Električni posebnež

Nissan e-NV 200

S klasično škatlasto zasnovo bi lahko bil tudi prvi avtomobil pri hiši, vendar baterijski sklop z zmogljivostjo 40 kWh osnovnih načel ‘svobode gibanja’ ne omogoča 

fotografije Peter Zorenč

Končno! Pri Nissanu so eni redkih, ki izključno električno gnane avtomobile ponujajo v ljudskih segmentih. No, gledano s stališča velikosti in namembnosti, saj tudi Leaf ni ravno za vsak žep. Še posebej v tem času, ko so zneski subvencij vse manjši, njihova prihodnost pa negotova.

No, je pa Nissan v tem trenutku tudi eden redkih proizvajalcev, ki na slovenskih tleh ponuja povsem pravega, družinsko uporabnega kompaktnega velikoprostorca. Hm, pravzaprav se mi je tokrat zgodilo prvič, da bom moral besedo ‘uporaben’ nekako razdeliti. In sicer na prostorsko in mobilnostno uporabnost.

O oblikovnem presežku ne moremo govoriti, še posebej zmoti skromno odmerjena širina karoserije.

Z zunanjo obliko daje e-NV 200 jasno vedeti, da je bil zasnovan z mislijo na prebijanje skozi vrvež japonskih mest. Karoserija je namreč ozka in nosi poteze, ki so nekoliko neznačilne za evropska tla. Le poglejte zadnje luči in prednji zašiljen konec, ki spominja na hitre vlake. A hkrati daje zunanjost vedeti, da zmore notranjost brez težav varno posedeti družino in pospraviti vso mogočo prtljago. Če v tretji vrsti nista nameščena dodatna sedeža, ki sta sicer neznačilno zložena na stranski del karoserije in pripeta z varnostnim trakom. Rešitev, ki je špartanska, a istočasno ne jemlje prostora v dnu prtljažnika, ki se lahko pohvali z nizkim nakladalnim robom in prostornino kar 870 litrov.

Da notranjost kar poka po šivih od količine trde plastike, je pričakovano, prav tako je pričakovan višji položaj za volanom. In ta je res visok, saj volan, ki je nastavljiv le po višini (pri Nissanu že nekakšna stalnica, ki po mojem mnenju ne sodi v sodobne avtomobile), postavljen prenizko in povrh vsega še izjemno položno. Vihtenje volana je zato naporno opravilo. Pa ne zaradi obteženosti, saj deluje volanski mehanizem lahkotno (pa tudi povsem nepovezano s prednjo osjo), temveč zaradi truda, ki ga mora voznik vložiti v vožnjo. Premikanju celotnega zgornjega dela telesa se ni mogoče ogniti, manevriranje v mestu pa je vsaj zame nadležno opravilo. In potem je tukaj še kratekoziroma resnično prekratek sedalni del, ki je postavljen preveč položno in daje občutek, da bom med zaviranjem zlezel pod volan. Pa to še ni vse. Če so okna v drugi vrsti od zunaj videti velika, je resnica drugačna. Z notranje strani postane jasno, da sta odprtini na obeh bočnih vratih majhni. Povsem v nasprotju s pregovorno velikimi steklenimi površinami, ki sem jih vajen iz avtomobilov tovrstne zasnove.

Za konec še k pogonskemu sklopu. Elektromotor s skromnimi 80 kilovati zadostuje za mestno in podeželsko vožnjo, vendar mu na avtocesti hitro zmanjka sape. Takrat je tudi neprizanesljiv z uskladiščeno električno energijo baterijskega sklopa zmogljivosti 40 kWh. Blizu zakonsko zapovedane hitrosti porabi 25 kW/h. Nadaljnje računanje prepuščam vam, a rečem lahko le, da mu uporabnost na področju družinskih popotovanj ni ravno pisana na kožo. Ob tem ne omogoča vožnje le s stopalko plina (ko je mogoče zaviranje v celoti nadzirati s popuščanjem stopalke plina), varčni način Eco pa okrni že tako neprepričljive zmogljivosti.

Komu je e-NV 200 sploh namenjen? Nisem povsem prepričan, saj si ga za urbane premike glede na zasnovo in ceno (ta je brez subvencije celo višja od tiste za polno opremljeno različico Škodine Octavie RS Combi) ne znam predstavljati, istočasno pa zaradi skromnega dosega tudi za daljše poti ni najprimernejši. Prej ga vidim kot dostavnik za kratke mestne razdalje, saj običajnih družinskih potreb, med katere sodijo tudi izleti in dopusti, ne more izpolnjevati. A potem pa spet pridemo do cene…

Peter Zorenč

Nissan e-NV 200
TEHNIČNI PODATKI
Motor Elektromotor Moč 80 kW (109 KM) pri 1.000 vrt./min Navor 254 Nm pri 1.000 vrt./min Zmogljivosti 14 s (0-100 km/h), 123 km/h Teža 1.765 kg (46 kW na tono) Cena 44.164 EUR
+
čvrsto, a uglašeno podvozje
870 litrov prtljažnika z nizkim nakladalnim robom
-
položaj za volanom
doseg
zmogljivosti
astronomska cena (po uradnem ceniku)
2.5
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta