Zmogljiv, zaželen, a ne prikupen

Porsche Taycan (Performance Battery Plus)

Obljuba dramatičnosti zadnjega pogona je v Taycanovem bogatem dinamičnem repertoarju padla na trda tla

Nad novim vstopnim Porschejevim Taycanom se je lahko navdušiti. Pri 88.336,47 evrih velja komaj pol cene modela Turbo S, zahvaljujoč nižji teži in le zadnjemu pogonu pa obljublja – če ne drugega – celo pristnejšo in zabavnejšo vozno izkušnjo. Pri Porscheju s prstom kažejo na ugodno ceno in 476 konjev (350 kW).

No ja, bližje realnosti sta naslednja podatka: 2.125 kg in 326 konjev (240 kW), ki so na voljo v normalnih pogojih, četudi v načinu Sport Plus. Polno moč pa Taycan za omejen čas ponuja v načinu za pospešek z mesta (Launch Control) in do 100 km/h tako pospeši v 5,4 sekundah.

Če izbereš opcijo Performance Battery Plus, ki stane 5.864 evrov in nadomesti serijsko baterijo zmogljivosti 79,2 kWh z večjo, ki ponuja 93,4 kWh, se poveča tudi moč, in sicer na 380 konjev (280 kW) oz. polnih 476 (350 kW) v načinu za pospešek z mesta. Večji je tudi doseg – 484 km namesto 431 km.

Tudi takšen Taycan ima dvostopenjski menjalnik in e-motor na zadnji osi, nima pa motorja na sprednji osi, s čimer se privarčuje okoli 100 kilogramov. Njegov potencial lahko seveda gledaš iz različnih zornih kotov… najzanimivejša pa je ideja športne limuzine z zadaj nameščenim motorjem in zadnjim pogonom, ki zmore skoraj 500 konjskih moči, najvišji navor doseže v trenutku in ima celo možnost mehanske zapore diferenciala. Vem kaj mislite. Potrebuje le še hidravlično ročno zavoro in obračalni krog londonskega taksija…

Realnost je seveda precej drugačna. Zadnjemu pogonu navkljub je Taycan zvest karakterju, ki smo ga že spoznali v modelih 4S, Turbo in Turbo S. Najvišja raven sposobnosti, presenetljiva agilnost za tako težak avto, prefinjenost upravljanja in blaženje, ki je značilno za Porsche.

Kakorkoli, poglejmo na seznam opreme našega testnega avtomobila, ki pač ni stal le 88.336 evrov. Najočitnejša opcija je večja baterija, naš lepotec v bež barvi pa ima tudi prilagodljivo zračno vzmetenje s sistemom PASM za ceno 2.206 evrov (serijsko so na tem avtomobilu prilagodljivi blažilci in vijačne vzmeti), pa tudi prilagodljivo krmiljenje zadnje osi s sistemom Servotronic Plus za 2.382 evrov. Žal pa ni imel možnosti diferenciala z vektoriranjem navora (1.519 evrov). Ni povsem napolnjen z opremo torej, ampak blizu temu.

Pri Porscheju s tem Taycanom niso nameravali narediti bolj športne in puristične različice svojega štirivratnega električnega avtomobila, ampak pač le izvesti cenejšo različico s pogonom na zadnji par koles, ki ni v vožnji nikakor kompromitirana. Vzmetenje so prilagodili zaradi razlike v teži in le toliko, da so pogonski oprijem ohranili tudi brez motorja na sprednji osi.

Torej – odgovor je ne. Ne gre za tihega ubijalca zadnjih pnevmatik. Ne gre za veliki električni Porsche, s katerim je mogoče drseti skozi ovinke. Pravzaprav najprej komaj opazim, da ne gre za štirikolesno gnani model. Deloma tudi zaradi tega, ker pravzaprav niti ni tako hiter, kar je za električno limuzino nenavadno reči. Brutalni pospeški, ki ti popačijo obraz, so namreč postali del njihovega karakterja. A Taycan s svojimi 380 konji in več kot dvema tonama teže ne zna izvajati tovrstnih čarovnij. Ne zdi se noro hiter. Celoten paket pa je z neoporečnim nadzorom karoserije in čistim mehanskim oprijemom tako dodelan, da Taycan skozi zavoje napreduje hitro in lahkotno – brez, da bi pri tem ponujal kaj vznemirjenja.

Kljub temu ponuja veliko užitka. In občudovanja. Kako ta velika limuzina oplazi ovinek; čvrsta in stabilna platforma, ki se zdi v nastavitvah Sport in Sport Plus imuna na nagibanje karoserije ter obstojnost zmogljivosti, ki ji prinaša brez drame, pomenijo, da enostavno letiš po cestišču. Brez, da bi v to vložil kaj truda. Boj fizikalnih količin okoli koles izda le vonj zavor, ki se prikrade v imenitno notranjost. Te sicer delujejo dovolj dobro, a postane občutek na stopalki, ko Taycana odločneje ženeš skozi ovinke, nekoliko nekonsistenten.

Resnično razočaranje pa je, da te iskreno nič ne pripravi do tega. Ko enkrat začutiš Taycanov karakter, izkusiš njegovo tiho in neproblematično agilnost, naposled pa le ugotoviš, da lahko na skrajni meji brez mehanske zapore diferenciala (priporočam izbiro opcije) postane tudi malce nedosleden, potem takšne vožnje ne bi še enkrat ponovil. Je res prijeten električni avto za vsakdanjo uporabo – če zaupaš polnilni infrastrukturi, pa tudi za dolge razdalje. Kaj več od tega pa ni. Ni vznemirljiv. Občudovanja vreden, a ne razburljiv ali posebej vključujoč. Če odvzameš enostavno dih jemajoče zmogljivosti Taycana S ali Turbo, potem ti ostane avtomobil, ki se zdi natančno brušen, a tudi obrušen karakterja.

Jethro Bovingdon

Porsche Taycan (Performance Battery Plus)
TEHNIČNI PODATKI
Motor elektromotor na zadnji osi Moč 280 kW (380 km), Launch Control 350 kW (476 KM) Navor 357 Nm Teža 2.125 kg (132 kW na tono, Launch Control 165 kW na tono) 0–100 5,4 s Hitrost 230 km/h (omejena) Cena 94.182,47 evrov (z opcijo Performance Battery Plus)
+
dovršen
odličen nadzor karoserije in mehanski oprijem
-
manjko vznemirljivosti, posledično pa tudi karakterja
3.5
EVO OCENA
EVO 089
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta