Umetnost + prihodnost = Artura

Pri McLarenu so predstavili Arturo – svoj prvi superšportnik s hibridnim pogonskim sklopom

Kam lahko pri McLarenu sploh vmestijo še en novi model, bi najprej pomislil. Novi McLaren Artura izgleda kot še en superšportnik britanskega proizvajalca z nekaterimi osveženimi potezami. A pod karoserijo tiči tehnologija, ki pri McLarenu naznanja novo obdobje – tako na področju pogonskih sklopov, kot podvozja in arhitekture. Pri McLarenu pravijo, da zaseda mesto med modeloma GT in 720S in da je 98 odstotkov delov novih – kljub temu, da je Artura precej podobna modelu 570S. Pravzaprav gre za naslednjika McLarenove serije Sport Series in tekmeca Porschejevemu 911 Turbo S.

Največ govora je hibridnem pogonskem sklopu, ki so ga pri McLarenu predstavili prvič. To pomeni, da je namesto dvojno prisilno polnjenega V8 pod pokrovom sedaj 40 kg lažji 3-litrski V6, tudi z dvema turbopuhaloma znotraj “vročega V-ja”. S 95 konji in 250 Nm navora pa mu pomaga električni motor, nameščen v ohišju menjalnika, moč pa se prenaša preko novega osemstopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika in računalniško upravljane zapore diferenciala na zadnji par koles. Skupaj je na voljo tako 680 konjev (500 kW) in 720 Nm največjega sistemskega navora, kar je sicer časovno omejeno, saj lahko e-motor najvišjo moč zagotavlja po 15 sekund. Baterija zmogljivosti 7,4 kWh zagotavlja 30 km električnega dosega za vožnjo skozi urbana območja.

V Arturi premierno predstavljajo tudi novo platformo MCLA, kar vključuje samonosno karoserijo iz ogljikovih vlaken (odslej izdelovano skozi avtomatiziran proces), električno zasnovo in podvozje. Kljub temu, da tehnologija električnega pogona prinaša 140 kg, pa je Artura le 50 kg težja od modela 570S in še vedno malenkost lažja od osnovne 911 Carrere. Z novo platformo so precej tehnološko napredovali tudi v uporabniškem smislu. Arturo bo mogoče brezžično posodabljati, tu so tudi številni novi varnostni sistemi.

Ob mehanski zapori diferenciala je novost zadaj tudi večtočkovno vpetje, ki tokrat nadomešča dvojna trikotna vodila – bojda zavoljo boljše stabilnosti pri zaviranju. McLarenovo navdušujočo agilnost pa naj bi ohranjal hitrejši krmilnejši mehanizem in 30 mm krajša medosna razdalja. Tu so tudi prilagodljivi blažilci s sistemom Proactive Damping, ki so jih prvič namestili na model GT. V notranjosti so precej delali na vtisu kakovosti – tako pri materialih, kot pri sami sofisticiranosti oblike.

EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta