer pa so pri Polestaru poznane elemente tradicionalnega avtomobila dobro združili z uporabnostjo električnega vozila prihodnosti. Notranjost je Volvova, z dobro delujočim infozabavnim sistemom in sedeži, ki sicer niso udobni kot tisti v Volvu. Ohranitev sredinskega tunela za potrebe baterije pomeni, da Polestar ne nudi odprtosti kabine in občutka prostora, kot ga nudijo nekateri drugi električni avtomobili. Premore pa vse asistenčne sisteme, ki bi jih tam pričakoval, na primer aktivni tempomat in celovit sistem, enakovreden Teslinemu Autopilotu. V tem primeru je celo bolje umerjen in deluje precej bolj gladko, kot tisti v Tesli. 

Ko boste želeli prevzeti nadzor sami, boste ugotovili, da Polestar 2 ponuja dovolj oprijema, v zavojih pa ohranja pokončnost – glede na čvrsto nastavitev podvozja to niti ni presenetljivo. Umetno obtežen krmilni mehanizem me dobro obvešča o tem, kaj se dogaja pod sprednjimi kolesi. A pozno v zavojih velikokrat malenkostno popravljam smer, ko opazim, da mi pogled na cesto vseeno pove več, kot občutek na volanu. Te velike Brembove zavore nikoli ne dajo občutka, da te bodo pustile na cedilu in so spretno nastavljene. Z nastavljivo stopnjo rekuperacije pa je Polestar 2 mogoče spretno voziti tudi z uporabo le ene stopalke.

Voznih načinov ni – osvežujoče! Pomanjkanje gumba za vklop bo morda frustriralo koga, ki prvič razmišlja o električnem avtomobilu. Le vstopiš, izbereš Drive in že pelješ – gre za avtomobil, ki mu boste velikokrat hvaležni. Navedenih 470 kilometrov dosega se lepo bere na naslovnici, a v resnici je bližje med 330 in 370 kilometri. Trajalo je precej dolgo in presenetljivo je, od kod prihaja, ampak – končno imamo verodostojno alternativo Tesli.

Stuart Gallagher

Polestar 2 Performance
TEHNIČNI PODATKI
+
električno vozilo, ki ne izgleda, kot bi ga stoplli v mikrovalovki
-
športen avtomobil mora ponuditi več kot le hitrost v ravni črti
3.5
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta