Zoe želi v marsičem pokazati, da so električni avtomobili naredili velik korak naprej
fotografije Aleš Purgaj
Ampak – da kar takoj preidem k bistvu. V štajerski prestolnici je še zmeraj težko shajati z električnim avtomobilom – ali pa vsaj težje kot v marsikateri drugi manjši slovenski občini. Infrastruktura polnilnih mest je namreč še zmeraj zelo škrbasta. Na srečo je Zoe opremljen z 52-kilovatno baterijo, ki zmore zagotoviti tudi realnih 300 kilometrov vožnje. No, nekaj manj pri avtocestni in nekaj več pri mestni vožnji.
Zoe sem bil primoran polniti tudi na domači vtičnici, kar je seveda dolgotrajni postopek, saj je to za slabih 40 kilovatov energije trajalo 20 ur. Le dokaz več, da so ob vikih in krikih politike o nujnosti avtomobilske elektrifikacije avtomobilski proizvajalci svojo nalogo opravili, elektrodistributerji, ki so pri nas odgovorni politični eliti, pa žal ne.


Sicer je Zoe prijetno poskočen avtomobil, kar mu v drugi generaciji zagotavlja zmogljivejši elektromotor moči 100 kW (136 KM). Kljub zgolj 404 dolžinskim centimetrom pa tehta več kot tono in pol, torej po teži sodi med mestne in primestne avtomobile. Največ hvaležnosti bo zagotovo izkazal denarnici tistih, ki dnevno migrirajo do nekaj deset kilometrov oddaljene službe. V tem primeru bo višjo ceno z nižjim stroškom električne energije na prevožen kilometer opravičil v nekaj letih.
Za volanom kaže smernice malega križanca, saj je položaj sedenja nekoliko višji. Predvsem pa razveseljuje z lahkotnostjo in okretnostjo. Kljub temu, da zmore 245 Nm navora na prednjih kolesih, se ta ne zavrtijo v prazno že ob najmanjšem dotiku stopalke plina, pardon, elektrike, kot je to značilno za nekatere električne avtomobile. Z vklopom pospešene regeneracije je mestna vožnja brez uporabe pedala zavore udobna, saj v tem primeru zavira odločno, a ne tako nasilno kot nekateri izmed konkurentov (če imajo enostopenjsko nastavitev).

Sodobnost kaže tudi z desetpalčnim digitaliziranim zaslonom instrumentne plošče ter 9,3-palčnim zaslonom na osrednji konzoli, ki je z menijem v slovenskem jeziku tudi zelo odziven. Sicer ne manjkajo niti številni varnostni sistemi, nekaj jih je na voljo tudi za doplačilo – kljub temu, da paket opreme Edition One premore najdaljši spisek med ponujenimi. Serijsko tako ponuja 22-kilovatni polnilnik za izmenični tok, za dodatnega tisočaka pa je nedvomno dobrodošel 50-kilovatni, ki 80 odstotkov baterije napolni že v dobri uri. A seveda zgolj na ustrezno močni polnilnici. Pri Renaultu namreč ponujajo najem baterije ali pa njen odkup, razlika v ceni brez odštetih državnih subvencij pa znaša osem tisočakov in pol.
Sebastijan Zorenč