Občutne spremembe?

Subaru XV 2.0i e-BOXER

Robustnejšo in višjo različico Impreze, ki pri Subaruju nastopa kot samostojen model z oznako XV, so za novo modelno leto nekoliko osvežili

fotografije Janoš Pečnik

Ampak res malenkostno, saj boste morali za opažanje sprememb na sprednji maski pobližje pomeriti oba avtomobila. Ob tem so predstavili novi barvi karoserije, oblika pa vendarle ni poglavitni izziv, s katerim se soočajo pri Subaruju. Pomembnejši problem ponudbe pogonskih sklopov so v letu 2019 deloma naslovili s pogonskim sklopom e-BOXER – blago elektrifikacijo 2-litrskega bokserskega motorja, ki ima v ohišju menjalnika 12,3 kW e-motor. Ta z dodatnimi 66 Nm navora prinaša nekaj krvavo potrebne odzivnosti pri nižjih hitrostih. A pet tisočakov doplačila in 110 kW moči kupcu še vedno ne zagotovi povsem prepričljivega pogona.

Takšen XV e-BOXER se s pomočjo električnega navora res občutno bolje požene z mesta kot šibkejša različica z 1,6-litrskim motorjem. Še vedno pa je potrebnega nekaj privajanja s stopalko za plin, saj ob neučakanem pritisku brezstopenjski CVT menjalnik Lineartronic išče razmeroma skromen največji navor bencinskega motorja (194 Nm), ki je na voljo šele pri 4.000 vrtljajih na minuto. Rezultat pa je precej prilagajanja vrtljajev in glasnega vrtenja motorja. Tega se boste do neke mere navadili tudi z uporabo obvolanskih ročic, s katerimi je mogoče vplivati na delovanje sicer udobnega menjalnika, ki sedaj nekoliko bolje deluje tudi ob zaviranju, ko SI-DRIVE prestaviš v Sport. Težko pa je kaj storiti pri (obljubljeno nižji) porabi goriva, ki se je na testu ustalila pri težko sprejemljivih 8,9 l/100 km.

Čeprav nekatere težave ostajajo, pa izboljšave razveseljujejo, saj gre v primeru XV-ja za precej posebnega in zares solidnega križanca. Z oddaljenosto od tal (22 centimetrov) ne prekaša le konkurence, ampak se lahko meri z avtomobili, ki imajo precej očitnejše terenske ambicije in se zato nikakor ne ustraši brezpotij. Navsezadnje ima tudi simetrični štirikolesni pogon z aktivnim razporejanjem navora. Hkrati je na asfaltni podlagi udoben in uglajen, nagibanje karoserije je dobro nadzorovano, občutki pri upravljanju z njim so solidni, nekoliko pa zmoti le glasnost pnevmatik pri višjih hitrostih.

V notranjosti bi že bil čas za kakšno osvežitev, sicer pa je počutje ob robustni zasnovi in kvalitetnih materalih še vedno dobro.

V robustno zasnovani notranjosti s kvalitetnimi uporabljenimi materiali je počutje še vedno dobro (še posebej z opremo Premium), zagotovo pa je že čas, da bi pri Subaruju XV-ju dodali še kaj več kot le dodatno stopnjo načina X-mode za vožnjo v najzahtevnejših razmerah ter bolje povezali upravljanje prikazov na treh različnih zaslonih.

Janoš Pečnik

Subaru XV 2.0i e-BOXER
TEHNIČNI PODATKI
Motor bokserski štirivaljnik, 1.995 ccm + e-motor CO2 180 g/km Moč 110 kW (150 KM) od 5.600 do 6000 vrt./min Navor 194 Nm pri 4.000 vrt./min + 66 Nm (e-motor) Zmogljivosti 10,7 s (0-100 km/h), 193 km/h Teža 1.554 kg Osnovna cena 32,990 evrov
+
robusten in uporaben na različnih podlagah
solidno podvozje
-
še vedno malenkost težaven pogonski sklop
komaj opazna osvežitev
3.5
EVO OCENA
EVO 090
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta