Prestrukturiranje je odneslo legendo – in obudilo drugo

Matjaž Korošak

Ko je novi šef Renaulta Luca de Meo, človek, ki se je proslavil pri znamki Alfa Romeo, pa potem pri Audiju in na koncu Seatu, najavil popolno prestrukturiranje znamke Renault, je bilo marsikomu jasno, da bodo le redke opeke v zidu ostale na mestu. In res …

Treba je sicer že reči, da ima italijanski menedžer kar zdrav in vsekakor nič kaj obremenjen pogled na prihodnost Renaulta in predvsem znamk, ki si jih francoska tovarna lasti. Zelo stvarno je ocenil skupno nizkocenovno prihodnost Lade in Dacie, jasno izpostavil elektrifikacijo, pa osredotočanje na manjše segmente vozil, hkrati pa dvignil roke od večne tekme nad prodajnimi količinami in se z načrtom Renaulution odločil osredotočiti na – donosnost. 

In v luči tega je treba gledati tudi njegovo razmišljanje o prihodnosti uveljavljene podznamke Renault Sport, ki je znamki prinesla toliko prepoznavnosti, zagrizenih ljubiteljev, navdušencev in navsezadnje bolj petičnih kupcev. Z uspešnim, čeravno dolgo trajajočim obujanjem znamke Alpine, ki je v Renaultovi lasti od začetka sedemdesetih let, je postalo jasno, da je prostora za dve precej ozko usmerjeni športni imeni premalo (da ne omenjam še starejšega imena Gordini, ki še čaka) pri znamki, ki ji prodajni uspehi niso naklonjeni. De Meo se je tako odločil, da bo pod eno streho združil vse tri enote – Alpine, Renault Sport Technologies in ekipo Renault Sport F1. Dejstvo je, da so modeli, ki so nosili značko Renault Sport, znamki prinesli prepoznavnost, saj so bili v svojem razredu vedno povsem v vrhu po ocenah kupcev in strokovnjakov, novinarjev (in sebe z veseljem štejem med iste), svoje pa so dodali še rekordi na znameniti Severni zanki Nürburgringa. Tako Clio in še bolj Megane sta vrhunska izdelka in postavljata ter prestavljata mejnike na področju kompaktnih športnikov v prav vseh generacijah. Se še spomnite Twinga prejšnje generacije? Zabavljaški malček, ki nikoli ne bo dobil naslednika … Pa Clia V6? Sline tečejo v potokih. Nenazadnje je Renault Sport pod svojim imenom ustvaril tudi nekaj izjemnih dirkalnikov. Toda vse to ni bilo dovolj. 

Odslej bo športnost predstavljala le znamka Alpine, legendarna oznaka Renault Sport, v katero so vložili skoraj 50 let trdega dela, pa se poslavlja. Žalostno in malce nenavadno. Toda – takšen je trd svet kapitala. In nenazadnje – sredi sedemdesetih je tako nastal tudi Renault Sport – ko sta morala ugasniti (športna oddelka) tako Alpine kot Gordini. Je pa res, da gre zgodba krute realnosti avtomobilizma še naprej in verjamem, da mnogim ne bo všeč. Alpine se s tem, ko bo pod svojo streho združila vse omenjene enote, spreminja v znamko, ki bo izdelovala le še električno gnane avtomobile. Resda športne, toda vseeno – le električno gnane. Kupu strokovnjakov, ki bodo bdeli nad nastajanjem naslednika A110 (in še dveh modelov) se ravno zato pridružujejo tudi strokovnjaki britanskega Lotusa (no, zdaj je znamka že nekaj časa v lasti kitajskega Geelyja), ki so znani po svoji ekspertizi s področja podvozja in predvsem lahke gradnje, kjer so pomagali že številnim znamkam. Renault in skupina Lotus sta sicer večkrat sodelovala v F1, saj je Renault svojo ekipo prodal Lotusu in jo kasneje spet odkupil, zdaj pa se je preimenovala v Alpine F1. Zdaj bi lahko Renault z znamko Alpine in Lotusom vstopil tudi v Formule E, že zdaj pa je jasno, da bo Alpine nastopil tudi v vztrajnostnem prvenstvu WEC – v kraljevskem razredu.   

Ampak če bo Renault Sport že moral ‘umreti’, potem nam ostane vsaj tolažba, da bo športnost, ki so jo tako zvesto in skrbno negovali vsa ta desetletja, živela naprej – pa četudi pod drugim imenom in – z amperi, volti, prevodniki, inverterji, …


Iz 89. številke evo magazina.

SPLETNI NAKUP

EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta