Zares boljši od Golfa?

Audi A3 35 TFSI

Audi A3 tokrat svoje ambicije razkriva že s poudarjenim videzom. Kako čvrst pa je njegov primat med avtomobili, s katerimi si v koncernu deli platformo MQB evo?

fotografije Janoš Pečnik

Juan Carlos Huerta Martinez, ki se je podpisal pod zunanjo obliko, pravi, da je za oblikovalski navdih služil kar Lamborghini Countach. In če sprostiš svojo domišljijo, si vzameš čas, potem morda res opaziš, da oblika A3 z nekaterimi podrobnostmi malenkost namiguje na estetiko, ki krasi avtomobile z ikoničnim podivjanim bikom. Tematika je abstraktna, a nekaj je zagotovo res – A3 je tokrat oblikovan bolj razgibano. Pločevina ima prvič vdolbine, njegovi predhodniki so bili doslej namreč vedno le “napihnjeni”. V osnovi pa gre še vedno za logično nadaljevanje, ki mu je težko kaj zameriti – tipično Audijevsko torej. Ni čudno, da takoj, ko pride na ceste novi Audi, popolnoma pozabim, kako je izgledal njegov predhodnik. Enako je z novim A3, ki poplavi križancev navkljub ostaja pomemben član Audijeve družine.

Testni A3 Sportback (trivratne kombilimuzine ni več v ponudbi) je sicer odet v športno opravo paketa S Line, ki je dobro prikrojena osnovnim proporcem. Všeč so mi tudi poteze, kot je ozka odprtina pod pokrovom motorja – bolj očitna je sicer na avtomobilih s svetlejšo barvo karoserije. Zdi se mi, da imajo Audijevi oblikovalci trenutno dobro ošiljene svinčnike. Le imitirani zaključki izpušnih cevi, ki se v resnici nahajajo pod odbijačem in preveliki, s plastiko zapolnjeni “zračniki”, gredo nekoliko težje skozi moj želodec.

Temeljitejšo prevetritev s svežo uporabniško izkušnjo je A3 doživel v notranjosti. Osrednji zaslon je sedaj integriran v armaturno ploščo, zaznati je kanček retro pridiha, zanimivi (in udobni) so monolitni sedeži, poigrali pa so se tudi s postavitvijo zračnikov. Kljub navideznemu minimalizmu so najpomembnejše funkcije vozniku še vedno na voljo preko otipljivih stikal. Voznikov zaslon je med nemško konkurenco najboljši. Osnova sta vedno okrogla merilnika hitrosti in obratov, med prikazi različnih sklopov informacij na sredini zaslona se enostavno sprehajaš, vsak izmed njih pa nato ponuja še celozaslonski način. Čeprav uporabniški vmesnik MMI plus morda ni posebej atraktiven, prav tako pa nima več vrtljivega stikala za upravljanje, pa je njegova zasnova smiselna in enostavna za uporabo.

Notranjost z nekaj zanimivimi elementi in prejmišljeno digitalizacijo ponuja svežo razporeditev, ki se je hitro navadiš

Volanski obroč me s svojo obliko prepriča na način, ki vabi k vožnji in vrtenju. Mala prestavna ročica se v avtomobilu skoraj izgubi, a je rokovanje z njo hitro in enostavno. Še kakšnih 15 centimetrov nižje potem preseneti nekoliko nenavadno (ne)oblikovan prostor za odlaganje – kot da bi oblikovalci na ta del avtomobila pozabili. A ergonomska osnova je dobra, in ker sem malenkost otročji, me spet zamotijo dodatki paketa S-Line in zanimivi šesterokotni zračniki (spomnite se, kaj je rekel Juan). Hitro najdem dober in udoben položaj za sedenje, snamem masko, povlečem mali prestavni jeziček, ki nadomešča prestavno ročico, in se zadovoljen odpeljem.

Oznaka 35 TFSI pomeni 1,5-litrski štirivaljnik s 150 konjskimi močmi (110 kW) in 180 Nm navora. Njegov nastop je vsestransko prefinjen in tih, dobro usklajen s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom, na križiščih pa si odmor jemlje skoraj nezaznavno. Blago hibridni pogonski sklop pride tukaj na svoj račun – res gre za eno najudobnejših start/stop funkcij. Vse to je dovolj, da me zanesljivo prepriča v smiselnost izbire. Seveda je zanj potrebno odšteti več, a v primerjavi z 81 kilovatnim trivaljnikom takšnemu Audiju precej bolj pristojijo tudi njegove zmogljivosti. Ob dobri ekonomičnosti (6,6 litrov na 100 km) pa je z lahkoto spregledati tudi (manj prefinjeno) dizelsko ponudbo.

Močnejše različice imajo zadnja kolesa vpeta večtočkovno (do 110 kW je vgrajena poltoga prema). Novi A3 na izrazitejši dinamični talent namiguje že z nižjim položajem sedenja v primerjavi s predhodnikom, testni avtomobil pa to nadgrajuje še s 15 mm nižjim in čvrstejšim vzmetenjem paketa S Line. To obljubo nedvomno upravičuje z odličnim nadzorom karoserije. V vožnji je izjemno čuječ, kar se nemudoma opazi v ohranjanju prisebnosti čez neravnine, v zavojih pa medtem navdušuje z oprijemom in uravnoteženostjo. Podvozje je tudi na slabši cesti dovolj prizanesljivo, da se mi vožnja ne zdi nepotrebno neudobna. Ko sem neizbežno naletel na razpokan asfalt, pa me je presenetil glasen hrup izpod koles, kar pride še toliko bolj do izraza v kabini, ki je dobro izolirana, ko gre za šum vetra in brnenje motorja. Krmiljenje je Audijevsko dostojno, a čeprav je po občutku bolj naravno, pa ne premore natančnosti BMW-jevega. S progresivno obtežitvijo daje dovolj samozavesti tudi pri višjih hitrostih, pričakovano pa manjka nekaj življenja, kar pa med širšo konkurenco – če odmislim polne športne izvedenke – dobro uspeva le Fordovemu Focusu. Sicer pa A3 digitalizaciji navkljub ostaja celovito intuitiven avtomobil – vanj se je veselje vsesti in enostavno odpeljati.

Čvrstejše in 15 mm nižje podvozje paketa S Line ni nepotrebno neudobno. V sicer dobro izolirani kabini preseneča hrup izpod koles na slabšem cestišču

Če izvzamem nekaj težav s testnim primerkom (škripajoče stransko ogledalo in lažna sporočila o okvarah), je novi A3 še eden v vrsti vsestransko prepričljivih avtomobilov iz Ingolstadta, ki se trudi stopiti četrt koraka vstran od pregovorne Audijeve dostojnosti. Njegova največja težava pa je bržkone v tem, da so ob vse večjem talentu bratrancev (Golf, Leon) in sestrične (Octavia) iz koncerna, njegove kvalitete vedno manj izrazite. Ti pa niti niso nujno več toliko objektivno slabši, kot predvsem drugačni.

Janoš Pečnik

Audi A3 35 TFSI
TEHNIČNI PODATKI
Motor štirivaljnik, 1498 ccm, turbo CO2 114 g/km Moč 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min Navor 180 Nm pri 1500 vrt./min Zmogljivosti 8,4 s do 100 km/h, 224 km/h Cena 31.900 evrov
+
vsestransko urejene vozne lastnosti
ergonomija in uporabniška izkušnja
udoben pogonski sklop
-
glasno podvozje na slabšem cestišču
močna konkurenca (tudi znotraj koncerna)
manjše težave s testnim primerkom
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta