Ljudski “sleeper”

Škoda Octavia Combi RS

Cenovno dosegljivi športni kombi se vrača v svoji četrti generaciji, tokrat s pogonskim sklopom Golfa GTI osme generacije

Debata o tem, kateri avto je izvirni “sleeper”, teče že generacije in bo tako tudi v prihodnje. To so torej tisti hitri avtomobili, ki izginejo pod radarjem. Avtomobili, ki se pomešajo med množico. Avtomobili, ki se od točke A do B pripeljejo neopaženi in so anonimni v očeh vseh, razen tistih, ki opazijo malenkost poudarjene blatnike, morda dodaten zaključek izpuha ter kolesa, ki so kakšen palec ali dva večja od tistih, ki bi jih sicer našli na običajnih različicah tega modela.

Naši predniki so prisostvovali vzponu BMW-jevega M5 E34 kot ultimativnega “sleeperja”, medtem ko so Mercedes 500E izbrali tisti, ki so si želeli avto, ki je iz Stuttgarta prišel preko Weissacha namesto ročno narejenega izdelka iz Garchinga, ki je svojo pot pričel v Münchnu. Lancia Thema 8.32? Seveda, katerikoli avtomobil, ki korenine deli s Saabom 9000 in je nekje vmes pridobil Ferrarijev V8, je kandidat za status “sleeperja”. Jaguar XJR? Je kdaj obstajal večji nasilnež, ki nosi kravato? Celo Audijeve zgodnje generacije S4 in S6 padejo v te kriterije – preden so pričele piti preveč proteinskih napitkov in začele preživljati čas pred ogledalom v fitnesu.

Kako si lahko Škoda Octavia RS prisluži svoje mesto v takšni imenitni družbi? V naši reviji se pojavlja zato, ker smo v uredništvu privrženci te “ne povsem športne” limuzine oz. kombija že od vsega začetka – od leta 2001. Mešanica pogonskega sklopa Golfa GTI z daljšim medosjem in ureditvijo podvozja, ki je nekje med Volkswagnovo ikono in Audijevimi čvrsteje nastavljenimi S modeli, ugaja tistim, ki vedo kaj iščejo. Za ostale pa je samo še ena Škoda in že zaradi tega je po definiciji popoln “sleeper”.

Octavia RS se v svoji četrti generaciji ne oddaljuje od preverjenega recepta, ki so ga v zadnjih dvajsetih letih spisale njene predhodnice. Zato se ne trudi biti nekaj, kar pač ni, ampak ohranja svojo vsestransko naravo zmogljivega avtomobila, ki je pripravljen na vse. Za tiste torej, ki nimamo možnosti oziroma razpoložljivih sredstev za vzdrževanje flote avtomobilov, ki ugajajo zahtevnemu vozniku.

Platformo si še vedno deli z Golfom (tokrat osme generacije) in tudi tokrat ima prej konzervativno, kot radikalno podobo. Oblikovne elemente si deli s Scalo in Superbom, tu in tam pa je okrašena s kakšnim športnim dodatkom – črnimi podrobnostmi, obveznimi dvojnimi zaključki izpušnih cevi in primerno večjimi platišči in pnevmatikami.

RS je še naprej na voljo v limuzinski ali pa – kot v tem primeru – kombijevski obliki.

Octavia RS še naprej uporablja GTI-jev dvolitrski prisilno polnjeni motor z oznako EA888 – to ni skrivnost, ki bi jo poznali le Volkswagnovi poznavalci. V ponudbi pogonskih sklopov je torej na voljo ta 180-kilovatna (245 KM) enota s samodejnim menjalnikom DSG in sprednjim pogonom ter 147-kilovatna (200 KM) dizelska različica, ki jo je mogoče dobiti s štirikolesnim pogonom. Pridružila pa sta se jima tudi že 180-kilovatni (245 KM) priključni hibrid in bencinska različica z ročnim menjalnikom, ki do 100 km/h pospeši v 6,8 sekundah – desetinko počasneje od različice z DSG menjalnikom.

Medtem ko je EA888 zanesljiv motor, ki je prepričljiv že s tovarniškimi nastavitvami, pri tem pa omogoča neskončne možnosti za predelovalce, pa ga ne moremo označiti ravno kot karakternega. Pač ne gre za motor, zaradi katerega bi zgodaj vstal iz postelje. Najočitnejša izboljšava, ki smo jo opazili že v Golfu GTI, pa je širše območje največjega navora – ta je največji v intervalu 2.700 vrtljajev, dovoljuje pa enakomernejše pospeševanje in mirnejši prehod, ko zadeve enkrat prevzame moč. Sedemstopenjski DSG in ta motor morda nista najprimernejši par, a pri Škodi so se očitno trudili s programsko prilagoditvijo menjalnika karakteristikam motorja.

Nova Octavia ima novo notranjost, RS pa veliko alkantare in ogljikovih vlaken; voznikov sedež je previsok.

Naš testni avtomobil ima dinamično uravnavanje podvozja (DCC, 779 evrov doplačila) – ta nadomesti pasivno blaženje, ki ga sicer še nismo preizkusili. DCC v tem primeru ne ponuja cele vrste nastavitev, kot novi Golf GTI, na voljo pa sta enostavni nastavitvi Comfort in Sport. Prva je malce premehka za hitro vožnjo, druga pa prečvrsta za tiste vmesne trenutke, ko cesta ni zanimiva. To pomeni, da boste 10-palčni zaslon na dotik pogosto uporabljali za preklapljanje med obema nastavitvama, saj čvrstejša nastavitev ponuja toliko boljši nadzor karoserije, da je to smiselno početi.

V notranjosti prevladujejo lepo vpeljani in pomirjujoče okusno izbrani karbonski elementi, večje plastične površine, ki so ponekod presenetljivo trde, pa razbija alkantara. Edino pripombo imam za sedež, ki se ne spusti dovolj nizko in se zdi, kot da te bo zvrnil iz avtomobila.

Vse, kar sem napisal, lahko zveni, kot da je Octavia nezanimiva, a to ne bi moglo biti dlje od resnice, saj ostaja eden najcenejših vstopnih športnih avtomobilov. Ponuja vse, kar bi pričakoval od Octavie RS. To pa pomeni, da gre za zelo prepričljiv avtomobil.

Stuart Gallagher

Škoda Octavia Combi RS
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1984 ccm, prisilno polnjenje CO2 156 g/km Moč 180 kW (245 KM) od 5.000 do 6.500 vrt./min Navor 370 Nm od 1.600 do 4.300 vrt./min Teža 1.501 kg (120 kW/tono) Zmogljivosti 6,7 (0-100 km/h), 250 km/h Osnovna cena 32.692 evrov
+
zmogljiv ljudski "sleeper"
-
Volkswagnovemu motorju manjka karakterja
previsoko sedenje
4
EVO OCENA
EVO 093
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta