Če bi Porsche naredil štirivratni 911 GT3 RS …

Alfa Romeo Giulia GTAm

Alfa Romeo Giulia GTAm je eden najekstremnejših sodobnih avtomobilov italijanske tovarne. Lahko rečem, da tudi eden najboljših

Štirivratni avtomobili za track day dogodke so eni največjih oksimoronov v svetu avtomobilizmu. Vsa teža in kompleksnost običajnega štirivratnega avtomobila, združena z natančnostjo in osredotočenostjo, ki je potrebna za preobrazbo v zmogljiv avtomobil, za katerega ni bil ta nikoli namenjen. Verjetno jih je tudi zato tako malo.

Giula GTAm je bila narejena ob 110-letnici italijanske znamke (obstaja tudi malenkost manj skrajna različica GTA, skupaj jih bodo izdelali 500) je ultimativna različica Giulie Quadrifoglio, ki so jo razvili s pomočjo vetrovnika ekipe Formule 1 in njenih voznikov. To pomeni, da je avtomobil slavljenje aerodinamičnih elementov, izstopajočih kolesnih odprtin in zelo oprijemljivih pnevmatik. Skratka, to je primerek italijanske norosti/genialnosti (izberite sami).

Narejena je torej na osnovi modela Quadrifoglio, ki je med vodilnimi v svojem razredu, z namenom izboljšati prav vse dejavnike zmogljivosti in to z veseljem potrjujem. Po času je morda le malo hitrejša, dodatna plast podrobnih povratnih informacij, občutek povezanosti, ki ga imaš za volanom in prilagodljivost podvozja pa GTAm naredijo enega najzanimivejših avtomobilov, ki smo jih vozili v zadnjem času.

Prirast moči se morda ne more primerjati z novo agresivnostjo oblike, a 2,9-litrskemu dvojno prisilno polnjenemu V6 motorju so namenili več kot le posodobljen ECU. V motorju so novi, lažji povezovalni drogovi z novimi hladilnimi šobami za valje, novim hladilnikom olja in turbopuhaloma, ki se vrtita hitreje. Tu je tudi Akrapovičev izpušni sistem, žal pa novi filter trdnih delcev duši obogateno zvočno kuliso.

Spremembe z dodatnimi 30-imi prinašajo skupaj 540 konjskih moči (397 kW), navor pa ostaja pri 600 Nm, tako da lahko osemstopenjski samodejni menjalnik in zadnji diferencial mirno dihata. Do 100 km/h tako GTAm pospeši v 3,6 sekundah.

Začnimo pri karoseriji, ki se poslužuje ogljikovih vlaken in aluminija, kjer je to le mogoče. Zadnja okna so plastična. Spredaj in zadaj so nameščeni nastavljivi aerodinamični elementi, ki ti omogočajo več kot dvakrat več potisne sile v primerjavi z Giulio Quadrifoglio.

V sprednjih odbijačih so večje odprtine – za boljše hlajenje zavor in motorja, pa tudi za upravljanje zraka za elemente na dnu, proti katerim zrak usmerja prilagodljivi razdelilnik. Širše kolesne odprtine spredaj omogočajo 25 mm širši kolotek, medtem ko je zadaj omogočen 50 mm širši kolotek. Karbonska stranska krilca na sprednjem odbijaču odvajajo vrtinčen zrak stran od kolotekov, zadnje krilce je nastavljivo v treh različnih položajih, zadnji difuzor je radikalnejši. Pod avtomobilom potekajo zelo podrobno oblikovane aerodinamične žile.

Avto je nekoliko nižji, zaradi 40 kg manjše teže so nekoliko lažje tudi vzmeti, prilagodljivi blažilci pa ponastavljeni – skupaj z razmerjem volanskega mehanizma. Na avtomobilu so nova kovana platišča iz litine s sredinsko zaporno matico, pnevmatike za GTAm so razvili pri Michelinu (Cup 2), karbonsko keramični zavorni paket pa je prispeval Brembo.

V različici GTAm ni zadnjih sedežev, zato pa je tu zajetna varnostna kletka in prostor za odlaganje čelad. Spredaj sta odlična školjkasta Sparcova sedeža, ki ob običajnem varnostnem pasu ponujata tudi možnost pripetja z večtočkovnim varnostnim pasom.

Predstavljajte si že tako navdušujočo Giulio Quadrifoglio in posvetite nepredstavljivo veliko pozornosti prav vsakemu ključnemu elementu avtomobila, zaradi katerih izstopa in je čudovita, prekipevajoča in vznemirljiva športna limuzina za zahtevne voznike.

To je tudi avtomobil, ki je hkrati boleče lep in grozeče brutalen. Aerodinamični elementi se z Giuliinimi oblinami zlivajo s povezanostjo, ki bo utišala najbolj cinične opazovalce, ko bodo GTAm prvič videli. Medtem ko podobni avtomobili z aerodinamičnimi elementi včasih izgledajo kot iz risanke, karikature resničnih avtomobilov, pa so Alfini oblikovalci dokazali, da vetrovniki in aerodinamika nujno ne uničita oblike avtomobile do mere, da bi ta izgledal, kot da je nastal v “avtoklavu”.

Notranjost te privabi na podoben način kot tista v modelu Quadrifoglio, dokler ne pošpegaš v ogledalo in opaziš kletko ali pa povlečeš dirkaški trakec, s katerim zapreš vrata. Potem se igraš s pasovi, pritisneš zavoro, zaženeš 2,9-litrski V6 z gumbom na volanu in si kar malenkost presenečen kako tih je – zaradi ostrih emisijskih zahtev.

A brez skrbi, saj so po 20 kilometrih tekočine v motorju in oprijemljive Cup 2 pnevmatike segrete, GTAm pa zagrabi tvoje čute takoj, ko imaš na cesti nekaj prostora sam zase.

Motor se odziva kot petarda, še posebej v načinu race, menjave prestav pa so tako ostre, da ne moreš pomežikniti tako hitro potem, ko potegneš obvolansko ročico. Ta pogonski sklop ostaja kombinacija, ki zasvaja. Takšna, ki zna mešati koktejl navora in moči tako, kot to počnejo najboljši. Včasih v nižjih prestavah zmanjka vrtljajev hitreje, kot si pričakoval. Obratno velja v višjih, ko pričakuješ tisith zadnjih nekaj 100 vrtljajev. A pritožba je minimalna, na plan pa privre le zaradi visoke kvalitete celotnega paketa.

Potem prispeš do najzanimivejših odsekov asfalta, ki se zvijajo in spuščajo, zahtevajo, da se hitrosti znebiš enako hitro, kot si jo nabral. Občutek na stopalki velikih keramičnih Brembovih zavor je izboljšan v primerjavi z različico Quadrifoglio. Takojšnje grabljenje zavor je zamenjala prefinjenost. Pojemek pa je tako močan, da se ti splača zapeti večtočkovni pas. Na dirkališču moraš imeti nogo iz svinca, da prožiš ABS in se pnevmatike pričnejo pritoževati. Ne glede na število krogov in zaviranj pa ni sledu o pojemanju zavorne moči.

Michelinove pnevmatike ponujajo za razred boljši oprijem tudi v primerjavi s super oprijemljivimi Pirellijevimi P Zero Corsa. V kombinaciji s hitrejšim krmiljenjem tako lepo enakomerno zavije proti vrhu zavoja. Sprednja os pa je v ovinek povsem v skladu z mirnostjo tvojih rok na volanu. To ti dovoljuje zgodnje dodajanje plina in zanašanje na oprijem pnevmatik na izhodu iz zavoja.

V počasnejših zavojih lahko prekrmarjenje rešuješ z zmernim popravljanjem volana, da bi se izognil pretiranemu vrtenju v prazno in preveč obremenil diferencial. Z naraščanjem hitrosti narašča tudi samozavest, ki ti dovoljuje nadaljnje stopnjevanje tempa, tudi znotraj meja oprijema pa je takšna vožnja zelo nagrajujoča s smislu povratnih informacij in povezanosti. GTAm igra tvojo najljubšo pesem. Je avto, ki te sili k razmišljanju in predvidevanju. Vabi te k mirnemu in natančnemu ravnanju in ni avto, ki bi želel, da ga v ovinek postaviš kot kakšno reli specialko in čakaš, kaj se bo zgodilo.

Na tej zabavi je sicer udeležen en “partibrejker”, in to je zadnji diferencial. Ta je ahilova tetiva Giulie Quadrifoglio in nenavadno je, da na tej najekstremnejši Alfi vseh časov tega niso uredili. Problem je paničnost, s katero reagira, ko voziš resnično hitro. Začne se z dovoljevanjem notranjemu kolesu, da se vrti v prazno in troši navor, moč in gumo, medtem ko diferencial čaka na računalnik, da izračuna vse potrebno. Ko se to zgodi, pa si morda že na koncu zavoja. Sklopke v diferencialu se medtem segrevajo in segrevajo vse dokler ne spustijo duše in zahtevajo 20 minut odmora za hlajenje v garaži. Ta problem je bil precej bolj izrazit na dirkališču, ko se je Giulia nastavljala objektivu, kot na cesti. Ampak seveda, prodajajo jo kot avto za dirkališče …

Pa vendarle me je redkokateri avtomobil nasmejal tako, kot me je GTAm. Je tip avtomobila, ki ga je vedno težje ekonomsko upravičevati v današnjem svetu lovljenja električnih bonus točk. A Giulia GTAm je ena tistih avtomobilov za zahtevne voznika, ki te prepriča v vožnjo zaradi vožnje same, hkrati pa ne zahteva potovanja s svetlobno hitrostjo, da bi jo zaužil. Draga, a vznemirljiva, nepomembna, a neustavljivo privlačna. Enostavno prekrasna.

Stuart Gallagher

Alfa Romeo Giulia GTAm
TEHNIČNI PODATKI
Motor V6, 2.891 ccm, dvojno prisilno polnjenje Moč 397 kW (540 KM) pri 6.500 vrt./min Navor 600 Nm od 2.500 do 5.500 vrt./min Teža 1.580 kg Razmerje teže in moči 251 kW na tono 0–100 km/h 3,6 s Hitrost 290 km/h Cena cca 182.000 EUR
+
širina zmogljivosti s primerno stopnjo vznemirljivosti
-
GT3 je cenejši
diferencial
4.5
EVO OCENA
EVO 092
Digitalna izdaja
Nakup preko spleta