Vrhunske sestavine

BMW M340i xDrive

Ta M Sport model je v običajni ponudbi serije 3 edini, ki ga poganja šestvaljnik. S serijskim štirikolesnim pogonom pa je po zmogljivostih za petami svetemu gralu BMW-jevega kataloga – M3

fotografije Janoš Pečnik

Zmogljivosti superlimuzin napredujejo neustavljivo in ob spremljanju predstavitve novega M3 me je že malo pekla glava. Modeli, kot je M340i, zato postajajo vedno bolj zanimivi. Že ti namreč ponujajo zmogljivosti, pri katerih moraš o popuščanju plina razmisliti še preden bi to zares hotel. Pri 374 konjih (275 kW) in 500 Nm največjega navora se to kaj hitro zgodi. Trilitrski bencinski šestvaljnik, ki ima tokrat eno turbopuhalo z dvojnim vhodom, je v zadnji različici občutno pridobil na moči in navoru in vsaj na papirju preskočil polnovredne M specialke iz še ne tako davne preteklosti, kot je E46 CSL. Koliko pravega M značaja pa premore M340i? Že serijska konfiguracija štirikolesnega pogona xDrive in osemstopenjskega samodejnega menjalnika Steptronic mi pove, da mora iti za določen kompromis.

V tako opremljeni trojki se počutiš kot buba v zapredku. Ta M Sport model sicer ponuja športen pridih, a vzdušje je predvsem lagodno, z izrazito “lounge” kvaliteto. Kot v udobni domači trenerki. Objem športnih sedežev je tesen in prijeten, vse ostalo pa tako zelo zadovoljujoče na otip in pogled. Udobno je tudi upravljanje s sistemom iDrive, ki ga posodabljajo brez oddaljevanja od osnovnega koncepta uporabniške izkušnje. Zaslona se ne dotikam prav pogosto, nepremagljiva pa mi je kombinacija starega dobrega vrtljivega stikala in futurističnih ukazov s kretnjami. Ob odličnem head-up zaslonu redko pogledam na grafiko instrumentnega zaslona, ki se je moje oči nekako ne morejo navaditi. Hitro pa so se navadile pravzaprav vsega ostalega – mislim, da je takšna trojka v M Sport opravi v BMW-jevi ponudbimed lepšimi. Spominja na najboljše čase bavarskega občutka za razmerja in oblikovne podrobnosti, ko pretirano izstopajoči elementi niso bili potrebni.

V notranjosti ponuja športen pridih, a vzdušje je predvsem lagodno, z izrazito “lounge” kvaliteto. Počutiš kot buba v zapredku.

Tisti, ki v vožnji iščete pristno in večplastno izkušnjo, boste ob pogledu na konfiguracijo skomignili. Pa vendar štirikolesni pogon ni tisti, ki bi absolutno prepovedal zabavo. V načinu Sport se razmerje pomakne nazaj, v načinu Sport Plus, ki DSC-ju zaveže eno roko (lahko pa se tudi popolnoma izklopi), pa je nato z lahkoto mogoče izsiliti tudi prekrmarjenje. Zaradi silovitosti podajanja moči in navora turbo motorja se tega sicer ne lotim lahkomiselno. Ko moji možgani proti izhodu iz zavoja zaznajo, da je potrebno popustiti in poravnati volan, pa me pri tem več kot odločno prehiti pogonski oprijem sprednjih koles in avto se s pomočjo serijskega M diferenciala z elektronsko zaporo izstreli iz ovinka. Kmaluugotovim, da je M340i le malce preresen za vragolije, vpletenost voznika pa ni prva prioriteta. Zato od tu naprej cenim kompromis in udobno dosegljivost njegovih norih zmogljivosti, v čemer se ta M Sport različica od polnopravnih M modelov tudi najbolj razlikuje.

Gre za avto, ki te od točke A do B v udobju pripelje bliskovito hitro, ne glede na razmere.

Samo omeniti, da gre za hiter avtomobil, bi bilo preveč enostavno. Že že, do 100 km/h pospeši v 4,4 sekundah, s čimer vsekakor pritegne pozornost. Kaj pa novi M3, če ne izbereš različice Competition? Hitrejši le dve desetinki! No ja, slišni del športnosti je pri M340i res kompromitiran – a motor je izjemen, jaz pa premlad, da bi jokal za BMW-jevimi atmosferci. Največji navor doseže pri 1.900 vrtljajih in od tam naprej se zdi, da se ne bo nikoli ustavil. Občutek pospeševanja pri nižjih hitrostih podkrepijo še kratka prestavna razmerja in hitro napredovanje skozi prve tri prestave, ki ti nekako nikoli ne pusti zadihati in zaužiti razpona vrtljajev. Vse to pa je potem potrebno postaviti v kontekst obstojnosti in neomajnosti, s katero M340i premaguje razdalje. Gre za avto, ki te od točke A do B v udobju pripelje bliskovito hitro, ne glede na razmere. Med najinim druženjem smo imeli dva snežena ter nekaj pošteno namočenih dni in M340i je imel vedno pripravljen odgovor. Že prvi dan testa sem sicer nergal, da krmiljenju nekako manjka življenja, povratne občutke pa duši še za moj okus predebel volanski obroč. A sem se hkrati spomnil, da mi je pravzaprav že od vsega začetka jasno, kje so meje oprijema na sprednji osi. Krmiljenje pa je ravno prav neposredno, da so hitre menjave smeri, ki jih M340i kar zajetnim 1.810 kg teže (jah, trojka ni več mali avto) z veseljem opravlja, dovolj intuitivne. Pri tem pa avto pri manjših premikih volana v sredinskem položaju ni nemiren – zahvaljujoč variabilnemu krmiljenju.

Podvozje je na čvrstejši strani spektra, kar boste opazili tudi tisti, ki prihajate iz podobno konfiguriranega predhodnika. A v načinu Comfort ni vožnja nikoli neudobna.
Oblika spominja na najboljše čase bavarskega občutka za razmerja in oblikovne podrobnosti, ko pretirano izstopajoči elementi niso bili potrebni.

V oddelku M so sicer imeli prste vmes tudi pri vzmetenju in blaženju. Podvozje je na čvrstejši strani spektra, kar boste opazili tudi tisti, ki prihajate iz podobno konfiguriranega predhodnika. A s prilagodljivim M blaženjem, nastavljenim v načinu Comfort, ni vožnja nikoli neudobna. Ob tem velja omeniti, da je bil testni primerek obut v le 18-palčni zimski set pnevmatik z razmeroma visokimi boki. Predvsem je pod dobrim nadzorom navpično gibanje koles, vožnja čez luknje in razpokan asfalt pa ne rešeta kabine.

Ta BMW mi bo v spominu ostal po norih zmogljivostih, ovitih v zajetno plast udobja. Ni avto, ki bi nagrajeval zahtevnega voznika in nikakor ne gre za “cenejši M3”, kot ga imenujejo nekateri. Tu sprejema kompromis. Lahko pa mu je udobna alternativa, ki je v raznolikosti resničnih razmer na koncu velikokrat še hitrejša opcija. Vseeno bi bilo zanimivo, če bi pri BMW-ju ponujali sproščeni 340i s popustljivejšim podvozjem za nekaj več udobja, ki bi M Sport modelu omogočil razvoj v smeri večje vpletenosti voznika. Sestavine za to so namreč vrhunske.

Janoš Pečnik

BMW M340i xDrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, turbo Moč 275 kW (374 KM) od 5500 do 6500 vrt./min Navor 500 Nm od 1900 do 5000 vrt./min 0-100 km/h 4,4 s Najvišja hitrost 250 km/h Teža 1.810 kg (152 kW/tono) Cena 71.000 evrov
+
izjemne zmogljivosti v vseh razmerah
počutje v notranjosti
svetla stan BMW-jevega oblikovanja
-
pograšam več vpletenosti voznika
4.5
EVO OCENA
EVO 090
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta