Je Mercedes razreda S lahko še bolj – “S-ovski”?

Več kot pet metrov Mercedesove elegance, udobja in navdušujoče tehnologije smo dočakali tudi pri nas

Predstaviti novi razred S je nehvaležna naloga. Admiralski Mercedes je namreč vedno prežet s kupom novosti in prav takšen je v sedmi generaciji na voljo tudi pri nas. V dveh dolžinah in (sprva) s štirimi motorji, poleti pa se bodo ponudbi pridružili še V8, priključni hibrid in najprestižnejša različica Maybach. In če najprej pogledate tale črn 400 d (243 kW) s podaljšano medosno razdaljo na fotografiji, ki smo ga lahko na kratko že preizkusili, lahko vidite, da je S tokrat eleganten, kot še nikoli doslej. Oblika – predvsem značilna izrazito dolga bočna linija – je prečiščena, kljuke se skrijejo v karoserijo, podrobnosti so osvežene in izostrene. No ja, vse to le še poudarja njegovo dolžino – 5,18 metra oziroma 5,29 metra pri različici s podaljšano medosno razdaljo. Hkrati pa je S prvič na voljo z dvema stopnjama krmiljenja zadnjih koles, kar obračalni krog skrajša za skoraj dva metra.

Tudi vožnja na novi generaciji aktivnega podvozja E-Active Body Control z zračnim vzmetenjem AIRMATIC je bolj “S-ovsko” udobna kot kadarkoli doslej. In to kljub vsemu, kar se dogaja okoli voznika, saj so bili tokrat pri Mercedesu zares drzni in so novo limuzino več kot temeljito digitalizirali. Osrednji zaslon, ki je skupaj z novo generacijo sistema MBUX pospravil večino preostalih stikal, je sedaj postavljen navpično. Voznikov zaslon deluje v 3D načinu, ki navidezno razdeli ravni informacij, projicirni zaslon pa navigacijske napotke daje z uporabo koncepta navidezne resničnosti. Upravljanje je sedaj mogoče tudi z gestami, to pa ne velja le za multimedijo, pač pa tudi za nastavljanje stranskih ogledal, zapiranje vrat ali pospravljanje zadnjega senčnika, na primer. Tudi z zadnjih sedežev. Tu je zopet glasovno upravljanje, pa ne le funkcij avtomobila, pač pa tudi pametnih naprav doma, sistem pa ve celo, s katerega sedeža prihaja ukaz. Sicer pa je tudi v notranjosti vse izjemno elegantno – kot se v S-u pač spodobi, tokrat nekoliko bolj minimalistično in z nekaterimi zanimivimi podrobnostmi (poglejte zračnike) tudi bolj ekstravagantno.

A ne glede na navdušujočo infozabavno tehnologijo so v Mercedesu S še vedno sedeži tisti, pod katerimi bomo potegnili debelejšo črto. Prilagajati jih je mogoče s pomočjo kar 18 motorčkov, ponujajo 10 masažnih programov, v naslonih za glavo so zvočniki Burmesterjevega audio sistema, glasbo pa je mogoče skozi sedeže tudi čutiti (zopet nova dimenzija, tokrat 4D!).

Carglass

Pri uvozniku za Slovenijo so novih limuzin do predstavitve prodali že 20, cene se pričnejo pri 109.900 evrih za 210 kW dizelski S 350 d, najdražji model na ceniku pa je trenutno 320 kW bencinski S 500 s podaljšano medosno razdaljo in štirikolesnim pogonom (140.900 evrov).