Mini navade, maxi razvade

MINI Cooper S ALL4 Countryman

Minijev prostorni izletnik je v preteklem letu dobil kanček svežine. Koliko obljub o dinamičnosti pa zmore uresničiti Cooper S?

fotografije Janoš Pečnik

Kako velik je lahko Mini, da sploh še izgleda podoben – Miniju? No ja, podaljšan Mini z imenom Countryman je obstajal že v šestdesetih, njegov sodobnik pa te meje dodobra preizkuša. V drugi generaciji je še zrasel, a je tudi nižji in prijetnejši na oko, ob lanskoletni osvežitvi pa so nato oblikovalci naredili še nekaj majhnih, učinkovitih sprememb. Dobil je ličnejšo masko, posodobljene sprednje luči, še najlažje pa ga boste prepoznali po zadnjih, ki poudarjajo njegovo poreklo in so sedaj spomin na brexit …

Oblikovna zanimivost je še vedno njegova svetla točka tudi v notranjosti z otipljivimi kvalitetami. Od kromiranih stikal, ki jih tako rad pritiskam, do nepogrešljivega kroga na sredinski konzoli, v katerem zaslon infozabavnega sistema obkroža svetlobna nit, obarvana glede na dogajanje v vozilu. Okrogel voznikov merilnik se lahko sedaj nadomesti z minimalistično digitalizirano instrumentno ploščo, ki voznika ne preplavi z grafikami in prikazi. Skupek solidnih občutkov dobro izdelane notranjosti s športnim volanskim obročem, za katerega je užitek poprijeti, me hitro osvoji. S svojim pristopom pa je Mini tu tako samozavesten, da takoj posvojiš tudi njegovo drugačnost. V najbolj začinjenem paketu opreme chilli je počutje med drugim oplemeniteno z usnjenimi sedeži in poudarki v barvi ječmenovega sladu, ki ponujajo ščepec britanske aristokratske imenitnosti. Sprednja sedeža se zdita majhna, a je sedenje dobro – vsaj za ljudi s povprečno postavo. No ja, preden vprašate – polnjenje Minija s tovrstnimi “sladkorčki” dvigne ceno proti 60 tisočakom, ni pa eden tistih avtomobilov, ki varčevanje pri opremi dobro prenašajo.

Je pa Countryman zares prostoren Mini. Ima lahko dostopno zadnjo klop, kjer se niti odrasli ne bodo počutili utesnjeno, ter razmeroma zadovoljivih 450 litrov prostora v prtljažniku. Dovolj pestra je tudi ponudba pogonov, saj ga lahko dobite z enakim priključnim hibridnim sklopom, kot BMW-jeva X1 in X2, medtem ko je Cooper S z bencinskim dvolitrskim štirivaljnikom v ponudbi stopničko pod njim. Oznaka Cooper S pri Miniju sicer že obljublja športnost. Le poglejte te vzdolžne “hitre” črte na pokrovu motorja, to prinaša veliko odgovornost! Vedeti morate, da Countryman s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom pri 1.645 kilogramih ni več prav lahek voz. Motor je živ, odziven, prožen, ves navor je uporabno dosegljiv že pri 1.350 vrtljajih, zato se odločno spopada s težo, a 178 “konj” (131 kW) in 280 Nm največjega navora je pač premalo za popolno uresničitev obljube o športnosti. Sicer pa vsekakor živahno, z zanesljivo delujočim menjalnikom pa predvsem udobno!

Okrogel voznikov merilnik se lahko sedaj nadomesti z minimalistično digitalizirano instrumentno ploščo.

Odgovoriti je potrebno tudi na vprašanje, koliko tiste prepoznavne Minijeve vozne izkušnje premore križanec, ki je 15 cm višji in kar pol metra daljši od trivratnega Minija? Odgovor je – precej! Medosna razdalja se primerja z Range Roverjem Evoqeom in je daljša od Volva XC40, na primer, a v Countrymanu se sedi nižje kot v omenjenih modelih, izza volana se zdi kompakten, niti ne SUV-jevski. Ja, zna biti zabaven, z neposrednim volanskim mehanizmom gre v zavoj zares po minijevsko. Tudi pogled čez pokrov motorja je pri tem poseben in prav prisrčno je videti, kako se pokončen sprednji del avtomobila odziva na moje premike dobro obteženega volana. No ja, prepriča tudi z oprijemom, se pa lahko sistem za nadzor oprijema pri lahkomiselnem pospeševanju iz zavoja hitro vmeša in tudi pri vstopu v zavoj za popuščanje sprednje osi niti ni potrebno izrazito pretiravati. Težo je pač – čutiti, ampak podvozje dobro preprečuje nagibanje karoserije. Navsezadnje je tudi precej čvrsto, zato pride prilagodljivost blaženja (528 evrov) kar prav. Pravzaprav velikokrat vozim tako, da v športnejši način prestavim le pogon, blaženje pa pustim v udobnejšem.

V vožnji je zrel in vsestransko prepričljiv. Zna biti tudi zabaven, z neposrednim volanskim mehanizmom gre v zavoj res po minijevsko.

Beseda, ki najbolje povzame vozne značilnosti Countrymana, je zrelost. In ta je opazna tudi v udobju vsakodnevne vožnje, vendar pod pogojem hitrostne omejitve. Nekje pri 110 km/h se v zvočno kuliso namreč prikrade piš vetra okoli ogledal in sprednjih stebričkov. Dovolj očitno, da povišam glasnost predvajane glasbe, ki se kljub odličnemu Harman Kardonovemu sistemu zaradi hrupa potem še vedno sliši malce kompromitirano. In ravno boljša zvočna izoliranost je tista, ki Contrymanu manjka do oznake prepričljivega avtocestnega potovalnika, saj je lahko na nekaterih podlagah malenkost hrupno tudi podvozje.

Mini sodi v tisti del avtomobilističnega spektra, kjer še diši po romantiki. Že zaradi njegove zmerne hudomušnosti se lahko zdi, da bi se za isto ceno dalo dobiti resnejšega križanca. A če premijska cena ustreza vaši denarnici, se do odločitve za nakup enostavno pride tudi po racionalnejši poti. Več kot zanimiv bo tistim, ki se počutite preveč navdahnjeno, da bi brskali le po katalogih nemške trojice, obenem pa iščete dovršeno vozno dinamiko in potrebujete tisto malo več prostora in uporabnosti. Z BMW-jevim X2, na primer, nagovarjata podobne kupce in si ob tem delita tudi veliko tehnologije. Pa nisem prepričan, da bi se odločil za bavarca …

Janoš Pečnik

MINI Cooper S ALL4 Countryman
TEHNIČNI PODATKI
Motor bencinski štirivaljnik, 1.998 cm, turbo CO2 142g/km Moč 131 kW (178 KM) pri 4.750 vrt./min Navor 280 Nm od 1.350 do 4.200 vrt./min Zmogljivosti 7,3 s (0-100 km/h), 222 km/h Teža 1.570 kg (83 kW/tono) Cena 38.141 evrov
+
dovršena in zabavna vozna izkušnja
motor in menjalnik
zanimiv za uporabo
-
hrup vetra pri višjih hitrostih
prtljažnik med konkurenco ni največji
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta