Audi e-tron ob bok Taycanu

Audi predstavlja svoj tretji povsem električni model – dolgo pričakovani e-tron GT, ki prihaja tudi v zelo zmogljivi različici RS

Kot že nakazujeta oznaki RS in GT – gre za zelo zmogljivo športno limuzino z električnim pogonom, ki se vmešča v koncept hitrega potovalnika. Gran Turismo v pravem pomenu besede torej, kar pa je tudi Porsche Taycan, s katerim si ne delita le filozofije, pač pa tudi veliko – predvsem pogonske – tehnike.

Tako tudi Audi z e-tronom GT ponuja 350 kW (476 konjev) sistemske moči in 630 Nm navora, v različici RS pa 440 kW (598 konjev) moči in kar 830 Nm navora. Pri pospešku z mesta pa je mogoče iz dveh zmogljivih električnih motorjev za dve in pol sekundi iztisniti še več – 530 (390 kW) oziroma 646 konjev (475 kW). Kot pri Taycanu, se tudi tukaj pri prenosu na zadnjo os dodali dvostopenjski menjalnik, ki omogoča učinkovitejše delovanje pri višjih hitrostih. Kaj pa pospešek? Električen – 4,1 sekunde do 100 km/h za osnovno različico in 3,3 sekunde za RS! Mimogrede – Taycan Turbo in Turbo S enak šprint opravita v 3,2 in 2,8 sekundah. Najvišja hitrost je omejena na 250 km/h. Po standardu WLTP bi naj e-tron GT s svojo 93 kWh baterijo ponujal več kot 488 kilometrov dosega. Z 800-voltnim sistemom pa tudi možnost hitrega polnjenja z močjo 270 kW, kar bi pomenilo 100 kilometrov dodanega dosega za pet minut polnjenja. Med vožnjo pa pomaga tudi zelo zmogljiva regeneracija.

Podvozje? Tako spredaj kot zadaj so uporabili dvojna trikotna vodila. Osnovni model ima vijačne vzmeti in prilagodljivo blaženje, model RS pa serijsko zračno vzmetenje in mehansko zaporo diferenciala na zadnji osi (opcijsko tudi pri osnovnem modelu), izbrati pa je mogoče tudi štirikolesno krmiljenje in karbonski zavorni paket. Seveda pa ni potrebno posebej omenjati, da e-tron GT ponuja štirikolesni pogon z vektoriranjem navora.

Na Taycana spominja tudi bočni obris. Sicer pa oblikovanje jemlje veliko elementov trenutnega Audijevega nabora in jih prireja v zmerno agresivno, pa posvoje tudi elegantno celoto. Notranjost je sicer lastna modelu e-tron GT, oblikovalci pa so v razporeditvi začrtali nekaj očitnih ločnic, s katerimi so prej poskušali poudariti občutek prostornosti, kot utesnjene športnosti. Stikala in tehnologijo (sistem MMI in osrednji zaslon) poznamo že iz ostalih Audijev, snovalci pa se niso povsem prepustili digitalizaciji po vzoru Tesle, saj so nekatere pogosto uporabljane funkcije še vedno na voljo preko namenskih stikal.

EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta