Korak naprej za elektriko?

Renault Zoe Edition One R135 L

Zoe želi v marsičem pokazati, da so električni avtomobili naredili velik korak naprej

fotografije Aleš Purgaj

Ampak – da kar takoj preidem k bistvu. V štajerski prestolnici je še zmeraj težko shajati z električnim avtomobilom – ali pa vsaj težje kot v marsikateri drugi manjši slovenski občini. Infrastruktura polnilnih mest je namreč še zmeraj zelo škrbasta. Na srečo je Zoe opremljen z 52-kilovatno baterijo, ki zmore zagotoviti tudi realnih 300 kilometrov vožnje. No, nekaj manj pri avtocestni in nekaj več pri mestni vožnji.

Zoe sem bil primoran polniti tudi na domači vtičnici, kar je seveda dolgotrajni postopek, saj je to za slabih 40 kilovatov energije trajalo 20 ur. Le dokaz več, da so ob vikih in krikih politike o nujnosti avtomobilske elektrifikacije avtomobilski proizvajalci svojo nalogo opravili, elektrodistributerji, ki so pri nas odgovorni politični eliti, pa žal ne.

Zoe je v drugi generaciji manj sprememb doživel navzven, več pa v notranjosti in pri pogonu.

Sicer je Zoe prijetno poskočen avtomobil, kar mu v drugi generaciji zagotavlja zmogljivejši elektromotor moči 100 kW (136 KM). Kljub zgolj 404 dolžinskim centimetrom pa tehta več kot tono in pol, torej po teži sodi med mestne in primestne avtomobile. Največ hvaležnosti bo zagotovo izkazal denarnici tistih, ki dnevno migrirajo do nekaj deset kilometrov oddaljene službe. V tem primeru bo višjo ceno z nižjim stroškom električne energije na prevožen kilometer opravičil v nekaj letih.

Za volanom kaže smernice malega križanca, saj je položaj sedenja nekoliko višji. Predvsem pa razveseljuje z lahkotnostjo in okretnostjo. Kljub temu, da zmore 245 Nm navora na prednjih kolesih, se ta ne zavrtijo v prazno že ob najmanjšem dotiku stopalke plina, pardon, elektrike, kot je to značilno za nekatere električne avtomobile. Z vklopom pospešene regeneracije je mestna vožnja brez uporabe pedala zavore udobna, saj v tem primeru zavira odločno, a ne tako nasilno kot nekateri izmed konkurentov (če imajo enostopenjsko nastavitev). 

Počutje za volanom je prijetno, še posebej v urbanih naseljih.

Sodobnost kaže tudi z desetpalčnim digitaliziranim zaslonom instrumentne plošče ter 9,3-palčnim zaslonom na osrednji konzoli, ki je z menijem v slovenskem jeziku tudi zelo odziven. Sicer ne manjkajo niti številni varnostni sistemi, nekaj jih je na voljo tudi za doplačilo – kljub temu, da paket opreme Edition One premore najdaljši spisek med ponujenimi. Serijsko tako ponuja 22-kilovatni polnilnik za izmenični tok, za dodatnega tisočaka pa je nedvomno dobrodošel 50-kilovatni, ki 80 odstotkov baterije napolni že v dobri uri. A seveda zgolj na ustrezno močni polnilnici. Pri Renaultu namreč ponujajo najem baterije ali pa njen odkup, razlika v ceni brez odštetih državnih subvencij pa znaša osem tisočakov in pol.

Sebastijan Zorenč

Renault Zoe Edition One R135 L
TEHNIČNI PODATKI
Motor elektromotor CO2 0 g/km Moč 100 kW (136 KM) pri 4.500 vrt./min Navor 245 Nm od 1.500 do 3.600 vrt./min Zmogljivosti 9,5 s (0-100 km/h), 140 km/h Teža 1.624 kg (62 kW/tono) Cena 30.090 EUR (v primeru najema akumulatorjev)
+
uporabnost v mestu
zmogljivost baterije
-
še zmeraj načrtovanje poti in povezanega polnjenja
4
EVO OCENA
EVO 090
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta