Nočna mora Golfa GTI

BMW 128ti

“Prepričljivo” ni zadosten povzetek testa BMW-jeve prve športne kombilimuzine s sprednjim pogonom. Mislim namreč, da je Golf GTI premagan

Če nameravaš na trg poslati svojo prvo športno kombilimuzino s sprednjim pogonom, potem obstaja tudi nekaj lažjih tarč od Golfa GTI. S 45-letno zapuščino, zvesto skupino privržencev po celem svetu in slovesom odličnosti brez izjeme (no ja, če seveda izvzamemo tretjo in četrto generacijo) je ta namreč prva referenca.

Zato si BMW zasluži odobravanje že zaradi tega, da so s svojim prvim poskusom – modelom 128ti – do kolen zagreznili v GTI-jev teritorij. Seveda smo imeli 130i, pa 140 in 135i. A je šlo prej za luksuzne kombilimuzine s krepkimi motorji, kot športne kombilimuzine v pravem pomenu te priljubljene besedne zveze.

Če ste idejo zmogljivega BMW-ja s pogonom na sprednji par koles sprejeli z grozo, potem še ne začnite s pikanjem bucik v BMW-jevo lutko. Novi 128ti je namreč več kot le dober prvi poskus pri uresničitvi te ideje. Je namreč izjemna športna kombilimuzina – zares! In to takšna, ki je v vožnji nemudoma bolj vključujoča, zanimivejša in vznemirljivejša od novega Golfa GTI.

S svojim motorjem 128ti ne prinaša nobene revolucije in uporablja preverjen recept dvolitrskega prisilnopolnjenega štirivaljnika, ki ga najdemo v mnogih BMW-jih in Minijih – od Cooperja S do celega kupa limuzin in SUV-jev.

Na voljo je 265 konjev (195 kW) med 4750 in 6500 vrtljaji ter 400 Nm največjega navora, ki se razprostira od 1750 do 4500 vrtljajev – obe številki prekašata GTI-ja. Res pa je BMW pri 1520 kg obilnejši, do 100 km/h pa zato pospeši v 6,1 sekundah. To se danes sliši celo večnost, a za volanom nimaš nikoli občutka, da zaradi tega zaostajaš.

Pogon je na sprednji par koles speljan preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika Steptronic (možnosti ročnega ni), je pa serijska mehanska zapora diferenciala.

Jos van As (BMW-jev vodja za vozno dinamiko) in njegova ekipa, ki je razvijala podvozje pri seriji 1, je morala avto narediti kar se da lahek, brez kompromisa pri voznem udobju. Osredotočiti pa so se morali tudi na cilj ohranjanja pristnosti športne kombilimuzine in zabave v vožnji.

V primerjavi z M135i xDrive so se torej znebili štirikolesnega pogona in odstranili prečno povezavo vpetja spredaj. Prav tako so prilagodili geometrijo na vseh štirih kolesih, namestili osem odstotkov čvrstejše in 10 mm nižje vzmeti, v običajnih pasivnih blažilcih pa so zvišali pritisk. Prav tako so učvrstili stabilizator in njegove točke vpetja, 18-palčna platišča (19-palčna opcijska) pa so serijsko obuta v Michelinove Pilot 4.

Razmerje prenosa volanskega mehanizma je v primerjavi s 135i počasnejše, pri pospeševanju pa je pet odstotkov počasnejše tudi razmerje prenosa v diferencialu. Sicer je 128ti od M135i xDrive za 80 kg lažji, a kombilimuzina, ki tehta več kot tono in pol, se mi še vedno zdi pretežka.

Carglass

Če nas M135i xDrive v uredništvu ni ogrel, pri tem pa nas s svojo otopelostjo ni prepričal v primerjavo z Golfom R, pa 128ti ne bi mogel biti dovolj drugačen. Vožnja je pri nizkih hitrostih sicer malce čvrsta (do 50 km/h), pri tem pa se čez neravnine izrazito premika in občutek imam, da se ne zna umiriti. A z naraščanjem hitrosti mu to le uspe, pri tem pa nastopi s prepričljivostjo, ki je iskreno nisem pričakoval.

Upravljanje z njim je enostavno in tudi v smislu nastavitev ponuja malo – tu je le možnost Sport za motor, menjalnik in krmiljenje. Izzivom na cesti pa se zato po robu postavi z enostavno iskrenim pristopom. Volanski mehanizem je neposreden, seveda ni obilice povratnih informacij, a v primerjavi z močnejšim bratom se odziva na precej bolj naraven način, z njim pa je mogoče vzeti ostrejšo linijo – z večjo natančnostjo. Ko enkrat začrtaš smer, te na njej obdrži diferencial, četudi je v svojem odzivu malce počasnejši in manj agresiven kot tisti v kakšnem Meganu R.S.

Če si prehitro preveč pohlepen s plinom, se to pokaže v kratki borbi pnevmatike s podlago, preden se vse poklopi za nadaljevanje do naslednjega zavoja. Kot Golfu GTI, tudi 128ti tu in tam manjka prefinjenosti Honde Type R, Renaulta ali Hyundaija z značko N, a vozna dinamika je v primerjavi z ikono iz Wolfsburga superiorna, vožnja pa je zaradi tega tudi zabavnejša.

Gre za športno kombilimuzino, ki vozniku vzbuja veliko samozavesti, svojo igrivo osebnost pa pokaže takoj, ko karoserijo pripraviš do gibanja. Težo preneseš naprej, lažji zadek te želi prehiteti in zariše eleganten lok. Potem pa je odvisno od tebe – lahko pohodiš plin ali pa s popravljanjem smeri dovoliš igro. Če se počutiš navihano torej poskrbi za tisto raven vznemirljivosti in vključenosti, ki je Golf ne zmore.

Pogonski sklop ni ravno navdušujoč. Motor je nevsiljiv, a premore dovolj odločnosti, s katero je zelo primeren za naše regionalke in stranske ceste. Seveda, z ročnim menjalnikom bi bil zanimivejši in škoda je, da BMW pri takšni športni kombilimuzini tega ne dovoljuje z argumentom, da takšna opcija zanima manj kot tretjino kupcev.

Ni osredotočen kot čistokrvnejši modeli Honde, Renault Sporta in Hyundaija. A gre za športno kombilimuzino, ki združuje udobje in uporabnost Golfa z veliko dozo zabave, ki jo ponujajo omenjeni. Rezultat, ki preseneča in je več kot dobrodošla popestritev v svetu športnih kombilimuzin.

Stuart Gallagher

BMW 128ti
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, turbo CO2 157 g/km Moč 195 kW (265 KM) pri 4.750 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 4.500 vrt./min Zmogljivosti 6,1 s (0-100 km/h), 250 km/h Teža 1.520 kg (97 kW na tono) Cena 40.650 EUR
+
poživljajoče podvozje
zabaven
nepričakovana zvezda med športnimi kombilimuzinami
-
motorju manjka karakterja
le samodejni menjalnik
4.5
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta